• امروز : جمعه - ۳۱ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : 11 - شوال - 1445
  • برابر با : Friday - 19 April - 2024
6
مدیر کل فرهنگ و ارشاد فارس:

مبارزه با بیماری کرونا کمتر از دوران دفاع مقدس نیست

  • کد خبر : 6272
  • 17 مرداد 1399 - 11:03
مبارزه با بیماری کرونا کمتر از دوران دفاع مقدس نیست
مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس در نشست ستاد شورای فضای مجازی که با حضور فعالان این عرصه برپا گردید، اعلام داشت: اکنون زمانی است که همگان همچون دوران دفاع مقدس باید در کنار هم به مبارزه با بیماری کرونا بپردازند. در این مبارزه فرهنگ‌وران، هنرمندان و اصحاب رسانه در خط‌ مقدم هستند و انتظارات مردمی نیز بیشتر است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی و روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس، چهارمین گام نشست مشورتی شورای فضای مجازی استان فارس با فرهنگ‌وران، هنرمندان، اصحاب رسانه و فعالان فضای مجازی که از دو ماه پیش با رویکرد بهره‌گیری از انتقادات، پیشنهادها و ایده‌های آنان توسط دبیرخانه این شورا در راستای آسیب‌شناسی و ارائه راهکار برای اثرگذاری بیشتر فرهنگی و هنری در این بستر برگزار شده بود، برداشته شد.

صابر سهرابی مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس پس از شنیدن دیدگاه‌ها در این نشست با بیان اینکه مبارزه با بیماری کرونا کمتر از دوران دفاع مقدس نیست، گفت: در این ۶ ماه جامعه بشری با پدیده‌ای روبرو شد که افزون بر چالشی برای دانش، بشریت را نیز زمین‌گیر و درمانده کرده است. این چالش ما را به اندیشیدنی بیشتر کشید.

اکنون زمانی است که همگان همچون دوران دفاع مقدس باید در کنار هم به مبارزه با این بیماری بپردازند. در این مبارزه فرهنگ‌وران، هنرمندان و اصحاب رسانه در خط‌مقدم هستند و انتظارات مردمی نیز بیشتر است.

انتظار از فرهنگ‌وران، هنرمندان و رسانه‌های این است که افزون بر آگاهی‌بخشی در زمینه پیشگیری از بیماری به امیدآفرینی و شادی‌گستری به جامعه و مردم نیز توجه داشته باشند.

شرایطی که اکنون جهان و کشور ما با آن روبرو شده است افزون بر تندرستی، دیگر وجوه اجتماعی همچون سیاست، فرهنگ، اشتغال، درآمدزایی و از همه مهم‌تر روح و روان مردم را نیز به مخاطره انداخت. در چنین هنگامه‌ای امیدآفرینی و شادی‌گستری بیش از هر زمان دیگری برای مردم دارای اهمیت خواهد بود.

از اسفند ماه سال پیش تا کنون که بیماری کرونا در ایران ما گسترش پیدا کرد، فرهنگ‌وران، هنرمندان و رسانه‌های فارس در هر رسانه، گروه و دسته‌ای و گاه همشهریان به صورت انفرادی به تهیه محتوا و پخش محتواهایی در این زمینه پرداختند که جای تقدیر دارد.

اکنون ما با امکانات و زمان کم، باید تلاش کنیم تا جامعه را از بحران پیش‌آمده دور نگه داریم.

این اداره کل تا کنون در تهیه و پخش محتواهای آگاهی‌بخش، امیدآفرین و شادی‌گستر به ویژه در فضای مجازی، کمک‌های مادی و معنوی خود را انجام داده است. راه‌اندازی قرارگاه‌های رسانه‌ای فارس برای مبارزه با بیماری کرونا یکی از این کمک‌های این اداره کل در انتشار هر چه بیشتر تولیداتی با این موضوع بود. پرداخت تسهیلات نیز از کمک‌های مادی این اداره کل به شمار می‌آید که بر آنیم تا با پرداخت کمک‌های بلاعوض، از فعالیت‌های فرهنگی و هنری پشتیبانی بیشتری داشته باشیم.

امید داریم تا این کمک‌های مادی و معنوی ما به حوزه فرهنگ و هنر، سبب شود تا با برداشتن باری از دوش آنان، زمینه را برای پویایی بیشتر و کم شدن خسارت‌های وارد به آنان فراهم آورد.

همچنین از همه فرهنگ‌وران، هنرمندان و شهروندان درخواست می‌کنیم تا ایده‌ها و تولیدات خود را در زمینه‌های آگاهی‌بخشی، امیدآفرینی و شادسازی مردم به دبیرخانه شورای فضای مجازی ارائه دهند و در پایان اعضاء هر کدام به بیان دیدگاه های خود در زمینه ورود موثر و جدی تر در فضای مجازی و تولید محتوی جذابتر پرداخته و قرار شد تا در این راستا کمیته های تخصصی نیز در ذیل شورای فضای مجازی با جدیت مشغول فعالیت شوند.

لینک کوتاه : https://sahabpress.ir/?p=6272

سحاب پرس در شبکه های اجتماعی و پیام رسان ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.