• امروز : پنج شنبه - ۳۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : 10 - شوال - 1445
  • برابر با : Thursday - 18 April - 2024
3
معاون وزیر صمت؛

هوشمندسازی در فرایندهای بازرسی و کنترل بازار ضرورت دارد

  • کد خبر : 63527
  • 24 اردیبهشت 1402 - 16:33
هوشمندسازی در فرایندهای بازرسی و کنترل بازار ضرورت دارد
معاون وزیر صمت با تاکید بر ضرورت هوشمندسازی فرایندهای بازرسی وکنترل بازار، گفت: در بخش بازرسی‌ها ناگزیریم به سمت بهره مندی از ابزار مبتنی بر IT و هوشمند سازی برویم.

حسین‌ فرهید زاده در جلسه‌ای که به منظور بررسی وضعیت و نظارت بازار در راستای تامین، تولید و توزیع، کالا و خدمات، موضوعات قاچاق کالا و ارز، مباحث آموزشی، کنترل و بازرسی و تنظیم بازار در راستای استراتژی حمایت از حقوق مصرف کنندگان و تولید کنندگان با معاونین اداره کل صمت فارس برگزار شد، لوح و تندیس واحد برتر حمایت از مصرف کننده را به مدیران هتل بزرگ شیراز و مجموعه هفت خوان اهدا کرد.

به گزارش سحاب پرس و به نقل از روابط عمومی سازمان صمت فارس، او بیان کرد: سازمان حمایت از حقوق مصرف کنندگان و تولیدکنندگان حرکتش در راستای ایجاد تعادل بین مصرف کننده در حوزه بازرسی و در مباحث تولیدکننده در بخش نظارت است، لذا اولویت سازمان حمایت از حقوق مصرف کنندگان و تولیدکنندگان ناظر بر حمایت از مصرف کننده است تا تولیدکنندگان بتوانند کالای با کیفیت و با قیمت منصفانه عرضه کنند.

فرهید زاده افزود: یکی از بهترین راهکارها در زمینه افزایش تولید کنترل و مهار تورم است لذا توسعه، رشد و بالندگی کشور نیازمند جدیدترین روش‌های عملی، به‌روز و استراتژیک است تا بتوانیم تولید صنعت و اقتصاد کشور را به پویایی برسانیم.

او با تاکید بر ضرورت هوشمندسازی فرایندهای بازرسی وکنترل بازار تصریح کرد: در بخش بازرسیها ناگزیریم به سمت بهره مندی از ابزار مبتنی بر IT و هوشمند سازی برویم هرچند حضور میدانی هم اجتناب ناپذیر است.

معاون وزیر صمت در خصوص رضایت مشتری و حمایت از مصرف کنندگان و تولید کنندگان نیز اظهار کرد: رضایت مشتری در دنیا جزو لاینفک امتیاز یک واحد تولیدی و بنگاه اقتصادی است که در این زمینه مقوله فرهنگ و فرهنگ سازی و تداوم آموزش در مجموعه‌های تولیدی و خدمات رسان بسیار اهمیت دارد.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت فارس با اشاره به تسریع در خدمت رسانی به مردم گفت: هدف از برگزاری گشت‌های بازرسی، پیشگیری از وقوع تخلف در راستای نظارت بر واحدهای صنفی اعم از تولیدی و توزیعی و خدماتی، قاچاق کالا و ارز در سطح عرضه و برخورد با تخلفات در حوزه احتکار و گرانفروشی در دستور کار تیم‌های بازرسی است.

حمیدرضا ایزدی با اشاره به اینکه علاوه بر صنوف و بازار فروشگاه‌ها به صورت مستمر رصد و بازرسی می‌شوند، افزود: در سال ۱۴۰۱ تعداد بیش از ۱۴۲ هزار بازرسی از واحدهای صنفی این استان انجام شده که بیش از ۱۳هزار پرونده تخلف در خصوص عناوین احتکار، عدم درج قیمت، گرانفروشی و… برای واحدهای صنفی خاطی تشکیل و به تعزیرات حکومتی ارجاع شد، این درحالی است که در بخش قاچاق کالا و ارز تعداد بیش از ۹ هزار بازرسی با ۱۴۹ پرونده تشکیل و به تعزیرات حکومتی ارجاع شد.

او با تاکید بر تداوم نظارت ها و رصد سیستمی فرایندهای تامین، توزیع و عرضه از طریق سامانه‌ها، عنوان کرد: اقدامات نظارتی این اداره در راستای صیانت از حقوق مصرف کنندگان همچنان با جدیت و با استفاده از توان و ظرفیت همه دستگاههای نظارتی استانی در حال پیگیری بوده و با متخلفان وفق قوانین و مقررات به شدت برخورد خواهد شد.

ایزدی اضافه کرد: مردم هرگونه تخلف گرانفروشی، احتکار، عدم عرضه کالا و خدمات، کم‌فروشی و … را از طریق سامانه تلفنی ۱۲۴ گزارش کنند.

انتهای پیام

لینک کوتاه : https://sahabpress.ir/?p=63527

سحاب پرس در شبکه های اجتماعی و پیام رسان ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.