• امروز : سه شنبه - ۴ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 15 - شوال - 1445
  • برابر با : Tuesday - 23 April - 2024
3
رئیس خانه کارگر فارس؛

تعاونی‌های مصرف کارگری در فارس ایجاد شود

  • کد خبر : 62596
  • 10 اردیبهشت 1402 - 19:26
تعاونی‌های مصرف کارگری در فارس ایجاد شود
رئیس خانه کارگر فارس خواستار ایجاد تعاونی‌های مصرف کارگری شد و گفت: لازم است برای این قشر زحمتکش ومظلوم شرایطی ایجاد شود تا زمینه دسترسی به امکانات وکالاهای با قیمت مناسب فراهم شود.

علی راستگو یکشنبه ۱۰ اردیبهشت در آیین تقدیر از برترین‌های جامعه کار وتولید و برگزیدگان جشنواره امتنان فارس، با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری در جمع کارگران، گفت: مسئولین به سخنان رهبری صرفأ به عنوان یک رهنمود نگاه نکرده و به مثابه یک دستور وحکم حکومتی آن را عملیاتی واجرا کنند.

او با تأکید بر این که استقلال کشور وابسته به کار است، افزود: رهبری با بیان واقعیتها و مشکلات جامعه کارگری و لزون برنامه ریزی‌های منسجم برای کارگران سنگ تمام گذاشتند و به آنها جرأت دادند تا حرف خودشان را بزنند.

راستگو تصریح کرد: مهار تورم با این بهره بانکی که از نظر مراجع تقلید نیز جنبه ربا دارد، محقق نمی‌شود بلکه مهار تورم ورشد تولید از کار وکارگر وحمایت از صنعت وتولید محقق میشود.

او روند خصوصی سازی را نیز مورد انتقاد قرار داد واظهار کرد: کارخانه‌های خصوصی سازی تعطیل ونیمه تعطیل شده وبه تبع آن کارگران بیکار شده‌اند.

رئیس خانه کارگر فارس بار دیگر تأکید کرد: مسئولان سخنان رهبری را جدی بگیرند، همانگونه که بخش نظامی که فرمایشات ایشان را به عنوان حکم حکومتی دنبال می‌کنند ونتیجه آن را در پیشرفت‌های نظامی کشور در عرصه‌های مختلف می‌بینیم.

راستگو با اشاره به حضور کارگران در عرصه‌های مختلف وهمرهی آنان با نظام، گفت: آیا جواب ایستادگی آنها را باید اینگونه داد که گرفتار معیشتشان باشند؟

او ادامه داد: کارگران خارج از چارچوب چیزی نمی‌خواهند وقتی نرخ تورم را دولت ۴۶/۳اعلام می‌کند، چرا دستمزد باید ۲۷ درصدافزایش یابد آنهم در شرایطی که خط فقر را ۱۳میلیون و۸۰۰ هزار تومان اعلام می‌کنند اما حقوق کارکر کمتر از نیمی از خط فقر است.

راستگو افزود: امروز ۴۸۰قلم دارو از پوشش تأمین اجتماعی خارج شده و جامعه کارگری را لا چالش بزرگ درمان روبرو کرده است.

رئیس خانه کارگر فارس خواستار ایجاد تعاونی‌های مصرف کارگری شد و گفت: ۴۸درصد استان را جامعه کارگری تشکیل میدهند، لذا لازم است برای این قشر زحمتکش ومظلوم شرایطی ایجاد شود تا زمینه دسترسی به امکانات وکالاهای با قیمت مناسب فراهم شود.

انتهای پیام

لینک کوتاه : https://sahabpress.ir/?p=62596

سحاب پرس در شبکه های اجتماعی و پیام رسان ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.