• امروز : جمعه - ۳۱ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : 11 - شوال - 1445
  • برابر با : Friday - 19 April - 2024
2

همایش ملی “زن، جامعه، امنیت” در شیراز برگزار شد

  • کد خبر : 64014
  • 28 اردیبهشت 1402 - 19:37
همایش ملی “زن، جامعه، امنیت” در شیراز برگزار شد
همایش ملی "زن، جامعه، امنیت" با حضور مسئولان ارشد ملی و استانی در شیراز برگزار شد.

شهردار شیراز پنجشنبه ٢٨ اردیبهشت در همایش زن، جامعه، امنیت، با بیان اینکه امروز با یک چالش مواجه شده‌ایم که تعارف بردار نیست، گفت: شاید در کشورمان از قرن‌ها پیش نیاز و عاطفه زن دیده نشد و امروز وارد یک چالش شده‌ایم و دشمن هم زنان ما را نشانه گرفته است.

محمدحسن اسدی جهاد تبیین و برگزاری چنین همایش‌هایی را راهکاری برای مقابله با این چالش دانست و با بیان اینکه امروز باید به دنبال جهاد امیدآفرینی باشیم و یاس و ناامیدی در جامعه کاهش یابد، گفت: در شهر شیراز طی دو سال گذشته بودجه ۶ هزار میلیاردی داشتیم که به ١٨ هزار میلیارد تومان افزایش دادیم و در واقع ٣٠٠ درصد اضافه شد.

اسدی خاطرنشان کرد: در نیمه دوم سال گذشته ١٢ مرحله افتتاح و کلنگ زنی پروژه‌های عمرانی داشتیم و ٣٠ اردیبهشت ماه جاری هم در ادامه جهش عمرانی کلانشهر شیراز ٢۴ پروژه افتتاح می‌شود.

او با طرح این موضوع که شیراز ١۴٠۴ با شیراز امروز قطعا تفاوت خواهد داشت، اعلام کرد که ١١۶۵ نفر از کارکنان شهرداری شیراز معادل ١٠ درصد از پرسنل را بانوان تشکیل می‌دهند.

شهردار شیراز عنوان کرد: اموری که در شهرداری شیراز به بانوان واگذار کرده‌ایم، به نحو شایسته‌ای آن را انجام داده‌اند و از واگذاری امور به آنها هم پشیمان نیستیم.

اسدی یادآور شد: دومین همایش توسعه سرمایه گذاری شهرداری شیراز، سوم خردادماه امسال برگزار خواهد شد.

رئیس شورای شهر شیراز نیز در این همایش بیان کرد: امنیتی پایدار و مستمر خواهد بود که مردم پایه باشد و مردم به صورت واقعی در تحقق آن مشارکت داشته باشند.

مهدی طاهری با بیان اینکه ۴ مولفه اقتصادی، سیاسی، فرهنگی و اجتماعی از مهمترین مولفه‌های تعریف شده هر کشوری برای داشتن امنیت پایدار بر اساس دکترین خود است، افزود: جمهوری اسلامی نیز این مولفه‌ها را تبیین کرده که در برخی موفق بوده و برخی نه.

او با بیان اینکه در امنیت اقتصادی به دنبال حفظ سرمایه‌های اقتصادی و در امنیت اجتماعی هم باید به دنبال حفظ سرمایه اجتماعی باشیم، اضافه کرد: مهمترین سرمایه در نظام جمهوری اسلامی توده مردم هستند.

رئیس شورای شهر شیراز ادامه داد: یکی از آیتم‌هایی که ممکن است سرمایه اجتماعی را دچار خدشه کند، نبود امنیت در حوزه خانواده، آسیب‌های اجتماعی و کمبود اشتغال است.

طاهری تاکید کرد: آن چیزی که در حوزه امنیت اجتماعی موثر است، توجه ویژه به حوزه خانواده و نقش بانوان به عنوان مادر در این حوزه است.

او با بیان اینکه برداشت بنده از امینت فعلی جامعه این است که در این حوزه به شکل گیری اتفاقی شبیه ٩ دی در جامعه نیازمندیم، افزود: امروز حریف را در میدان به صورت صف می‌بینیم و صفوف باید کنار هم شکل بگیرند.

رئیس شورای شهر شیراز اضافه کرد: حجاب از باورهای دینی است و اینکه چه باید کرد به برنامه نیاز داریم و اگر صف دیده نشود حریف یکه تازی خواهد کرد.

رئیس مجمع رهروان امر به معروف و نهی از منکر فارس نیز در ادامه این همایش نیز هدف از برگزاری این همایش را تحقق منویات رهبرمعظم انقلاب مبنی بر جهاد تبیین است.

سردار سیروس سجادیان ادامه داد: یکی از موضوعاتی که دشمن بر آن تمرکز کرده، زنان ایرانی است و بر همین اساس این همایش برای مقابله با دشمن در راستای دسیسه‌ها و تحریف‌هایی که در رابطه با زن ایجاد کرده، در دستور برگزاری قرار گرفته است.

سجادیان با اشاره به اینکه ۴۴ مقاله به دبیرخانه همایش ارسال  و ۴ مقاله به عنوان مقاله برتر پذیرفته شده است، عنوان کرد: تبیین مقام زن در جمهوری اسلامی، نقش زن ایرانی در فعالیت‌های اجتماعی، فرهنگی، علمی، پزشکی، اقتصادی، سیاسی، امنیتی، زیست محیطی و نقش زن در تولید امنیت فردی، خانوادگی، اجتماعی، عمومی و امنیت پایدار و همچنین حقوق زن در نظام حقوقی جمهوری اسلامی از محورهای این همایش بوده است.

انتهای پیام

لینک کوتاه : https://sahabpress.ir/?p=64014

سحاب پرس در شبکه های اجتماعی و پیام رسان ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.