• امروز : چهارشنبه - ۵ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 16 - شوال - 1445
  • برابر با : Wednesday - 24 April - 2024
2

آغاز ثبت‌نام تحصیل در حوزه‌های علمیه خواهران فارس

  • کد خبر : 62984
  • 16 اردیبهشت 1402 - 16:26
آغاز ثبت‌نام تحصیل در حوزه‌های علمیه خواهران فارس
مدیر حوزه‌های علمیه خواهران فارس اعلام کرد که ثبت نام در این مرکز آموز علوم حوزوی، آغاز شده و تا پایان اردیبهشت ماه در سطح ٢ و در ٣١ مدرسه ادامه دارد.

حجت‌الاسلام علی‌اکبر ساجدی شنبه ۱۶ اردیبهشت با بیان اینکه هم‌اینک حدود ۴۰۰۰ طلبه خواهر در حوزه‌های علمیه فارس مشغول تحصیل هستند، گفت: در مرحله جدید پس از برگزاری آزمون کتبی و مصاحبه هزار خواهر پذیرش خواهند شد.

ساجدی زمان برگزاری آزمون کتبی را ۲۳ تیر و مصاحبه حضوری را مردادماه امسال اعلام و اضافه کرد: همه بانوان با کمتر از ۴۰ سال سن که معدل دیپلم آنان بالاتر از ۱۴ باشد، امکان ثبت‌نام و تحصیل در حوزه علمیه خواهران را خواهند داشت.

مدیر حوزه‌های علمیه خواهران فارس با بیان اینکه در سطح ٢ دروس عمومی تدریس می‌شود، گفت: بانوان حافظ کل قرآن کریم، صحفیه سجادیه و نهج ابلاغه و دارندگان مدرک دیپلم با معدل بالاتر از ١٨ و دارندگان مدرک تحصیلی دانشگاهی و معدل بالاتر از ۱۷ از آزمون کتبی معاف هستند.

ساجدی ضمن یادآوری اینکه دو سوم فارغ التحصیلان حوزه‌های علمیه خواهران استان فارس در رده شغلی محقق، مدرس و مبلغ مشغول به کار شده‌اند، خاطرنشان کرد: در حال حاضر ١۴٠٠ نفر از طلاب خواهر در طرح مدارس امین فارس مشغول به فعالیت هستند.

مدیر حوزه‌های علمیه خواهران فارس همچنین با بیان اینکه بیانیه گام دوم در سه محور خودسازی، جامعه سازی و تمدن سازی طرح ریزی شده است، گفت: خود سازی مدنظر اهل بیت(ع) است که منجر به جامعه سازی شود.

او با اشاره به اینکه هویت تمدن زندگی جمعی در سیستم‌های بهم پیوسته است، اضافه کرد: برای تمدن سازی نیاز به سیستم سازی است و هر اندیشه تمدن ساز، چاره‌ای به جز نگاه به تمام ابعاد زندگی ندارد.

ساجدی خاطرنشان کرد: حوزه‌های علمیه خواهران استان در راستای تربیت بانوان و مربیان آگاه، بصیر، انقلابی و دلسوز نسبت به خانواده و جامعه با فراهم سازی زمینه یادگیری علوم اسلامی، پذیرای طلاب زیادی از سراسر استان بوده است.

او گفت: تربیت مربی، پژوهشگر و مبلغ با محوریت اندیشه امامین انقلاب در نظام تربیتی مدنظر مدیریت حوزه‌های علمیه خواهران فارس با برگزاری کارگاه‌ها، نشست‌ها و کرسی‌های نظریه پردازی در کنار متون آموزشی دنبال شده است.

مدیر حوزه‌های علمیه خواهران فارس افزود: تحصیل در حوزه‌های علمیه، فرصت گرانبهایی است که توفیق بهره مندی از برکات آن تنها نصیب کسانی می‌شود که از سر شوق و اخلاص در این مسیر وارد می‌شوند و ادامه دهنده راه انبیاء و معصومین هستند.

انتهای پیام

لینک کوتاه : https://sahabpress.ir/?p=62984

سحاب پرس در شبکه های اجتماعی و پیام رسان ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.