• امروز : جمعه - ۳۱ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : 11 - شوال - 1445
  • برابر با : Friday - 19 April - 2024
2
معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی شیراز؛

نرم‌افزار درمان صرع‌ ژنتیک در شیراز تولید شد

  • کد خبر : 64036
  • 29 اردیبهشت 1402 - 18:48
نرم‌افزار درمان صرع‌ ژنتیک در شیراز تولید شد
معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی شیراز، گفت: به همت پزشکان جوان این دانشگاه و برای نخستین بار در جهان، نرم افزار درمان صرع‌ ژنتیک برای طراحی و ساخته شده است.

دکتر مهرداد شریفی جمعه ۲۹ اردیبهشت در حاشیه نخستین کنگره بین‌المللی هوش مصنوعی در علوم پزشکی که در مرکز همایش‌های جزیره کیش در حال برگزاری است، گفت: این نرم افزار برای نخستین بار در جهان طراحی و اجرا شده و پزشکان از تمام کشورها می‌توانند از آن برای معالجه بیماران استفاده کنند.

به گزارش سحاب پرس و به نقل از علوم پزشکی شیراز، شریفی از طراحی و اجرای این نرم افزار به عنوان یک نمونه موفق کاربرد استفاده از فناوری بر بالین بیمار نام برد و افزود: مجموعه دانشگاه علوم پزشکی شیراز همواره در ارائه طرح‌های نوین پیشرو بوده و از تمام طرح‌های پژوهشی و نوآورانه همچون به کارگیری هوش مصنوعی در علوم پزشکی حمایت می‌کند.

ابتلای یک درصد جامعه به صرع

استاد دانشگاه علوم پزشکی شیراز و مبتکر این طرح که پیش از این نیز در زمره دانشمندان یک درصد برتر جهان معرفی شد در این خصوص گفت: به طور میانگین یک درصد افراد جامعه دچار بیماری صرع هستند.

دکتر علی اکبر اسدی پویا، با اشاره به اینکه آمارها نشان می‌دهد در کشور ایران نیز بیش از ۸۰۰ هزار نفر به بیماری صرع مبتلا هستند، افزود: درصد قابل توجهی از این بیماران به انواع صرع‌هایی مبتلا هستند که دلیل ژنتیکی دارد.

این استاد دانشگاه علوم پزشکی شیراز با بیان اینکه تا کنون بیش از ۲ هزار ژن مرتبط با بیماری صرع در جهان شناسایی شده است، ادامه داد: محققان کشور استرالیا موفق شدند ارتباط قطعی ۹۵۴ ژن را با بیماری صرع مشخص کنند.

نرم‌افزار jet رایگان در اختیار بیماران قرار می‌گیرد

او طراحی و ایجاد نرم افزار jet  را نتیجه تلاش‌های یک تیم تحقیقاتی ۲۳ نفره از نخبگان و اساتید دانشگاه علوم پزشکی شیراز با بررسی بیش از ۸ هزار مقاله علمی دانست.

این پزشک فوق تخصص بیماری صرع عنوان کرد: در این نرم افزار بر اساس ژن شناسایی شده نوع درمان و اطلاعات مرتبط با بیماری در اختیار پزشک معالج قرار می‌گیرد. ‌

اسدی پویا با اشاره به اینکه این نرم افزار برای نخستین بار در جهان طراحی و اجرا شده و مشابه خارجی ندارد، اظهار کرد: این نرم افزار به صورت رایگان و با هدف کمک به درمان بیماری صرع در اختیار جامعه پزشکی جهان قرار می‌گیرد.

انتهای پیام

لینک کوتاه : https://sahabpress.ir/?p=64036

سحاب پرس در شبکه های اجتماعی و پیام رسان ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.