• امروز : جمعه - ۳۱ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : 11 - شوال - 1445
  • برابر با : Friday - 19 April - 2024
2

برگزاری اختتامیه اجلاس استانی نماز فارس در شیراز

  • کد خبر : 62945
  • 15 اردیبهشت 1402 - 16:04
برگزاری اختتامیه اجلاس استانی نماز فارس در شیراز
همایش استانی نماز در آستانه برگزاری اجلاسیه سراسری نماز دانش‌آموزی و با حضور جمعی از دانش‌آموزان و فرهنگیان و مسئولان فارس در شیراز برگزار شد.

مدیر عامل بنیاد فرهنگی حضرت مهدی موعود(عج)بعدازظهر پنجشنبه ۱۴ اردیبهشت در اجلاسیه استانی نماز دانش‌آموزی، ضمن گرامیداشت هفته معلم، گفت: مسئولین تا فرصت دارند و می‌توانند برای اقامه نماز تلاش کنند.

حجت الاسلام والمسلمین شیخ علیرضا حدائق افزود: یک نفر از کسانی که صد سال پیش شیراز را اداره می کردند امروز زنده نیستند بنابراین مسئولین امروز قدر بدانند و فرصت ها را به آسانی از دست ندهند.

حدائق با بیان اینکه براساس آیات الهی همواره نماز بر زکات مقدم آمده است لذا کار فرهنگی در اولویت قرار دارد، ادامه داد: هر جا خداشناسی کم رنگ شد ناهنجاری در جامعه تقویت شد لذا ریشه همه گناه هان در جامعه به فاصله گرفتن از بندگی خداوند قرار دارد.

مدیر عامل بنیاد فرهنگی حضرت مهدی موعود (عج)، استان فارس، خاطرنشان کرد: عالم یعنی خداشناس و خداوند خود اولین معلم است لذا معلمان قدر خود را بدانند.

وی بر ضرورت خودشناسی تاکید و اضافه کرد: انسان هر چقدر برای عبادت و بندگی خداوند وقت بگذارد باید به همان میزان از خداوند انتظار داشته باشد لذا نماز انسان نباید در هر شرایطی تعطیل شود.

حدائق با اشاره به اینکه علما و بزرگان دینی حتی در شرایط بیماری شدید از اقامه نماز به صورت ایستاده باز نمی ماندند، اضافه کرد: چنان که در آیات الهی آمده است تربیت بر آموزش مقدم است حضرت اباعبدالله الحسین علیه السلام در روز عاشورا در زیر باران تیر دشمن نمازش را اقامه کرد.

مدیرعامل بنیاد فرهنگی حضرت مهدی موعود(عج) با تاکید براینکه در دوره معاصر نیز سردار سلیمانی نمونه بارز یک بنده خاص خداوند است که در بحبوحه جنگ در دمشق به نماز ایستاد، اضافه کرد: خدمت رسانی به مردم، بازگو کردن ارزش ها، بازداشتن از منکرات، از برکات و فضایل نماز است.

نمازخانه‌های مدارس نیازمند تجهیزاست

معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش فارس نیز با تشریح برنامه‌های مرتبط با برگزاری اجلاسیه سراسری نماز در شیراز گفت: در امر نماز چهار انتظار می رود؛ دانش آموزان ما چرایی و فلسفه نماز را بدانند و نماز را صحیح بخوانند، اقامه نماز در اول وقت، اقامه نماز به جماعت با اولویت مسجد و اقامه نماز با حضور قلب انجام شود.

علیرضا شادباش گفت: نمازخانه های مدارس شدیدا نیازمند تجهیز است و باید بودجه متناسبی به این امر اختصاص یابد.

اجلاسیه سراسری نماز ۲۱ اردیبهشت در شیراز 

مدیرکل آموزش و پرورش فارس نیز گفت: مدیران مدارس از همه ظرفیت های موجود در جامعه برای اشاعه فرهنگ اقامه نماز در دانش آموزان استفاده کنند.

محمدخلیل عسکری در مرحله استانی اجلاس نماز دانش آموزی در باشگاه فرهنگیان شیراز، اظهار کرد: همه اقدامات و برنامه های مربوط به اجلاسیه نماز در راستای اقامه نماز در مدارس است.

وی ادامه داد: اگر خانواده ها و همچنین سایر دستگاه‌ها در کنار آموزش و پرورش نباشند اهداف برنامه ها محقق نمی شود.

عسکری خاطرنشان کرد: اجلاسیه سراسری نماز هفته آینده در شیراز برگزار خواهد شد و به برکت این اجلاسیه، مانور سراسری آمادگی انتخاب ۲۸ هزار آموزگار دوره ابتدایی در شیراز نیز اجرا می شود.

مدیرکل آموزش و پرورش فارس با اشاره به انجام اقدامات ارزشمند انجام شد توسط شهرستان‌ها در زمینه نماز، برپایی نمایشگاه در آباده را یکی ازآنها دانست و افزود: مدیران مدارس از همه ظرفیت‌های موجود در جامعه برای اشاعه فرهنگ اقامه نماز در دانش آموزان استفاده کنند.

عسکری با بیان اینکه دوشنبه‌های مسجدمحوری به جد دنبال می‌شود، افزود: فرماندهی قرارگاه مسجدمحوری را برعهده می گیرم لذاهر مدیر اداره و مدرسه‌ای که در امر اقامه نماز فعال باشد و همراهی کند در مدیریت خود باقی خواهد ماند.

مدیرکل قرآن، عترت و نماز وزارت آموزش و پرورش گفت: بهترین آموزش به فرزندان در راستای نماز ارائه الگوی متناسب و انجام به موقع این فریضه الهی از سوی والدین است.

میکائیل باقری با بیان اینکه اجابت نشدن دعای انسان و بی برکتی عمر از نتایج سبک شمردن نماز است، اضافه کرد: مهمترین نقش در اقامه نماز دانش آموزان والدین هستند لذا فضای مجازی و معلم در اولویت های بعدی تاثیر گذاری قرار دارند.

باقری خاطرنشان کرد: تارک الصلاه شدن افراد و سبک شمردن نماز امری است که به مرور اتفاق می افتاد لذا افراد ممکن است متوجه این مرور زمان نشوند.

به گزارش سحاب پرس، در این مراسم، از ۱۷ دانش آموز دختر و پسر برگزیده استانی و شماری از فعالان حوزه نماز دانش‌آموزی نظیر ائمه جمعه و جماعت، فرمانداران، مدیران حوزه های علمیه، کارشناسان قرآن ادارات، مدرسین آموزش خانواده، مربیان پرورشی، اولیا، نیروهای خدماتی و …. قدردانی شد.

انتهای پیام

لینک کوتاه : https://sahabpress.ir/?p=62945

سحاب پرس در شبکه های اجتماعی و پیام رسان ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.