• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : 20 - رمضان - 1445
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
2

راهبرد وحدت و همدلی را در شوراها آغاز کنیم

  • کد خبر : 63358
  • 21 اردیبهشت 1402 - 18:58
راهبرد وحدت و همدلی را در شوراها آغاز کنیم
رئیس مجمع مشورتی رؤسای شوراهای کلان‌شهرها و مراکز استان‌ها گفت: اکنون باید رهنمود رهبر معظم انقلاب درراستای وحدت و همدلی را در بطن شوراها از روستاها و شهرها آغاز کنیم تا زمینه‌سازی برای ظهور حضرت حجت(عج) فراهم شود.

مهدی چمران پنج‌شنبه ۲۱ اردیبهشت در دومین روز از شصت‌وهفتمین مجمع مشورتی رؤسای شوراهای اسلامی کلان‌شهرها و مراکز استان‌ها به میزبانی شیراز شهر سومین حرم اهل بیت‌(ع) با گریزی به گرامیداشت شهدای حادثه تروریستی حرم مطهر شاهچراغ(ع) گفت: در حادثه شهادت زائران مظلوم حرم مطهر احمد بن موسی (ع) شاهد پیوند بین سردار شهید حاج قاسم سلیمانی و شهدای حادثه تروریستی شاهچراغ بودیم و این حادثه بار دیگر این نکته را یادآور کرد اگر مدافعان حرم‌ نبودند شاهد چنین حوادث تروریستی و جنگ داخلی در داخل کشور بودیم.

او عنوان کرد: همگان از سفره‌های شهدا ارتزاق می‌کنند و خون پاک شهدا در دفاع از آرمان‌های نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران توانسته پرچم این نظام را با قدرت و صلابت برافراشته کند.

رئیس مجمع مشورتی رؤسای شوراهای اسلامی کلان‌شهرها و مراکز استان‌ها به پاسداشت رشادت‌ها و ایثارگری‌ها در سیاست‌های جهانی، ایران را در جایگاهی قرار داده است که دولت‌هایی که زمانی با ما روابط مسالمت‌آمیز نداشتند اکنون به سمت جمهوری اسلامی روی آوردند.

چمران گریزی هم به وضعیت کشور سوریه و اتفاقات منطقه‌ای پیرامون این کشور داشت و افزود: امروزه کشورهایی که یک روز سوریه را تحریم می کردند، از این کشور برای حضور در اتحادیه کشورهای عربی دعوت می کنند و این پیروزی حاصل خون شهدا و مقاومت در مقابل تروریست‌هایی همچون داعش است.

رئیس شورای اسلامی تهران اضافه کرد: به‌رغم دشمنی‌ها، تحریم و جنگ‌های اقتصادی، فرهنگی و سیاسی علیه کشور ما که همچنان ادامه دارد، با همدلی و همگامی در مقابل توطئه‌های ملت ایستاده‌ایم و از این جنگ‌ها نیز پیروز بیرون خواهیم آمد.

چمران با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب درباب همدلی و همکاری کشورهای اسلامی تأکید کرد: طبق فرموده رهبر معظم انقلاب در صورتی‌که کشورهای اسلامی با وحدت و همدلی متحد بودند، هیچکدام از مشکلات موجود را شاهد نبودیم.

او عنوان کرد: اکنون باید این رهنمود رهبر معظم انقلاب درراستای وحدت و همدلی را در بطن شوراها از روستاها و شهرها آغاز کنیم تا زمینه‌سازی برای ظهور حضرت حجت(عج) فراهم شود.

رئیس مجمع مشورتی رؤسای شوراهای اسلامی کلان‌شهرها و مراکز استان‌ها در پایان از میزبانی شایسته شهر شیراز در برگزاری شصت‌وهفتمین اجلاس تقدیر و بیان کرد: برگزاری این مجمع مشورتی با حضور رؤسای شوراهای کلان‌شهرها و مراکز استان‌ها در اردیبهشت‌ماه شیراز یک انتخاب شایسته است که مهمان‌نوازی و میزبانی این کلان شهر را در خاطره‌ها باقی می‌گذارد.

نائب‌رئیس مجمع مشورتی رؤسای شوراهای اسلامی کلان‌شهرها و مراکز استان‌ها نیز در این مراسم گفت: اگر شوراها تنها نهاد مردمی نباشند، اما مهمترین نهاد مردمی برای حفظ آرمان‌های انقلاب هستند.

مهدی طاهری اظهار کرد: انچه که نظام مقدس جمهوری اسلامی را به عنوان یک نظام حفظ می‌کند سرمایه اجتماعی مردمی بودن و اعتماد است.

رئیس شورای اسلامی شهر شیرازادامه داد: اگر شوراها تنها نهاد مردمی نباشند، اما مهمترین نهاد مردمی برای حفظ آرمان‌های انقلاب هستند.

رئیس مجمع مشورتی رؤسای شوراهای اسلامی کلان‌شهرها و مراکز استان‌ها تصریح کرد: نظام شورایی کشور یکی از نهادهای حمکرانی جمهوری اسلامی است که ارتباط مستقیم بین تصمیم‌گذاران و مردم را بدون واسطه حفظ می‌کند.

انتهای پیام

لینک کوتاه : https://sahabpress.ir/?p=63358

سحاب پرس در شبکه های اجتماعی و پیام رسان ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.