• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : 20 - رمضان - 1445
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
3
معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز؛

بهبود نسبی شرایط کرونا منجر به سهل‌انگاری نشود

  • کد خبر : 64091
  • 30 اردیبهشت 1402 - 18:59
بهبود نسبی شرایط کرونا منجر به سهل‌انگاری نشود
معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز تاکید کرد که بهبود نسبی شرایط شیوع کرونا نباید منجر به سهل‌انگاری نسبت به لزوم رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی شود.

دکتر عباس رضائیان‌زاده شنبه ۳۰ اردیبهشت در جلسه ستاد مدیریت کرونا در دانشگاه علوم پزشکی شیراز، گفت: در شرایطی که با بهبود نسبی وضعیت کرونا و خروج از وضعیت اضطراری در سطح دنیا مواجه هستیم، نیاز است همچنان نسبت به رعایت شیوه نامه های بهداشتی پایبند باشیم.

رضائیان‌زاده از کاهش ساعت کار مراکز مرتبط با تشخیص و واکسیناسیون کووید ۱۹ در استان فارس خبر داد و گفت: با توجه به کاهش چشمگیر موارد مراجعه، ساعت کاری این مراکز کاهش خواهد یافت.

او با بیان اینکه بهبود نسبی شرایط نباید باعث سهل انگاری مردم در رعایت شیوه نامه های بهداشتی شود، تاکید کرد: خروج کرونا از وضعیت اضطراری در جهان دلیل بر به پایان رسیدن این بیماری نیست.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز ادامه داد: طبقه بندی یک تهدید بهداشتی، به عنوان یک وضعیت اضطراری جهانی برای ایجاد واکنشی هماهنگ است و در پایان این شرایط اضطراری جهانی، هر کشور بر اساس شرایط خود تصمیم گیری های لازم را اجرا می کند.

بررسی مصوبه های نشست های پیشین، ارائه آخرین گزارش ها و آمارهای مربوط به کرونا در مناطق مختلف استان، روند اجرای واکسیناسیون در استان، وضعیت سلامت بیماران بستری در بخش های عادی و ویژه بیمارستان ها، آمار ورودی جدید بخش های کرونا در بیمارستان ها و مراکز درمانی استان و بررسی علت های فوت جانباختگان کرونا طی روزهای اخیر، دیگر محورهای این نشست بود.

به گزارش سحاب پرس، برابر آخرین آمارهای مربوط به شیوع کروناویروس در فارس، تا صبح امروز شنبه ۳۰ اردیبهشت ۱۱۷ بیمار مثبت و مشکوک دارای علایم در بیمارستان‌های استان بستری بودند و ۱۲ نفر از این بیماران به دلیل وخامت شرایط جسمی، در بخش های ICU، مراقبت‌های ویژه درمانی دریافت می‌کردند.

برپایه این گزارش از ابتدای شیوع این بیماری تا صبح امروز، ۶۶۴ هزار و ۶۱۸ بیمار مثبت با انجام تست‌های تشخیصی در فارس شناسایی شده است که ۶۵۶ هزار و ۳۷۰ نفر از آنان بهبود یافته‌اند و متاسفانه تعداد ۸۲۰۴ نفر نیز براثر این بیماری در فارس جان باخته‌اند.

انتهای پیام

لینک کوتاه : https://sahabpress.ir/?p=64091

سحاب پرس در شبکه های اجتماعی و پیام رسان ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.