• امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : 19 - رمضان - 1445
  • برابر با : Thursday - 28 March - 2024
3
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس؛

تصاویر منتشر شده از شیراز با واقعیت مردمان نجیب این شهر همخوانی ندارد

  • کد خبر : 62994
  • 16 اردیبهشت 1402 - 20:02
تصاویر منتشر شده از شیراز با واقعیت مردمان نجیب این شهر همخوانی ندارد
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس گفت: تصاویری که هر از چند گاهی از کلانشهر شیراز به فضای رسانه‌ای مخابره می‌شود، با واقعیت مردمان نجیب این دیار همخوانی ندارد.

حمیدرضا قانعی در آیین اختتامیه ششمین جشنواره ملی آواها و نواهای رضوی بیان کرد: تصاویری که هر از چند گاهی از این شهر به فضای رسانه‌ای مخابره می‌شود، با واقعیت مردمان نجیب این دیار همخوانی ندارد، مردمان این شهر را با تجمع‌های بزرگ شب‌های قدر در اماکن تاریخی و مذهبی باید شناخت.

به نقل از اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس، او ادامه داد: مردمان این شهر را با تجمع‌های بزرگ در بدرقه شهدای شاهچراغ و شهید عبدالله اسکندری باید شناخت.

قانعی با اشاره به اینکه، شهر شیراز از ویژگی‌های منحصر به فردی در دوره‌های مختلف تاریخی برخوردار بوده است و مردمان این دیار از دیرباز به محبت و صفا و صمیمیت و دینداری شهره بوده‌اند، گفت: شیراز، شهر امام زادگان واجب التعظیم. شهر گنبدهای فیروزه‌ای، شهر شاعران و حکیمان و عارفان نامی که همواره مطمع نظر خناسان و دشمنان بوده است.

او افزود: شهری که به دروازه قرآنش شهره است. شهری که به تعدد کاتبان وحی شهره است. شهری که در هیچ دوره تاریخی، ارادت و اهتمامش به خاندان نور و کرامت حضرات ائمه معصومین(ع) را از دست نداده است.

دبیر شورای فرهنگ عمومی فارس بیان کرد: آری شیراز، دارالعلم بوده و هست و شمار مفاخر بزرگانش گواه در قله بودن این شهر از نظر مردمان نیک اندیش و دیندار و مهربان است.

قانعی گفت: بزرگترین اعتکاف جوانان، بزرگترین موسسات قرآنی و حافظان قرآن، تعدد حیات مذهبی و مردمان مهربانی که علاقه خود را به خاندان ائمه علیهم السلام، هیچگاه از دست نداده‌اند، ارزیابی ما از سومین حرم اهل بیت(ع) در ایران زمین است.

او با بیان اینکه، شهر شهید دستغیب، شهر عبدالله اسکندری، شهید سپاسی، شهید استوار و شهر عالمانی که هیچگاه در برابر ظلم سر خم نکرده‌اند، تاکید کرد: شیراز، پایتخت نصر عاشورایی، شب شعر عاشورا و شاعران آیینی زیادی است که علم محبت به آل الله را همواره برافراشته نگه داشته‌اند و امروز نیز برگ زرین دیگری بر تاریخ فرهنگ و هنر این دیار بهنام جشنواره ملی آواها ونواهای رضوی افزوده شد.

انتهای پیام

لینک کوتاه : https://sahabpress.ir/?p=62994

سحاب پرس در شبکه های اجتماعی و پیام رسان ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.