• امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : 19 - رمضان - 1445
  • برابر با : Thursday - 28 March - 2024
4
مدیرعامل آب منطقه‌ای فارس؛

مشکل رهاسازی آب کشاورزی از سد درودزن رفع شده است

  • کد خبر : 64034
  • 29 اردیبهشت 1402 - 18:40
مشکل رهاسازی آب کشاورزی از سد درودزن رفع شده است
مدیرعامل آب منطقه‌ای فارس گفت: وقفه ایجاد شده در رهاسازی آب کشاورزی از سد درودزن در کمترین زمان ممکن، با اقدامی جهادی رفع و حقابه کشاورزان رها شده است.

سیاوش بدری در حاشیه بازدید از وضعیت رهاسازی حقابه کشاورزی از سد درودزن، بیان کرد: جمعه ۱۵ اردیبهشت ساعت ۲۱خاکریز حاشیه کانال اصلی آبرسانی کشاورزی بر اثر نشت آب، در سه نقطه دچار ریزش شد.

به گزارش سحاب پرس و به نقل از آب منطقه‌ای فارس، بدری افزود: عبور شبکه برق، خط اصلی لوله گاز، فیبر نوری و احتمال شکست کانال و در نتیجه آسیب به زیر ساخت‌های مذکور همچنین احتمال خسارت به زمین‌های کشاورزی مجاور کانال مربوطه، باعث تصمیم بر قطع آب کشاورزی شد.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای اضافه کرد: بلافاصله کارشناسان و متخصصان از شرکت آب منطقه‌ای فارس، سازمان جهاد کشاورزی، دانشگاه شیراز و سایر ارگان‌های ذیربط در محل حاضر شده و به بررسی اولیه پرداختند و جلسه کمیته بحران در محل استانداری فارس تشکیل و مقرر شد؛ در ابتدا یکسری اقدامات موقت و اضطراری انجام شود.

بدری عنوان کرد: در همین راستا پاکسازی و زیرسازی کار شروعشد  و اقدامات شبانه روزی ظرف مدت ۶روز به سرانجام رسید.

مدیرعامل آب منطقه‌ای فارس در خصوص شرح اقدامات گفت: حدود نیم کیلومتر از طول کانال که دچار مشکل شده بود، با ۱۵هزار متر مربع ورق محافظ ژئوتکستایل و ورق عایق ژئوممبران عایق بندی شده است.

او گفت: دوشنبه ۲۵ اردیبهشت ماه عملیات اجرایی کار به پایان رسید و روز سه‌شنبه ۲۶ اردیبهشت رهاسازی باقی مانده سهم آب کشاورزی شهرستان مرودشت از طریق کانال مذکور به روال عادی بازگشت.

بدری خاطرنشان کرد: سد درودزن با حجم کل ۹۹۳ میلیون متر مکعب یکی از مهمترین سدهای فارس است که تامین آب شرب بخشی از کلان شهر شیراز، شهر مرودشت، تعدادی از روستاهای بین راه، تعدادی از صنایع و آب کشاورزی حقابه بران زیردست را از طریق شبکه مدرن و سنتی تامین می‌کند.

انتهای پیام

لینک کوتاه : https://sahabpress.ir/?p=64034

سحاب پرس در شبکه های اجتماعی و پیام رسان ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.