• امروز : جمعه - ۳۱ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : 11 - شوال - 1445
  • برابر با : Friday - 19 April - 2024
3

سامانه جامع مراکز فناوری جهاددانشگاهی فعال می‌شود

  • کد خبر : 64086
  • 30 اردیبهشت 1402 - 18:04
سامانه جامع مراکز فناوری جهاددانشگاهی فعال می‌شود
سرپرست سازمان تجاری‌سازی فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان جهاددانشگاهی گفت: استقرار سامانه جامع مراکز فناوری مانند پارک‌ها، مراکز رشد و مراکز منش از برنامه‌های این سازمان برای امسال است تا اطلاعات واحدهای زیرمجموعه در این سامانه گردآوری و کار نظارت و ارزیابی، ساده شود.

مسعود ابراهیمی، در حاشیه سفر به شیراز گفت: سازمان تجاری‌سازی بعد از فراز و نشیب‌هایی که در گذشته به عنوان سازمان اشتغال دانش‌آموختگان و عناوین مشابه داشته است نهایتاً با عنوان جدید سازمان تجاری‌سازی فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان از اواخر سال ۹۹ دور جدیدی از فعالیت‌های خود را با سه حوزه مأموریتی اصلی آغاز کرده است.

به گزارش سحاب پرس و به نقل از روابط عمومی جهاددانشگاهی فارس، ابراهیمی گفت: تعدادی پارک مرکز رشد و مراکز نوآوری و شکوفایی در مجموعه جهاددانشگاهی وجود دارد که در سازمان تجاری‌سازی به وسیله یکی از معاونت‌ها امور این پارک‌ها و مراکز رشد ارزیابی و نظارت می‌شود.

ابراهیمی با بیان اینکه معاونت امور شرکت‌ها نیز مسئولیت صدور مجوز برای تأسیس شرکت در واحدهای مختلف جهاددانشگاهی در سطح کشور و بعد از آن نظارت و ارزیابی بر این شرکت‌ها را به عهده دارد، گفت: در معاونت دیگر این سازمان بحث تجاری‌سازی یافته‌های پژوهشی انجام می‌شود به این معنا که تحقیقاتی که در هر یک از واحدهای پژوهشی انجام شده است، وارد فرایند بازاریابی، بازارسازی، سرمایه‌گذاری، تأمین مالی و… می‌کنیم تا بتوانند وارد فضای اقتصادی کشور شوند. این فرایند تجاری‌سازی می‌تواند ابعاد داخلی یا بین‌المللی داشته باشد.

سرپرست سازمان تجاری‌سازی فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان جهاددانشگاهی در ادامه به تشریح برنامه‌های این سازمان در سال جاری پرداخت و گفت: استقرار سامانه جامع مراکز فناوری مانند پارک‌ها، مراکز رشد و مراکز منش از جمله برنامه‌های ما در سال جاری است که اطلاعات همه واحدهای زیرمجموعه در این سامانه گرد هم خواهد آمد تا کار نظارت و ارزیابی را ساده کند همچنین با راه‌اندازی این سامانه تمام دیتای مجموعه‌های جهاد گردهم می‌آیند.

معاون رئیس جهاددانشگاهی همچنین از تجاری‌سازی حداقل ۵ مورد از یافته‌های پژوهشی مجموعه‌های جهاددانشگاهی در سراسر کشور در سال جاری خبر داد و افزود: استقرار سامانه جامع منابع انسانی از دیگر فعالیت‌های ما در سال جاری خواهد بود که ستاد مرکزی جهاددانشگاهی به طور آزمایشی آغاز کرده است اما متعهد هستیم که به عنوان یک واحد پیشرو در جهاددانشگاهی این سامانه را با ظرفیت کامل ظرف چند ماه آینده به کار گیریم.

وی، آغاز واگذاری بلندمدت به شکل اجاره ساختمان‌ها و زمین‌های پارک‌های علم و فناوری و مشارکت با بخش خصوصی در راستای افزایش توان مالی مجموعه جهاددانشگاهی را از دیگر فعالیت‌های این سازمان در سال جاری عنوان کرد.

ابراهیمی در ادامه به سفر به شیراز اشاره کرد و گفت: در این سفر هم در اجلاس سراسری رؤسای دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی پژوهشی و فناوری شرکت کردیم و هم از نزدیک دغدغه‌ها و برنامه‌های واحد فارس در این عرصه را شنیده و ارزیابی فعالیت آنان داشتیم.

وی همچنین در پاسخ به اینکه آیا این سازمان ورودی به حمایت از مؤسسات قرآنی در بحث تجاری‌سازی محصولات آنان دارد، گفت:‌ ذیل سازمان تجاری‌سازی فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان جهاددانشگاهی مرکز رشد واحدهای قرآنی وجود دارد تا از افرادی که در حوزه ترویج و آموزش قرآن فعالیت‌هایی دارند، بتواند حمایت‌های لازم را انجام داده و کار آنان را به بازار تجاری برسانند.

کمک به تجاری‌سازی محصولات مؤسسات قرآنی

معاون رئیس جهاددانشگاهی افزود:‌ در کنار این موضوع اگر هر مؤسسه یا ارگان دیگری چه در داخل جهاددانشگاهی و یا خارج از آن، در این راستا برنامه‌هایی داشته باشد حتماً با همکاری معاونت فرهنگی جهاددانشگاهی ورود کرده و به آنان کمک خواهیم کرد.

ابراهیمی در پاسخ به اینکه آیا موردی از حمایت مؤسسات قرآنی در بحث تجاری‌سازی محصولات آنان داشته‌اید، گفت:‌ به طور مستقیم خیر ولی مرکز رشد قرآنی سازمان حتماً حمایت‌هایی داشته است.

معاون رئیس جهاددانشگاهی در پاسخ به اینکه این حمایت‌ها چه بوده است، افزود: به طور کلی حمایت‌های مراکز رشد در سطح کشور معمولاً حمایت‌هایی است که در همه جا وجود دارد البته برخی از واحدهای مراکز رشد حمایت‌های خاص خودشان را هم دارند اما معمول حمایت‌هایی که وجود دارد، اختصاص دفتر کار در مرکز رشد قرآنی و پارک‌ها، اختصاص مبلمان اداری و اثاثیه خط و تلفن و… است.

وی با بیان اینکه در استان‌ها هم  اگر واحدها اعلام آمادگی کنند که فضای فیزیکی اختصاص دهند، ما هم آمادگی بقیه حمایت‌ها را داریم، گفت: در سطح کشور سه پارک در استان البرز، کرمانشاه و صنایع فرهنگی ذیل این سازمان در حال فعالیت هستند اما اگر واحد فارس بخواهد در حوزه قرآنی حمایت‌هایی از مؤسسات انجام دهد می‌تواند با پارک استانی تفاهمی انجام دهد و در ذیل آن حمایت‌ها هم از پارک هم دفتر سازمان تجاری‌سازی دریافت کنند یا اینکه با پارک نرم وارد تعامل شده و حمایت‌ها را از آن طریق بگیرند.

انتهای پیام

لینک کوتاه : https://sahabpress.ir/?p=64086

سحاب پرس در شبکه های اجتماعی و پیام رسان ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.