• امروز : دوشنبه - ۲۶ شهریور - ۱۴۰۳
  • برابر با : 13 - ربيع أول - 1446
  • برابر با : Monday - 16 September - 2024

اخبار ویژه

در مرداد ماه سال جاری بیش از ۵ هزار تن کود کشاورزی اوره از سهمیه مصوب شرکت خدمات حمایتی کشاورزی فارس در سطح استان توزیع شد در پنج ماه نخست سال جاری بیش از یک هزار تن کود کشاورزی اوره از سهمیه مصوب شرکت خدمات حمایتی کشاورزی استان فارس بین کارگزاران در سطح شهرستان سرچهان توزیع شد شرکت خدمات حمایتی کشاورزی استان فارس در پنج ماه نخست سال جاری بیش از یک هزار تن از انواع نهاده کشاورزی را بین انبار کارگزاران در شهرستان فسا توزیع کرد توزیع انواع نهاده‌های کشاورزی از سهمیه مصوب شرکت خدمات حمایتی کشاورزی فارس بین کارگزاران شهرستان اقلید از آغاز سال جاری تا پایان مرداد ماه شرکت خدمات حمایتی کشاورزی استان فارس در پنج ماه نخست سال جاری مقدار ۱۵ تن کود کشاورزی به شهرستان کوهچنار ارسال و توزیع کرد از آغاز سال چاری تا پایان مرداد ماه بیش از ۸۰۰ تن کود کشاورزی فسفاته از سهمیه مصوب شرکت خدمات حمایتی کشاورزی استان فارس در سطح استان توزیع شد انجام عملیات نمونه برداری از پارت ۴۷ کود سولفات پتاسیم شرکت معدنی املاح ایران توسط کارشناسان شرکت خدمات حمایتی کشاورزی استان فارس رویداد «دستان پر مهر» در شیراز برگزار می شود

5
معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی شیراز؛

هیچ شرکتی از علوم پزشکی شیراز بابت رحم اجاره‌ای مجوز ندارد

  • کد خبر : 64220
  • 01 خرداد 1402 - 14:28
هیچ شرکتی از علوم پزشکی شیراز بابت رحم اجاره‌ای مجوز ندارد
معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی شیراز گفت: هیچ شرکتی از این دانشگاه بابت موضوع رحم اجاره‌ای مجوز ندارد و هر کسی در این حوزه فعالیت می‌کند از نظر ما متخلف است و برخورد قاطع با آنها انجام خواهد شد.

مهرداد شریفی دوشنبه یکم خرداد در یک کنفرانس خبری بیان کرد: در بحث جوانی جمعیت در معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی شیراز وظایفی داریم، از جمله ارائه خدمات درمانی سطح ٢ به بیمارانی که نیازمند خدمات ویژه ناباروری هستند.

او ادامه داد: مراکز سطح ۲ یا همان IUI در شهرستان‌های فیزوزآباد، داراب، نورآباد، آباده، اقلید و لامرد راه‌اندازی شده و بیمارانی که مشکل نازایی دارند شناسایی و به مراکز نازایی سطح ٢ ارجاع داده می‌شوند. در شیراز هم شش مرکز نازایی داریم که دو مورد آن دولتی است و تکلیف بیمه‌ای برای همه آنها ایجاد شده تا زوجین مشکلی از بابت هزینه‌های بالا نداشته باشند.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی شیراز ادامه داد: همچنین مرکز مشاوره ناباروی در بیمارستان مادر و کودک شوشتری راه‌اندازی شده و به صورت رایگان، خدمات به خانواده‌های نیازمند درمان نازایی ارائه می‌کند.

شریفی اضافه کرد: در بحث خدمات مراکز ناباروری سطح سه یا همان IVF نیز شاخص شانس توفیق محاسبه می‌شود که در فارس بالاتر از متوسط کشوری و ٣٨ درصد است. این میزان شانس موفقیت به دلیل وجود اساتید برجسته است.

او به نظارت بر بخش خدمات درمانی که جزو اولویت‌های جدی معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی شیراز است هم اشاره و عنوان کرد: در سال گذشته نزدیک به ٨٨٠٠ بازدید از مراکز درمانی داشته‌ایم که عدد قابل توجهی است و در این نظارت‌ها چالش‌ها و نقاط قوت مشخص می‌شوند.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی شیراز همچنین به تعرفه مراکز درمانی در فارس اشاره و با بیان اینکه ستاد نظارت بر تعرفه‌ها را احیاء کرده‌ایم، گفت: شهروندان در صورت شکایت می‌توانند با سامانه ١٨١٩ ارتباط برقرار و ما هم موضوع را پیگیری خواهیم کرد.بیش از ۴ میلیارد تومان اضافه تعرفه را به شهروندان برگردانده‌ایم.

شریفی از تشکیل ۴۳۳۳ پرونده تخلف و ارجاع آنها به تعزیرات اشاره و بیان کرد: عمده تخلفات این پرونده‌ها مربوط به تعرفه، بهداشت محیط، دارو و غذا، درمان و …بوده است.

او با تصریح بر این نکته که در بحث برخورد با متخلفین با کسی تعارف نداریم، اعلام کرد که ۴۷ درصد افزایش گردشگر سلامت در سال گذشته داشته‌ایم.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی شیراز ادامه داد: بسیاری از عمل‌های جراحی در دوران کرونا به تاخیر افتاد اما در سال گذشته علی‌رغم خستگی کادر بهداشت و درمان، ٣٢٠ هزار عمل جراجی انجام شد.

شریفی در خصوص موضوع رحم اجاره‌ای نیز گفت: افرادی تحت عنوان واسطه در مراکز ناباروری در خصوص اجاره رحم دخالت می‌کردند، مردم نیز از خطرات این کار آگاهی نداشتند و ما در این باره ورود و مردم اکنون با راهنمایی نسبت به این موضوع اقدام می‌کنند.

او تصریح کرد: هیچ شرکتی از دانشگاه علوم پزشکی شیراز بابت این کار مجوز ندارد و هر کسی در این حوزه فعالیت می‌کند از نظر ما متخلف است و برخورد قاطع با آنها انجام خواهد شد.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی شیراز همچنین با بیان اینکه نزدیک به ٨١٠٠ تخت در فارس داریم، گفت: این میزان تخت اگرچه سرانه مناسبی را رقم زده اما توزیع تخت‌ها از یک فرمول خوبی برخوردار نیست

شریفی خاطرنشان کرد: کمترین توسعه تخت‌های دانشگاهی را در شیراز و در بخش مراکز دولتی داریم و در این راستا اکنون نزدیک به ٢۵٠٠ تخت در دست راه‌اندازی داریم.

انتهای پیام

لینک کوتاه : https://sahabpress.ir/?p=64220

سحاب پرس در شبکه های اجتماعی و پیام رسان ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.