• امروز : جمعه - ۳۱ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : 11 - شوال - 1445
  • برابر با : Friday - 19 April - 2024
2

امضا و مبادله ۲ تفاهمنامه بین جهاددانشگاهی و استانداری فارس

  • کد خبر : 63493
  • 23 اردیبهشت 1402 - 18:16
امضا و مبادله ۲ تفاهمنامه بین جهاددانشگاهی و استانداری فارس
طی نشستی با حضور دکتر حسن مسلمی‌نائینی و دکتر محمدهادی ایمانیه، تفاهمنامه همکاری علمی و پژوهشی در زمینه‌های زیست محیطی و گیاهان دارویی، بین استانداری فارس و جهاددانشگاهی امضا و مبادله شد.

استاندار فارس بعدازظهر شنبه ۲۳ اردیبهشت در نشست مشترک با رئیس جهاددانشگاهی و هیئت همراه، گفت: فارس دارای ظرفیت‌های علمی و جهادی فراوانی است و جهاددانشگاهی نیز نهادی برخاسته از متن انقلاب به شمار می‌رود که هم علم هم جهاد را در خود دارد.

دکتر محمدهادی ایمانیه از آمادگی برای بهره‌گیری از توان و ظرفیت جهاددانشگاهی در حوزه‌های مختلف سخن گفت و با اشاره به فعالیت مرکز افکارسنجی جهاددانشگاهی( ایسپا) عنوان کرد: نظرسنجی یک اقدام علم پایه محسوب می‌شود که لازمه کار مدیریت در سطوح و حوزه‌های مختلف است.

ایمانیه بابیان اینکه نظرسنجی تنها محدود به مباحث سیاسی نیست، گفت: نظرسنجی می‌تواند در زمینه‌های اجتماعی، اقتصادی، فرهنگی و … به کارگرفته شده و امکان برنامه‌ریزی بر پایه داده‌ها و تحلیل‌های علمی را به مدیران هر یک از این بخش‌ها بدهد.

استاندار فارس در ادامه با اشاره به اهمیت فراموش‌نشدن حادثه تروریستی و جنایتکارانه حرم شاهچراغ(ع)، از اقدامات جهاددانشگاهی در این رابطه استقبال کرد.

وی ضمن یادآوری توانمندی‌ها و پیشتازی جهاددانشگاهی در زمینه رویان و درمان ناباروری، پیشنهاد داد که این نهاد در استان فارس به بخش نرم‌افزاری درمان ناباروری ورود کرده و نسبت به ارتقاء آگاهی‌ها و دانش عمومی جامعه نسبت مسائل مرتبط با بارداری اقدامات علمی و کاربردی، اهتمام ورزد.

استاندار فارس به ایجاد یک اتاق فکر قوی در استان و احصاء هشت عرصه برای انجام فعالیت‌های مختلف اشاره کرد و گفت: جهاددانشگاهی به‌واسطه توان علمی و اجرایی می‌تواند دریکی ۲ عرصه از موارد مدنظر و احصاء و بررسی‌شده توسط اتاق فکر، ورود کند.
دکتر ایمانیه یکی از مباحث مهم مدنظر اتاق فکر استانداری فارس را انرژی خورشیدی و استفاده از آن ذکر و خاطرنشان کرد که جهاددانشگاهی ظرفیت ورود به این بخش را دارد و می‌‎تواند همانند اقداماتی که در زمینه ناباروری و سلول‌های بنیادی انجام داد، بسترساز اقداماتی اثرگذار و ماندگار شود.

آمادگی جهاددانشگاهی برای همراهی و همکاری با اتاق فکر استانداری فارس 

رئیس جهاددانشگاهی نیز در این نشست مشترک، به بخش‌هایی از توانمندی‌های این نهاد اشاره و برای کمک به استان فارس در احصاء مسائل و مشکلات و یافتن راهکارهای حل آنها، اعلام آمادگی کرد.

دکتر حسن مسلمی‌نائینی با یادآوری اینکه جهاددانشگاهی طی چهاردهه گذشته ثابت کرد که توانایی انجام کارهای بزرگ و اثرگذار را دارد، یکی از اولویت‌های مدنظر را مباحث فرهنگی برشمرد.

رئیس جهاددانشگاهی خاطرنشان کرد: در تمام اقدامات و طرح‌ها، مبحث فرهنگی به‌عنوان یک اولویت باید مدنظر قرارگرفته و دیده شود.

وی همچنین برای همکاری در زمینه اجرای طرح‌های نظرسنجی در ابعاد مختلف، ایجاد مراکز درمان ناباروری و … اعلام آمادگی کرد و گفت: جهاددانشگاهی آمادگی همراهی و همکاری با اتاق فکر استانداری فارس را هم دارد.

رئیس جهاددانشگاهی استان فارس نیز در این نشست، هماهنگی و همکاری دستگاه‌های مختلف در این استان را مطلوب توصیف و بر فراهم بودن زمینه‌های همکاری در ابعاد مختلف، تاکید کرد.

امیرحسین استقلال با اشاره به ظرفیت‌های جهاددانشگاهی و نگاه مثبت استاندار فارس به مباحث علمی و استفاده از ظرفیت‌های دانشگاهی، ابراز امیدواری کرد که شاهد توسعه همکاری‌ها در سطح این استان باشیم.

در این جلسه دو تفاهم‌نامه همکاری علمی و تحقیقاتی با موضوع استفاده از توان و ظرفیت‌های علمی و پژوهشی جهاددانشگاهی در زمینه‌های زیست‌محیطی و گیاهان دارویی به امضای دکتر حسن مسلمی‌نائینی رئیس جهاددانشگاهی و دکتر محمدهادی ایمانیه، استاندار فارس رسید.

از زمینه های همکاری مشترک این تفاهم نامه می توان به راه اندازی پژوهشکده فرآوری گیاهان دارویی با استفاده از ظرفیت های ملی جهاددانشگاهی، راه اندازی پالایشگاه  فرآوری گیاهان دارویی با استفاده از ظرفیت های ملی جهاددانشگاهی، راه اندازی پارک و باغ  بوتانیک و موزه گیاهان دارویی در استان با جاذبه توریستی، آموزشی – پژوهشی، استفاده از ظرفیت ساختارهای فرهنگی و رسانه‌ای جهاد جهت اطلاع رسانی در راستای حمایت از تولیدات گیاهان دارویی و برگزاری دوره های مهارت افزایی و آموزش تخصصی و همایش های‌ علمی و پژوهشی و جشنواره های تجاری در زمینه پرورش، فرآوری و تولید گیاهان دارویی اشاره کرد.

انتهای پیام

لینک کوتاه : https://sahabpress.ir/?p=63493

سحاب پرس در شبکه های اجتماعی و پیام رسان ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.