• امروز : جمعه - ۳۱ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : 11 - شوال - 1445
  • برابر با : Friday - 19 April - 2024
3
مدیرکل امور سیاسی، انتخابات استانداری فارس؛

فعالیت های انتخاباتی از خرداد شروع می شود

  • کد خبر : 64124
  • 31 اردیبهشت 1402 - 13:10
فعالیت های انتخاباتی از خرداد شروع می شود
مدیرکل امور سیاسی، انتخابات استانداری فارس از آغاز روند اجرایی انتخاباتی دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی در استان خبر داد و گفت: بر اساس ماده ۲۹ قانون انتخابات مجلس شورای اسلامی، زمان پذیرش استعفای افراد از پست‌های مشخص شده در قانون باید حداقل ۶ ماه پیش از روز ثبت نام باشد.

جواد قناعتی شامگاه شنبه ۳۰ اردیبهشت با بیان اینکه به استناد ماده ۴۵ قانون مذکور ثبت نام از ۱۹ تا پایان روز ۲۵ آذر ماه ۱۴۰۲ به مدت ۷ روز خواهد بود، به خبرنگاران گفت: داوطلبانی که برای ثبت نام به استعفا از سمت فعلی خود نیاز دارند باید دقت کنند، آنچه در روز ثبت نام مد نظر قرار می‌گیرد، تاریخ پذیرش استعفا در مهلت مقرر قانونی و عدم اشتغال در آن سمت است بنابراین زمان پر کردن فرم استعفا ملاک نیست.

قناعتی یادآور شد: مشمولین این ماده قانونی باید حداکثر تا ۲۵ خردادماه پذیرش استعفا خود را اخذ کرده باشند تا بتوانند در روز ثبت‌نام همراه با سایر مدارک ارائه دهند.

به گزارش سحاب پرس، انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی برای انتخاب ۲۹۰ نماینده در یک دوره ۴ ساله برگزار خواهد شد.

قناعتی خاطر نشان کرد:  در استان فارس انتخابات مجلس برای برگزیدن  ۱۸ نماینده مجلس در ۱۵ حوزه انتخابیه و ششمین دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری برای انتخاب ۵ عضو از ۸۸ عضو همزمان در روز جمعه ۱۱ اسفندماه ۱۴۰۲ برگزار خواهد شد.

این مقام سیاسی در فارس با تاکید بر اینکه نقشه راه انتخابات در چارچوب فرمایشات رهبر معظم انقلاب بر اساس چهار مولفه‌ «مشارکت»، «امنیت»، «رقابت» و «سلامت» است، افزود:  انتخابات و مشارکت مردمی یکی از اولویت‌های مهم در زمان کنونی است.

انتهای پیام

لینک کوتاه : https://sahabpress.ir/?p=64124

سحاب پرس در شبکه های اجتماعی و پیام رسان ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.