• امروز : شنبه - ۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 12 - شوال - 1445
  • برابر با : Saturday - 20 April - 2024
5
معاون توسعه مدیریت و منابع دانشگاه علوم پزشکی شیراز؛

افزایش ۴۳درصدی جذب درآمد اختصاصی دانشگاه علوم پزشکی شیراز

  • کد خبر : 64247
  • 02 خرداد 1402 - 3:25
افزایش ۴۳درصدی جذب درآمد اختصاصی دانشگاه علوم پزشکی شیراز
معاون توسعه مدیریت و منابع دانشگاه علوم پزشکی شیراز، از افزایش ۴۳ درصدی جذب درآمد اختصاصی این دانشگاه در سال گذشته خبر داد.

دکتر سید ابوالفضل هاشمی اصل دوشنبه یکم خرداد در جمع خبرنگاران، عزم جدی اعضای هیئت رئیسه دانشگاه علوم پزشکی شیراز را جبران موارد کسری بودجه مجموعه سلامت استان و تامین حداکثری پرداخت‌های مالی کارکنان دانشگاه دانست.

او با اعلام اینکه دانشگاه علوم پزشکی شیراز با دارا بودن ۴۸ بیمارستان دولتی؛ ۳۳ شبکه بهداشت و درمان، ۱۶ دانشکده، ۱۷۱ پایگاه اورژانس، ۶۰ مرکز تحقیقاتی و ۴۶ هزار نفر نیروی انسانی، یکی از بزرگترین مجموعه‌های سازمانی کشور محسوب می‌شود، محور مهم تلاش‌های تیم مدیریتی دانشگاه را تامین پرداخت‌ها و مطالبات این مجموعه عظیم عنوان کرد که با رایزنی و پیگیری‌های مستمر از تمام نهادها و سازمان‌های مرتبط، دنبال شده است.

به گفته معاون دانشگاه علوم پزشکی شیراز، در حالی که در آذر ۱۴۰۰ و با آغاز به کار تیم مدیریتی جدید دانشگاه، ۱۵ ماه عقب ماندگی در پرداخت مطالبات نیروی انسانی دانشگاه در حوزه‌های مختلف وجود داشته است، اکنون با ۲۷ مورد پرداخت، این معوقه تا حد زیادی جبران شده است.

هاشمی اصل کاهش تاخیر در پرداخت‌های پزشکان از ۱۷ ماه به پنج ماه با ۲۹ مورد پرداخت؛ کاهش تاخیر در پرداخت‌های پزشکان مشارکتی از هشت ماه به یک ماه؛ در مجموعه اورژانس از ۱۵ ماه به چهار ماه، در اساتید حق التدریسی از سه ترم به یک ترم وکاهش زمان پرداخت‌های مربوط به طرح‌های پژوهشی را بخشی از تلاش‌های تیم مدیریتی دانشگاه در تقویت توانمندی‌های مجموعه سلامت استان برشمرد که با برنامه ریزی و تلاش برای بهره مندی از تمام ظرفیت‌ها محقق شده است.

او از جمله زمینه‌های این موفقیت را استفاده از امکان تهاتر عنوان کرد که با استفاده از این ظرفیت طی دو ماه پایانی سال ۱۴۰۰، ۳۸۰ میلیارد تومان از بدهی‌های دانشگاه کسر شد.

معاون توسعه مدیریت و منابع دانشگاه علوم پزشکی شیراز با اشاره به کسری دو هزار میلیارد تومانی اعتبار دانشگاه در آذر ۱۴۰۰ گفت: این میزان در پایان سال ۱۴۰۱، با جبران حدود ۱۷۰۰ میلیارد تومان همراه بوده و پیش بینی می‌شود در صورت تداوم این روند، در سال ۱۴۰۲ شاهد تامین میزان کسری باقیمانده باشیم.

هاشمی اصل بخشی از راهکارهای دستیابی به این هدف را پرداخت مطالبات دانشگاه از سوی سازمان‌های بیمه گر دانست و ادامه داد: در حال حاضر مجموعه دانشگاه، هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان از بیمه‌ها مطالبه مالی دارد. او میزان عقب ماندگی بیمه‌های تامین اجتماعی و نیروی مسلح را هشت ماه و بیمه سلامت را نیز ۶ ماه اعلام کرد.

در دست ساخت بودن ۳۸۷۰ تخت بیمارستانی در فارس

معاون توسعه مدیریت و منابع دانشگاه علوم پزشکی شیراز با اشاره به گستردگی مجموعه تحت پوشش دانشگاه در سطح استان، از در دست ساخت بودن سه هزار و ۸۷۰ تخت بیمارستانی در سطح استان خبر داد.

او در بخش دیگری از سخنان خود به تبدیل وضعیت پنج هزار و ۱۲ نیروی ایثارگری در ۱۵ ماه گذشته در مجموعه سلامت استان اشاره کرد که علاوه بر ایجاد امید و انگیزه در این گروه، حذف پرداخت‌های آنان از محل درآمد اختصاصی دانشگاه را به همراه داشته است.

هاشمی اصل در ادامه به اقدامات این معاونت در حوزه جوانی جمعیت و تحقق اهداف این اولویت در مجموعه سلامت استان فارس اشاره کرد که با راه‌اندازی ۲۵ اتاق شیر در مجموعه دانشگاه، راه‌اندازی مهدکودک برای فرزندان کارکنان دانشگاه، پرداخت هزینه مهدکودک کارکنان، لحاظ کردن مزایای تاهل و فرزند در موارد پذیرش آزمون‌های استخدامی دانشگاه، پرداخت پاداش فرزندآوری و ایجاد زمینه‌های بهره مندی بانوان شاغل دانشگاه از قوانین مرخصی زایمان، تا کنون دنبال شده و در حال تقویت است.

انتهای پیام

لینک کوتاه : https://sahabpress.ir/?p=64247

سحاب پرس در شبکه های اجتماعی و پیام رسان ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.