• امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : 19 - رمضان - 1445
  • برابر با : Thursday - 28 March - 2024
1
مدیرکل راه و شهرسازی فارس؛

شناسایی متقاضیان مسکن طرح جوانی جمعیت در فارس/تامین زمین برای اعضای هیئت علمی

  • کد خبر : 64290
  • 02 خرداد 1402 - 19:11
شناسایی متقاضیان مسکن طرح جوانی جمعیت در فارس/تامین زمین برای اعضای هیئت علمی
مدیرکل راه و شهرسازی فارس گفت: حدود سه هزار نفر در این استان برای مسکن در قالب در طرح جوانی جمعیت نام نویسی کردند که ۸۰۰ نفر تایید شده‌اند و ۱۲۶ نفر نیز زمین خود را دریافت کرده‌اند.

محمودرضا طالبان سه‌شنیه دوم خرداد در جلسه شورای مسکن فارس گفت: بحث تامین زمین برای مسکن اعضای هیئت علمی دانشگاه‌های شیراز را از چندی پیش در دستور کار قرار داده ایم که برای این منظور یک سری از اراضی دولتی را در کارگروه مسکن استان مصوب خواهیم کرد.

او ادامه داد: زمین پیش بینی شده برای پیش‌بینی احداث واحدهای مسکونی مورد نیاز اعضای هیئت علمی دانشگاه‌ها و مراکز آموزش‌عالی در شیراز، ۷۷ هکتار مساحت دارد و در اراضی حسینی الهاشمی و شمال شهرک گلستان واقع است.

طالبان همچنین در خصوص تفاهم نامه همکاری دستگاه‌های اجرایی مرتبط با طرح نهضت ملی مسکن که در این جلسه به امضا این دستگاه‌ها رسید، گفت: تفاهم نامه همکاری تامین مصالح ساختمانی، ارایه خدمات فنی و اجرایی و فرآورده‌های با کیفیت استاندارد با هدف انجام گردش یک هزار و ۵۰۰ میلیارد تومانی طرح نهضت ملی مسکن در استان به امضا می‌رسد.

مدیرکل راه و شهرسازی فارس افزود: بر این اساس، برای تامین مصالح ساختمانی مورد نیاز احداث ۲۰۰ هزار واحد مسکونی طرح نهضت ملی مسکن، اولویت با تولیدات بومی استان است.

او ادامه داد: قطعا منافع این تفاهم نامه که بین استانداری فارس، راه و شهرسازی، سازمان صمت، خانه صنعت، معدن و تجارت، اداره کل استاندارد استان و اتاق اصناف مرکز استان به امضا رسید عاید استان خواهد شد.

مدیرکل راه و شهرسازی فارس همچنین گفت: حدود سه هزار نفر در استان در طرح جوانی جمعیت نام نویسی کردند که حدود ۸۰۰ نفر تایید شده و ۱۲۶ نفر نیز زمین خود را دریافت کرده‌اند.

طالبان افزود: طرح جوانی جمعیت مصوب مجلس است و کسانی که فرزند سوم آنها از اول آبانماه ۱۴۰۰ متولد شده واجد دریافت یک قطعه زمین به عنوان هدیه از جانب دولت هستند.

او خاطرنشان کرد: زمین مورد نیاز برای این طرح در همه شهرهای استان تامین شده اما در شهر شیراز چون بر اساس همین قانون امکان واگذاری زمین در شهرهای بالای ۵۰۰ هزار نفر جمعیت وجود ندارد و این زمین باید از طریق شهرهای همجوار یا شهر جدید مجاور تامین شود، به واجدان شرایط شهرهای شیراز و صدرا در شهر صدرا زمین واگذار خواهد شد.

مدیرکل راه و شهرسازی فارس خاطرنشان کرد: تنها هزینه‌ای که از واجدان شرایط دریافت این زمین دریافت می‌شود هزینه آماده سازی به قیمت تمام شده است که عدد قابل توجهی هم نخواهد بود.

انتهای پیام

لینک کوتاه : https://sahabpress.ir/?p=64290

سحاب پرس در شبکه های اجتماعی و پیام رسان ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.