• امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : 19 - رمضان - 1445
  • برابر با : Thursday - 28 March - 2024
3
نماینده ولی فقیه در فارس و امام جمعه شیراز؛

اگر مدیر ایمان و تقوا داشته باشد مسائل حل شدنی است

  • کد خبر : 63364
  • 21 اردیبهشت 1402 - 19:31
اگر مدیر ایمان و تقوا داشته باشد مسائل حل شدنی است
نماینده ولی فقیه در فارس و امام جمعه شیراز با اشاره به آیه ۱۳۶ سوره نسا و آیه ۱۸ سوره مبارکه حشر تاکید کرد که اگر مدیر ایمان و تقوا داشته باشد، مسائل قابل انجام و حل شدنی است.

آیت‌الله لطف‌الله دژکام پنجشنبه ۲۱ اردیبهشت در دیدار سرپرست وزارت آموزش و پرورش، با اشاره به آیه ۱۳۶ سوره نسا و آیه ۱۸ سوره حشر و تاکید خداوند بر ایمان و تقوا، گفت: مشکلی که در مجموعه مدیریتی کشور داریم و ممکن است از نظر تحلیل علمی صدها عامل برای آن مشکل شناسایی کرده باشیم، وقتی به نقطه اصلی بر می‌گردد متوجه می‌شویم که ایمان یا تقوای ما مشکل دارد و بیش از این نیست.

امام جمعه شیراز با تصریح اینکه این یعنی یا باورهایمان مشکل دارد یا اقدام و عمل ما دچار اشکال شده است، خاطرنشان کرد که برای گام دوم دوباره این “آمِنُوا و اتَّقُوا” را اضاف کنیم که مسئله امروز ما این است.

او ادامه داد: واقعیت این است که اگر ایمان و تقوای مدیرانی که در مجموعه هستند و کسانی که کار انجام می دهند، مشکل داشته باشد، کار پیش نمی رود. برای مثال مدرسه غیر انتفاعی در این شهر ۳۰۰۰ دانش آموز دارد که دست یک نفر است و اگر آن فرد در ایمان و تقوا مشکل داشته باشد بحث تربیت منتقل نمی شود و غیرهادی است و باید هادی باشد تا بتواند منتقل کند، این مشکل را باید پیگیری کنیم تا حل شود.

آیت‌الله دژکام ضمن آرزوی توفیق برای سرپرست وزارت آموزش و پرورش، گفت: بحث سر این است که در آموزش و پرورش چقدر نیروی مؤمن با تقوا پای کار می آورید؟

وی با بیان اینکه فارس در اجرای سند تحول بنیادین آموزش و پرورش از مرکز جلوتر است، گفت: اما واقعا فقط با نوشتن سند کار درست می شود؟ برویم سراغ اینکه واقعا به نیروی مؤمن و متقی در مدیریت ها اهمیت دهیم و دولت در این مسئله به فکر باشد.

امام جمعه شیراز ادامه داد: نمی خواهیم نظام عالم را به هم بزنیم، خدای متعال انسان را خلق کرده و فرموده شیطان هم هست، اما بالاخره مدیریتی که از ناحیه ایمان و تقوا ضعف دارد هرچه مطالبه کنید و سند ابلاغ کنید مشکل جای دیگری است.

آیت‌الله دژکام گفت: احساس بنده این است باید بزرگواری کنید و دوستان در استان پیگیری کنند تا فردی که معلم می شود پایبند به یکسری ارزش ها باید باشد، که اگر پایبند نباشد نتیجه آن می شود که در کلاس های درس به فرزندان ما ضد ارزش را توصیه می کنند. این خیلی مهم است که ما جایگاه معلمی را اهمیت دهیم.

امام جمعه شیراز گفت: باید بیشتر پیگیری کرده و فکری کنیم که معلم از حیث پرستیژ و شخصیت بالا باشد، در دانشگاه ها و آموزش به معلمین حس اینکه انسان مهمی شده است را به معلم بدهیم چون کسی که برای خود احترام قائل باشد خود را می پاید و از نظر تقوا و ایمان متعهد می شود. در این راستا همه کمک دهیم و پای مدیریت سالم بایستیم و نیرو تربیت کنیم تا این مجموعه را پیش ببریم.

سرپرست وزارت آموزش و پرورش امروز با هدف شرکت در اجلاسیه سراسری نماز دانش‌آموزی به شیراز سفر کرده بود.

انتهای پیام

لینک کوتاه : https://sahabpress.ir/?p=63364

سحاب پرس در شبکه های اجتماعی و پیام رسان ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.