• امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : 19 - رمضان - 1445
  • برابر با : Thursday - 28 March - 2024
3
دبیر شورای آموزش پزشکی عمومی؛

آغاز دور سوم اعتباربخشی دانشکده‌های پزشکی از تابستان/۱۱ دانشکده در دور قبل صلاحیت”مشروط” گرفتند

  • کد خبر : 63255
  • 20 اردیبهشت 1402 - 19:35
آغاز دور سوم اعتباربخشی دانشکده‌های پزشکی از تابستان/۱۱ دانشکده در دور قبل صلاحیت”مشروط” گرفتند
دبیر شورای آموزش پزشکی عمومی با اعلام اینکه دور دوم اعتبازبخشی در تابستان به پایان می‌رسد، گفت: دور سوم اعتباربخشی را از دانشکده‌هایی که تایید صلاحیت مشروط شده‌اند یا تایید صلاحیت یکساله دارند، آغاز می‌کنیم.

دکتر بابک ثابت‌ دیوشلی در نشست منطقه‌ای اعتباربخشی آموزش پزشکی که صبح امروز، ۲۰ اردیبهشت ماه در مرکز همایش‌های هتل رجایی برگزار شد،تصریح کرد: اولین کنفرانس هوش مصنوعی طی روزهای ۲۷ تا ۲۹ اردیبهشت ماه ازسوی دانشگاه علوم‌پزشکی هوشمند در جزیره کیش برگزار می‌شود. برگزاری این همایش می‌تواند مقدمه‌ای برای استفاده از هوش مصنوعی در عرصه آموزش پزشکی باشد.

وی با اعلام اینکه اعتباربخشی پزشکی عمومی به دبیرخانه آموزش پزشکی عمومی محول شده،توضیح داد: اعتبار بخشی در ۲ مرحله انجام شده است و مرحله سوم اعتباربخشی در سال جاری اجرا می‌شود.

وی درباره مرحله اول اعتباربخشی گفت: در این مرحله ۶۴ دانشکده  طی سال‌های ۱۳۹۷ و ۱۳۹۸ اعتبارسنجی شدند. مرحله دوم اعتبارسنجی نیز در سال‌های۱۴۰۰ تا ۱۴۰۲ اجرا شد و در این فرایند،۶۵ دانشکده مورد اعتبارسنجی قرار گرفتند.

دبیر شورای آموزش پزشکی در تشریح جزئیات اعتباربخشی‌ مرحله اول و دوم گفت: تیم‌های ارزیابی از افراد علاقمند تشیکل شد و ۱۵۰ نفر از اعضای هیئت‌علمی که ۲۵ درصد آنها استاد،۳۴ درصد دانشیار و ۴۱ درصد دیگر استادیار بودند. بیش از ۵ هزار ساعت کار کارشناسی برای این موضوع انجام دادند.

وی ادامه داد: در مرحله اول و دوم بیش از ۱۳۵ واحد آموزشی حتی در دوران کرونا مورد ارزیابی حضوری قرار گرفتند. پس از ارزیابی‌ها، نتایج اولیه به دانشکده‌ها ابلاغ شد و در صورت نداشتن اعتراض نسبت به آرای صادره، رای صادره به شورای گسترش دانشگاه‌های علوم‌پزشکی ابلاغ می‌شد و اگر اعتراض وجود داشت،به آن رسیدگی می‌شد و رای نهایی صادر می‌شد.

دکتر ثابت درباره وضعیت دانشکده‌ها در دور اول تعیین اعتبار گفت: در دور اول ۲ دانشکده تایید صلاحیت ۳ساله شدند، ۲۲ دانشکده تایید صلاحیت یک ساله و ۲۲ دانشکده تایید صلاحیت ۲ ساله گرفتند. همچنین تایید صلاحیت مشروط با ارفاق برای ۱۸ دانشکده صادر شد.

وی در تشریح اعتباربخشی مرحله دوم گفت: در این مرحله شاهد بهبود کیفیت آموزش پزشکی در ایران بودیم. یک دانشکده توانست به مدت چهارسال تایید صلاحیت شود.  ۶ دانشکده تایید صلاحیت ۳ ساله گرفتند، ۳۳ دانشکده تایید صلاحیت ۲ ساله گرفتند و ۱۱ دانشکده توانستند تایید صلاحیت یک ساله بگیرند. همچنین ۱۱دانشکده توانستند با صلاحیت خود را به صورت مشروط بگیرند. دانشگاه‌های علوم‌پزشکی شیراز و تهران که در ارزیابی نخست توانسته بودند صلاحیت ۳ساله به دست بیاورند در تابستان امسال بار دیگر ارزیابی می‌شوند.

وی با بیان اینکه استانداردهای درخصوص اعتباربخشی را طی۳ مرحله منطبق بر فرهنگ خود کردیم،گفت: جلسات کمیته ملی اعتبار بخشی زه منظور پایش و ارزیابی امر آموزش به صورت مستمر برگزار می‌شود. استانداردهای اعتباربخشی در دبیرخانه شورای گسترش به تصویب رسیده و به دانشگاه‌ها ابلاغ شده است. همچنین آموزش ارزیابان در کانون توجه قرار دارد.

دکتر ثابت گفت: استفاده از طیف وسیع تری از اعضای هیئت‌علمی و بازنگری استانداردهای ملی و سنجه‌های اعتباربخشی بر اساس آخرین نسخه های جهانی و بازنگری اسناد بالادستی مرتبط با آموزش پزشکی از دیگر فعالیت آینده در این حوزه است.

انتهای پیام

لینک کوتاه : https://sahabpress.ir/?p=63255

سحاب پرس در شبکه های اجتماعی و پیام رسان ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.