• امروز : جمعه - ۷ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 18 - شوال - 1445
  • برابر با : Friday - 26 April - 2024
4
مسئول سازمان بسیج سازندگی فارس؛

بسیج سازندگی فارس نزدیک به ۳۰۰۰ فرصت شغلی فراهم کرده است

  • کد خبر : 63014
  • 17 اردیبهشت 1402 - 18:08
بسیج سازندگی فارس نزدیک به ۳۰۰۰ فرصت شغلی فراهم کرده است
مسئول سازمان بسیج سازندگی فارس با بیان اینکه رویکرد ما فراهم کردن فرصت‌های شغلی اجتماع محور است، اعلام کرد که از سال گذشته تاکنون، ۲۸۳۸ فرصت شغلی در استان فراهم شده است.

اسماعیل قزل‌سفلی یکشنبه ۱۷ اردیبهشت در بک کنفرانس خبری که به مناسبت سالروز تاسیس سازمان بسیج سازندگی برگزار شد، بیان کرد: وقتی جهاد سازندگی در حال ادغام با وزارت دیگری بود، برای تثبیت خدمات جهادی به محرومان و مستضعفان مقام‌معظم رهبری فرمان تاسیس بسیج سازندگی را ذیل بسیج مستضعفین اعلام کردند.

او با اشاره به ریشه حرکت‌های جهادی از ۱۳ شهریور ۱۳۴۷ تاکنون ادامه داد: اولین گروه‌های جهادی مربوط به طلاب بود که به مناطق زلزله‌زده فردوس با سرپرستی مقام معظم رهبری اعزام شدند.

قزل‌سفلی با اشاره به خدمات جهادی گروه‌های مردمی پس از آن تا جنگ تحمیلی، به بیان خدمات جهادگران با عنوان سنگرسازان بی‌سنگر پرداخت و افزود: این حرکت‌ها خاموش نشد و بعد از جنگ هم ادامه پیدا کرد و با منحل شدن جهاد کشاورزی، بسیج سازندگی برای خاموش نشدن حرکت‌های جهادی تاسیس شد.

او گفت: بسیج سازندگی امروز به دوره بالندگی خود رسیده و برای اینکه بستر حضور جوانان در خدمت‌رسانی ایجاد کنند، دو شبکه راه‌اندازی کرده که یکی از آنها شوراهای جهادی شهرستانی برای مشورت به مسئولان در سطح کشور است.

مسئول سازمان بسیج سازندگی فارس ادامه داد: قرارگاه‌های عملیات جهادی مورد دیگر این شبکه است که برای جلوگیری از موازی‌کاری به صورت پهنه‌ای راه‌اندازی شده که در فارس،  هفت قرارگاه راه‌اندازی شده که هم به لحاظ سخت‌افزاری و هم نرم‌افزاری مجهز هستند تا فرصت خدمت گروه‌های جهادی را بهتر وموثرتر در مناطق محروم و نیز در حوادث غیرمترقبه تنظیم‌ کنند.

به گفته قزل‌سفلی، قرارگاه‌های جهادی محله‌ای از دیگر موارد شبکه سازی بسیج سازندگی است تا منطقه محروم و کم‌برخورداری وجود نداشته باشد که گروه‌های جهادی برای خدمت‌رسانی خود را به آنان نرسانده باشند.

او همچنین با بیان اینکه سال گذشته با رویکرد قرارگاه محوری در چهار عرصه وارد کار و تلاش شدیم، حوزه‌های فنی، عمرانی و زیرساختی را از این عرصه‌ها عنوان کرد که بیش از یک هزار و ۸۰۷ پروژه در این عرصه خدمت انجام شده است.

