• امروز : پنج شنبه - ۳۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : 10 - شوال - 1445
  • برابر با : Thursday - 18 April - 2024
3

اعلام ویژه برنامه‌های هلال احمر فارس به مناسبت هفته هلال

  • کد خبر : 62668
  • 11 اردیبهشت 1402 - 18:44
اعلام ویژه برنامه‌های هلال احمر فارس به مناسبت هفته هلال
مدیرعامل جمعیت هلال احمر فارس به تشریح ویژه برنامه‌های این جمعیت در هفته صلیب سرخ و هلال در استان پرداخت.

حسین درویشی دوشنبه ١١ اردیبهشت در یک کنفرانس خبری بیان کرد: هر ساله ٨ می که امسال مصادف با ١٨ اردیبهشت است تحت عنوان روز جهانی صلیب سرخ و هلال احمر گرامی داشته می‌شود و در هلال احمر ایران این مهم به مدت یک هفته اجرایی می‌شود.

او ادامه داد: جمعیت هلال احمر فارس در عملیات‌های امدادی و دیگر عرصه‌ها رتبه برتر در کشور دارد و در مولد سازی نیز و آموزش‌های تخصصی ویژه امدادگران پیشرو هستیم.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر فارس با بیان اینکه ١۶۶ هزار نفر از مردم استان در سال گذشته تحت آموزش‌های امدادی قرار گرفتند، اعلام کرد که سال گذشته این جمعیت در ٢٠١٧ مورد عملیات امدادی شرکت کرده است که این حوادث شامل جاده، کوهستان، حوادث طبیعی همانند سیل می‌شود.

درویشی از افزایش قابل توجه داوطلبان هلال احمر طی سال گذشته از ۶٠ هزار عضو به ٢٠۴ هزار عضو داوطلب خبر داد.

او همچنین به اعلام برنامه‌های هفته هلال که از ١۶ تا ٢٢ اردیبهشت ماه جاری اجرایی می‌شود اشاره و بیان کرد: اعلام فراخوان عمومی برای عضوگیری داوطلبان، برگزاری مراسم بزرگداشت تجلیل از اعضای داوطلب شاخص، دیدار با خانواده‌های شهدا و غبار روبی قبور شهدا، برگزاری مانور سراسری در کشور و مشارکت فارس در این مانور و اجتماع بزرگ اعضای داوطلب هلال احمر در فارس همزمان با سراسر کشور از مهمترین این برنامه‌هاست.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر فارس در خصوص آموزش‌های امدادی و کمکهای اولیه که به صورت رایگان انجام می‌شود اشاره و خاطرنشان کرد: هم استانی‌ها می‌توانند به شعب هلال احمر هر شهرستان مراجعه و گواهینامه الکترونیکی دریافت کنند.

درویشی اضافه کرد: کمک‌های اولیه شامل خونریزی، مسمومیت، احیای قلبی و ریوی، اسکان اضطراری و …می‌شود.

او همچنین در خصوص حضور هلال احمر در حوادث طبیعی همانند آتش سوزی، عنوان کرد: هلال احمر مسئول آتش سوزی در جنگل‌ها و منابع طبیعی نیست و تنها وظیفه پشتیبانی داریم و وظیفه‌ای در قبال مهار حریق نداریم.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر فارس مجددا با تاکید کرد که ما نه تجهیزات و نه امکانات داریم و تنها از عملیات‌های اطفا حریف پشتیبانی می‌کنیم.

درویشی همچنین با بیان اینکه تعداد بالگردهای جمعیت هلال احمر بالگرد محدود و هر استان تنها یک بالگرد دارد، افزود: بالگرد فارس در شیراز مستقر است و برای عملیات‌های مرتبط از هلال احمر اعزام می‌شود؛ این بالگرد هم امکان ترابری و جابجایی اقلام امدادی و هم تسریع در ارسال خدمات دارد.

او ادامه داد: ١۴ خودرو عملیاتی سال گذشته خریداری در اختیار شهرستان‌ها قرار گرفت.در اکثر عملیات‌های کشور حتی ترکیه هم تیم هلال احمر فارس با خودرو عملیاتی شرکت می‌کنند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر فارس با بیان اینکه امسال ششمین مرحله نذر آب اجرایی خواهد شد و منتظر ابلاغ هستیم، عنوان کرد: در سال گدشته توانستیم به ١١ روستای هرمزگان با کمک خیرین فارس آبرسانی کنیم.

درویشی ادامه داد: در فارس روستای ایل سالار در جنوب فراشبند که ٢۵٠ خانوار دارد با پیشنهاد استاندار نیز جمعیت هلال احمر استان با ٨ هزار کیلومتر لوله گذاری نسبت به آبرسانی به روستا اقدام شد و ۴ کیلومتر دیگر باید کار انجام شود تا آبرسانی به همه خانه‌ها انجام و سپس به صورت رسمی افتتاح شود.

او در خصوص معاینه حجاج فارس برای اعزام در سال جاری، بیان کرد: ٣٢٨۵ حجاج استان فارس تاکنون معاینه شده‌اند و ۴٢ نفر دیگر در حال انجام است.هم‌اکنون هم درخواست واکسن مننژیت برای حجاج داده‌ایم تا واکسیناسیون کامل آنها هم انجام شود؛ فارس در بحث معاینات حجاج نیز بین ۴ استان برتر کشور بوده است.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر فارس با بیان اینکه ١۶ میلیارد و ٧٠٠ میلیون تومان بودجه ملی برای مباحث عمرانی در اسفندماه ١۴٠١ دریافت کردیم و در استان هم ۴٢ میلیارد تومان مصوب شده که در حال تخصیص است، گفت: ٢١ پروژه امسال در دست اقدام داریم که در هفته هلال احمر یک پایگاه کوهستانی در داراب را افتتاح خواهیم کرد.

درویشی افزود: سال گذشته هم یک پایگاه در پاساردگاد افتتاح کردیم و امسال هم پایگاه امداد شهری کازرون و ٢١ پروژه دیگر افتتاح خواهد شد.

او از ارائه کمک‌های حمایتی و درمانی با اعتبار ٢١۴ میلیارد ریال در سال ١۴٠١ به ٨٠ هزار و ۵٨٩ نفر خبر داد.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر فارس با بیان اینکه در کل استان ٣٣ پایگاه هلال احمر داریم، گفت: امسال در صدد اخذ مجوز برای عملیات اجرایی ۴ پایگاه دیگر هستیم.

انتهای پیام

لینک کوتاه : https://sahabpress.ir/?p=62668

سحاب پرس در شبکه های اجتماعی و پیام رسان ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.