• امروز : سه شنبه - ۴ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 15 - شوال - 1445
  • برابر با : Tuesday - 23 April - 2024
4
مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای فارس؛

تداوم همکاری صنایع برای عبور از نقطه اوج مصرف برق در تابستان

  • کد خبر : 64529
  • 03 خرداد 1402 - 13:54
تداوم همکاری صنایع برای عبور از نقطه اوج مصرف برق در تابستان
مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای فارس و بوشهر، همکاری صاحبان صنایع مختلف در این ۲ استان برای کمک به عبوری موفق از ایام اوج مصرف برق (پیک) تابستان گذشته را ستودنی توصیف کرد و خواستار تداوم این تعاملات برای پشت سرگذاشتن نقطه اوج مصرف تابستان امسال شد.

یدالله حقیقی چهارشنبه ۳ خرداد در جلسه قدردانی از صاحبان صنایع فارس، متوسط بار سالانه صنایع بزرگ ۲ استان فارس و بوشهر را حدود ۱۱۱۷ مگاوات عنوان و اضافه کرد: از سال ۱۳۹۸ تاکنون، اقدامات برای تامین این نیاز سیر صعودی داشته و اکنون شرایط تامین برق صنعتی در فارس نسبتا مناسب است.

او با یادآوری اینکه ۵۳ صنعت بزرگ در ۲ استان فارس و بوشهر مستقر است، گفت: این صنایع شامل یک واحد آلومینیوم با مصرف ۴۹۰ مگاوات، ۱۳ کارخانه سیمان با مصرف ۱۶۰ مگاوات، ۲ طرح تولید فولاد با مصرف ۲۱۵ مگااوات و تعدادی صنعت بزرگ دیگر است.

او با بیان اینکه صنعت برق در کشور  سالانه با میانگین رشد بیش از ۵ درصدی مصرف  مواجه است، ادامه داد: برای تامین برق همواره برنامه‌ریزی‌های لازم، متناسب با وضعیت مالی و اقتصادی  انجام شده است.

حقیقی گفت: بسیاری از مشکلات و ناترازی‌ها در صنعت برق ریشه در مسائل، مشکلات و عملکرد گذشته دارد و دولت مردمی سیزدهم با درک این مشکلات و بررسی‌های دقیق، اقدام به رفع آن از طریق توسعه ظرفیت نیروگاهی به میزان ۳۵ هزار مگاوات، تعریف گسترده برنامه‌های تشویق‌محور مدیریت بار و تدوین برنامه‌های مدیریت بار با هماهنگی وزارتخانه صمت، کرده است.

مدیرعامل برق فارس و بوشهر با اشاره به اینکه طی سال ۱۴۰۱ مصرف برق بخش صنعت کشور ۱۱ درصد نسبت به سال ۱۴۰۰ افزایش داشت، گفت: در حالیکه سال ۱۴۰۰  با خاموشی‌های ناخواسته مواجه بودیم، سال ۱۴۰۱  نه تنها هیچ خاموشی ناخواسته و بدون برنامه‌ای حادث نشد، بلکه برنامه‌های مدیریت بار نیز با هماهنگی وزارت صمت، به نحوی اجرا شد که حتی  در شهرک‌های صنعتی، اجرای بهینه سازی مصرف انرژی و همراهی صنایع و حفظ روند رو به رشد تولید محصولات صنعتی را شاهد بودیم.

حقیقی با قدردانی از صنایع بزرگ فارس و جنوب کشور، گفت: امسال هم امید است با تعامل و هم افزایی صنایع شاهد گذر موفق از تابستان پر مصرف باشیم.

انتهای پیام

لینک کوتاه : https://sahabpress.ir/?p=64529

سحاب پرس در شبکه های اجتماعی و پیام رسان ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.