• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : 20 - رمضان - 1445
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
7
رئیس کل دادگستری استان فارس خبر داد:

بخشش اولیاء دم در آستانه عید ولایت منجر به رهایی محکوم به قصاص شد

  • کد خبر : 6340
  • 18 مرداد 1399 - 7:38
بخشش اولیاء دم در آستانه عید ولایت منجر به رهایی محکوم به قصاص شد
در آستانه عید سعید غدیر و عید ولایت رئیس کل دادگستری استان فارس از بخشش کریمانه اولیاء دم و رهایی محکوم به قصاص خبر داد.

به گزارش روابط عمومی دادگستری استان فارس حجت الاسلام والمسلمین سید کاظم موسوی با بیان اینکه اقشار و قومیت های مختلف استان فارس ظرفیت بالای فرهنگی بخصوص در احیاء شعائر اسلامی دارند؛ اصلاح ذات البین و فرهنگ صلح و سازش در میان قومیت های مختلف استان را به عنوان یکی از نکات برجسته فرهنگی مردم استان نام برد و بیان داشت: نمونه بارز این امر بخشش های کریمانه اولیاء دم در پرونده های قتل است که باعث نامی شدن استان فارس در این زمینه طی ۶ سال اخیر شده است .
وی با تأکید بر اینکه در پرونده مذکور نیز پس از واقع شدن قتل در سال ۸۳ طی درگیری مسلحانه و طی شدن روند قانونی، مرجع قضایی حکم بر قصاص نفس به عنوان حق خصوصی اولیاء دم صادر کرد گفت: پس از این شورای حل اختلاف با همراهی خیرین و معتمدین با ورود به پرونده و برگزاری جلسات متعدد زمینه ایجاد صلح وسازش و فصل خصومت را فراهم کردند و این پرونده در آستانه عید غدیر منجر به رضایت شکات و رهایی محکوم به قصاص گردید.
وی ضمن تقدیر از کرامت انسانی در نتیجه بخشش کریمانه اولیاء دم گفت: این اقدام خانواده شاکی پرونده عمل به آیه۲۲ سوره نور « وَ لْیعْفُوا وَ لْیصْفَحُوا أَ لا تُحِبُّونَ أَنْ یغْفِرَ اللَّهُ لَکمْ» و فرمایش مولی متقیان حضرت امام علی (ع) است که می فرماید:«سزاوارترین مردم به عفو کردن، تواناترین آنها به هنگام کیفر دادن است».
وی اظهار امیدواری کرد مردم جامعه به تأسی از این خانواده در شرایط سخت کنونی شیوع ویروس منحوس کرونا وهمچنین وضعیت سخت اقتصادی گذشت، ایثار و بخشش را سرلوحه تعاملات اجتماعی خود قرار دهند.

لینک کوتاه : https://sahabpress.ir/?p=6340

سحاب پرس در شبکه های اجتماعی و پیام رسان ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.