• امروز : چهارشنبه - ۵ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 16 - شوال - 1445
  • برابر با : Wednesday - 24 April - 2024
4
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی فارس؛

تحقق ۱۳۰ درصدی سهم اشتغال در فارس

  • کد خبر : 62745
  • 12 اردیبهشت 1402 - 15:10
تحقق ۱۳۰ درصدی سهم اشتغال در فارس
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی فارس با بیان اینکه سهم اشتغالزایی استان در سال گذشته حدود ۵۹ هزار نفر اشتغال تعیین شده بود، گفت: سهم اشتغال این استان تا پایان سال گذشته مجموعا ۱۳۰ درصد محقق شده است.

وحید خداپرست سه‌شنبه ۱۲ اردیبهشت در دیدار فرمانده سپاه فجر فارس با نمایندگان تشکلات عالی کارگری و کارفرمایی فارس، هم افزایی جامعه کار و تلاش این استان برای رونق فضای کار و تولید را مناسب ارزیابی کرد.

خداپرست افزود: همکاری خوبی طی سال گذشته بین ارکان مختلف بسیج و سپاه این استان با جامعه کارگری، کارفرمایی و تعاونگران فارس خصوصا در راستای حل مشکلات جامعه کار و تولید شاهد بودیم که باید تداوم یابد و قطعا این رویه به تحقق اهداف عالیه نظام منجر خواهد شد.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی فارس در ادامه عنوان کرد: حوزه روابط کار فارس در سال گذشته برای اولین بار موفق به کسب رتبه نخست کشور شد که دستاورد بی نظیری بود.

خداپرست اظهار کرد: طی سال گذشته حوادث ناشی از کار در این استان با برگزاری کارگاه‌های آموزشی ویژه کارگران به ویژه کارگرهای ساختمانی کاهش چشمگیری داشت که همچنین بازرسی کار،استان فارس موفق به کسب رتبه اول کشور شد.

مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی فارس همچنین خواستار تجمیع اقدامات مجموعه بسیج و سپاه با دستگاه‌های اجرایی در سال جاری برای عملکرد بخش اشتغال این استان شد و گفت: تعامل در این حوزه منجر به کسب افتخارات بیشتر در زمینه اشتغالزایی در سطح استان فارس خواهد شد.

او در ادامه از تحقق ۱۳۰ درصدی سهم اشتغالزایی فارس در سال ۱۴۰۱ خبرداد و افزود: این استان با همکاری تمام ارگان‌ها، موفق به کسب مقام نخست اشتغالزایی در سطح کشور در بین استان های با ۵۰ هزار تعهد و بالاتر طی سال گذشته شد که امیدواریم طی سال جاری نیز تداوم یابد.

خداپرست اعلام کرد: سهم استغالزایی فارس در سال ۱۴۰۱ حدود ۵۹ هزار نفر اشتغال تعیین شده بود که در ابتدای دیماه سال گذشته این هدف بطور کامل محقق و تا پایان سال گذشته مجموعا به تحقق بیش از  ۱۳۰ درصدی و ایجاد بیش از  ۷۷ هزار شغل منجر شد.

او در ادامه بر ایجاد انگیزه بین کارگران برای افزایش بهره وری تاکید کرد و گفت: زمینه تحقق “مهار تورم و رشد تولید” که از سوی رهبر معظم انقلاب اسلامی بعنوان شعار سال ۱۴۰۲ نیز تعیین شده باید فراهم گردد که این مهم مستلزم توجه عملی به بخش تولید و جامعه کار و تلاش است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی فارس در بخش دیگر سخنان خود عنوان کرد: در سال گذشته تفاهم نامه‌ای به مبلغ ۲ هزار میلیارد تومان برای توسعه بخش تعاون در کشور منعقد شد که فارس با جذب حدود ۹ درصد منابع حاصل از آن به مبلغ  قریب به ۱۷۰ میلیارد تومان مقام نخست را در سطح کشور به دست آورد.

خداپرست ضمن قدردانی از سپاه فجر برای تامین و توزیع بسته‌های معیشتی ویژه جامعه کارگری، ادامه داد: طی سال گذشته برای اولین بار منابع مالی از محل تسهیلات تبصره ۱۶ برای بخش تعاون این استان اختصاص یافت که این اقدام متمایز برای سال جاری نیز باید از این محل و همچنین تسهیلات تبصره ۱۸ قانون بودجه برای بخش تعاون فارس تکرار شود.

انتهای پیام

لینک کوتاه : https://sahabpress.ir/?p=62745

سحاب پرس در شبکه های اجتماعی و پیام رسان ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.