• امروز : چهارشنبه - ۵ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 16 - شوال - 1445
  • برابر با : Wednesday - 24 April - 2024
13
مدیر کل زندان های فارس در بازدید از بازداشتگاه بوانات:

آرامش حقیقی در گرو ارتباط با خالق هستی است

  • کد خبر : 6404
  • 19 مرداد 1399 - 18:33
آرامش حقیقی در گرو ارتباط با خالق هستی است
مدیر کل زندان های فارس از بازداشتگاه بوانات بازدید و با زندانیان ملاقات و مشکلات قضایی و رفاهی آنان را بررسی کرد.

مدیرکل زندان های فارس در بازدید از بازداشتگاه بوانات و حضور در جمع زندانیان گفت: آرامش حقیقی در گرو ارتباط با خالق هستی است و انسان در هر جایی که باشد نیاز به آرامش دارد، آرامشی که توام با آسودگی خاطر و دوری از نگرانی و اضطراب باشد و این آرامش جز با یاد خدا بوجود نمی آید.
اسحاق ابراهیمی گفت: خداوند در آیه ۲۸ سوره رعد می فرماید: « الَّذینَ آمَنُوا وَ تَطمَئِنُّ قُلُوبُهُم بِذِکرِ اللَّهِ أَلا بِذِکرِ اللَّهِ تَطمَئِنُّ القُلُوبُ» آنها کسانى هستند که ایمان آورده و دلهایشان به یاد خدا آرامش مى‏گیرد، آگاه باشید که تنها با یاد خدا دلها آرامش پیدا مى‏کند. بنابراین شما عزیزان نیز باید برای رهایی از فشارهای روحی و روانی به خداوند روی آورید تا به آرامش واقعی دست یابید.
وی اضافه کرد: یکی دیگر از عوامل آرام بخش، استفاده از نیروی بزرگ صبر در برابر مشکلات زندگی است همانگونه که امام علی(ع) می فرماید: ضربات خرد کننده نگرانی را با صبر و تحمل در هم شکن. خویشتن را به صبر عادت ده که خصلت نیکویی است و نگرانی و ترس و حوادث دنیا را به وسیله آن بر خود هموار ساز. ما نیز باید از راه و سیره ائمه برای رهایی از مشکلات در زندگی به عنوان الگو استفاده کنیم.
مدیرکل زندان های فارس ادامه داد: علاوه بر شرکت در کلاس های فرهنگی و انس با قرآن، اوقات فراغت خود را با کلاس های حرفه آموزی و اشتغال و سایر برنامه ها پر کنید تا بازگشتی مفید به خانواده و اجتماع داشته باشید.
ابراهیمی با اشاره به آیه ۳ سوره انسان که خداوند می فرماید: ما راه را به انسان نشان دادیم خواه شکرگزار باشد یا کفران کننده اظهار داشت: همه ما باید راه صحیح را انتخاب کنیم و شکرگذار نعمت های خداوند باشیم و شما نیز باید از همه امکانات زندان در راستای رشد و تعالی خویش استفاده کنید.
وی اضافه کرد: ایجاد فضاهای آموزشی، مهارتی، فرهنگی و ورزشی گام مهمی در راستای توسعه فعالیت‌های اصلاحی و تربیتی زندانیان برای بازگشت به جامعه است و زندانیان نیز باید از این فرصت ها نهایت استفاده را داشته باشند.
مدیرکل زندان های فارس تأکید کرد: دوره های آموزشی با جدیت بیشتر و با هدف ارتقای سطح دانش و آگاهی زندانیان در زمینه مهارت های اساسی زندگی و غنی سازی اوقات فراغت آنان برگزار و کارگاه های آموزشی تقویت شوند.
در پایان امید فرخنده رئیس بازداشتگاه بوانات گفت: تمام بخش های این بازداشتگاه در راستای اصلاح و تربیت هر چه بیشتر زندانیان تلاش می کنند و تلاش واحد قضایی این بازداشتگاه در جهت به حداقل رساندن آمار جمعیت کیفری زندان است.
شایان ذکر است در این بازدید مصطفی فیاض بخش مسؤول مددکاری زندان های فارس حضور داشت و مشکلات مددکاری و قضایی زندانیان را بررسی کرد.

لینک کوتاه : https://sahabpress.ir/?p=6404

سحاب پرس در شبکه های اجتماعی و پیام رسان ها

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.