• امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : 19 - رمضان - 1445
  • برابر با : Thursday - 28 March - 2024
2
مدیرکل آموزش و پرورش فارس؛

سهم یک ششمی فارس از معلمان نمونه ملی

  • کد خبر : 62747
  • 12 اردیبهشت 1402 - 16:06
سهم یک ششمی فارس از معلمان نمونه ملی
مدیرکل آموزش و پرورش فارس اعلام کرد که امسال، نام ۲ نفر از معلمان شاغل در مدارس این استان، بین ۱۲ معلم نمونه کشوری قرار گرفته است.

محمدخلیل عسکری سه‌شنبه ۱۲ اردیبهشت با اشاره به فرآیند انتخاب معلم نمونه در فارس، به خبرنگاران گفت: بیش از ۷۳۰۰ معلم امسال وارد فرآیند انتخاب معلم نمونه شدند که در مرحله اول ۲۸۰۰ معلم به مرحله منطقه‌ای راه یافتند.

عسکری با اشاره به اینکه ارزیابی کمیته‌های انتخاب معلم نمونه در سطوح مختلف در این فرآیند حضور داشته‌اند، گفت: ۷۰۸ نفر داور در قالب تیم‌های چهار نفره اقدام به ارزیابی و بررسی مدارک و مستندات معلمان راه یافته به مرحله منطقه‌ای پرداختند.

مدیرکل آموزش و پرورش فارس خاطرنشان کرد: در این مرحله ۲۰۶ معلم از سراسر استان به عنوان منتخبان مرحله منطقه‌ای و شهرستانی وارد ارزیابی مرحله استانی شدند.

عسکری گفت: در مرحله استانی ۳۲ داور در قالب ۸ تیم چهار نفره، کار ارزیابی را عهده‌دار شدند و بررسی و داوری مستندات و مدارک بارگذاری شده معلمان را انجام دادند.

او گفت: در نهایت ۱۰ نفر از بین ۲۰۶ معلم، به عنوان نمونه استانی انتخاب و برای رقابت در رده ملی، به وزارت آموزش و پرورش معرفی شدند.

عسکری خاطرنشان کرد: خوشبختانه ۶ نفر از معلمان معرفی شده فارس، موفق به کسب امتیازات لازم و عنوان معلم نمونه کشوری شده‌اند که چنین آماری در سال‌های گذشته بی سابقه بوده است.

او با بیان اینکه یکی از معلمان نمونه ملی معرفی شده فارس، شاغل در مدارس غیردولتی است، این مهم را نشانه وجود توانایی و استعدادهای مطلوب در این بخش دانست.

عسکری با اشاره به اینکه امسال دانش آموزان مدارس نیز در انتخاب معلم نمونه مشارکت داشتند، افزود: در جریان انتخاب معلم نمونه و در مرحله مدرسه‌ای ، ۴۵ هزار نفر از دانش آموزان استان با مراجعه به سامانه اینترنتی LTMS به معلمان مورد نظر و علاقه خود رأی دادند که اقدامی بدیع و منحصر به فرد و برای اولین بار اجرا شد.

مدیرکل آموزش و پرورش فارس ادامه داد: همه این فرآیند و اقدامات با نظارت، پایش و رصد مستمر ستاد بزرگداشت مقام معلم استان حتی در ایام تعطیلات عید نوروز محقق شده است.

عسکری گفت: ساره صالحی، مسعود نیکونژاد و فاطمه وحیدی؛ آموزگاران دبستان بنی زمانی و شهدای فرهنگی شهرستان لارستان، مجید بابا نظری؛ دبیر دبیرستان متوسطه اول شهید دهقان و زهره رضوی زاده؛ دبیر دبیرستان متوسطه دوره دوم شهیده شیروان هردو از شهرستان کازرون و زهره شریف زاده؛ آموزگار آموزشگاه غیردولتی شهید راکب شهرستان استهبان معلمان نمونه کشوری از استان فارس هستند.

مدیرکل آموزش و پرورش فارس ادامه داد: مجید بابا نظری و ساره صالحی همچنین به عنوان معلم نمونه ملی در بین ۱۲ معلم ملی کشور نیز انتخاب شدند که در واقع یک ششم معلمان نمونه ملی از استان فارس انتخاب شدند.

انتهای پیام

لینک کوتاه : https://sahabpress.ir/?p=62747

سحاب پرس در شبکه های اجتماعی و پیام رسان ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.