مسئول سازمان بسیج سازندگی فارس اضافه کرد: همچنین در عرصه بهداشتی ۱۶ پروژه، در آبرسانی ۱۵۲ پروژه، در ساخت و مرمت اماکن مذهبی مثل خانه عالم ۱۷۳ پروژه، مرمت و بهسازی مرقد شهدا ۲۸ پروژه، مرمت و احداث مسکن محروم ۲۲ واحد، مجموعه‌های فرهنگی و ورزشی ۴۳ پروژه، اماکن آموزشی ۳۳ واحد، احداث و مرمت پل مواصلاتی ۲ پروژه، از دیگر خدماتی است که در سال گذشته توسط بسیج سازندگی فارس انجام شده است.

به گفته قزل‌سفلی، از مردادماه سال گذشته تا کنون ۲۳۰ روستا در فارس از آب شرب سالم بهره‌مند شدند.

او همچنین با اشاره به حوزه اقتصاد مقاومتی گفت: رویکرد ما فراهم کردن فرصت‌های شغلی اجتماع محور است که مشاغل کوچک و خانگی، صنایع دستی و صنایع تبدیلی از این دست مشاغل است و از سال گذشته تاکنون، ۲هزار و ۸۳۸ فرصت شغلی فراهم شده است.

مسئول سازمان بسیج سازندگی فارس ادامه داد: ۱۱۲ کارگاه کوچک اشتغالزایی و وام‌های صندوق‌های قرض‌الحسنه نیز از محل مدیریت منابع مالی صندوق با ۱۷۶۱ صندوق و ۱۹۵ تعاونی اشتغالزا، از جمله خدمات اشتغالزایی است که مجموعا برای ۶۷۴۰ نفر اشتغالزایی شده است.

قزل‌سفلی به خدمت مومنانه هم اشاره کرد و افزود: این فعالیت در کرونا با ضدعفونی کردن معابر و بسته‌های معیشتی آغاز شد و به جهیزیه‌های مشارکتی رسید.اهدای بیش از ۲۰۰۰ سری جهیزیه، آزادی ۸۶۲ نفر زندانی جرائم غیرعمد، بسته‌های نوشت‌افزار، بسته‌های بهداشتی، بسته‌های شب یلدا و نوروز، اطعام و غذای گرم و ذبح گوسفند نیز از جمله دیگر خدمات سال گذشته است.

او با اشاره به برنامه‌های محوری سال جاری تصریح کرد: طرح جدیدی در حوزه آب کشاورزی با چهار اولویت آب، کمک به جاده‌های دسترسی، مسکن محرومین و زیرساخت اشتغال داریم.

مسئول سازمان بسیج سازندگی فارس با بیان اینکه در حوزه آب شرب روستایی، امسال آبرسانی به مناطق روستایی شهر شیراز را در دستور کار داریم، ادامه داد: طرح از آبخیز تا جالیز در دو بخش آبخیزداری و احیاء قنواتی نیز از دیگر طرح‌های راهبردی است.

قزل‌سفلی همچنین از برگزاری اجلاسیه پایانی بزرگداشت شهدای سازندگی، جهادگران آسمانی، مدافع حرم و سلامت به میزبانی فارس خبر داد و به تشریح برنامه‌های هفته بسیج سازندگی پرداخت.

او از برگزاری ۴۷۳ برنامه در سطح استان خبر داد و گفت: برپایی اردوهای جهادی، افتتاح صندوق‌های قرض‌الحسنه و تعاونی‌های اشتغالزایی، احداث بازارچه‌های اشتغالزایی، سرکشی از خانواده‌های شهدای جهادگر، تحلیل از جهادگران برتر، همایش شکوه خدمت با حضور جهادگران با حضور مسئولان کشوری و استانی در سالن امام علی سپاه فجر فارس، بهره‌برداری از ۱۰۵۳ پروژه عمرانی محرومیت زدایی با اجرای گروه‌های جهادی، و آئین بهره‌برداری از آسفالت راه‌های روستایی بین مزارع از مهم‌ترین برنامه‌های محوری این هفته است.

انتهای پیام

لینک کوتاه : https://sahabpress.ir/?p=63014

سحاب پرس در شبکه های اجتماعی و پیام رسان ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.