• امروز : پنج شنبه - ۶ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 17 - شوال - 1445
  • برابر با : Thursday - 25 April - 2024
1
در جلسه مشترک مدیریت شهری شیراز و کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی مطرح شد؛

تأکید بر تصویب قانون مدیریت یکپارچه شهری به‌عنوان مؤلفه راهبردی برای افزایش رضایت عمومی

  • کد خبر : 62589
  • 10 اردیبهشت 1402 - 12:22
تأکید بر تصویب قانون مدیریت یکپارچه شهری به‌عنوان مؤلفه راهبردی برای افزایش رضایت عمومی
در جلسه مشترک مدیریت شهری شیراز و رئیس و اعضای کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجه مجلس شورای اسلامی، بر تصویب قانون مدیریت یکپارچه شهری به‌عنوان مؤلفه راهبردی برای افزایش رضایت عمومی تأکید شد.

به گزارش سحاب پرس و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی شهرداری شیراز، جلسه مشترک مدیریت شهری شیراز و رئیس و اعضای کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجه مجلس شورای اسلامی به میزبانی شهرداری این کلان‌شهر در شیراز برگزار شد.

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجه مجلس شورای اسلامی در این دیدار با درود به روح سردار شهید عبدالرسول استوار محمودآبادی و همه شهدای این دیار، به مأموریت دوره‌ای این کمیسیون اشاره و بیان کرد: بازدیدهای مختلفی که در شیراز انجام شد، منجر به تصمیماتی شده و امید است این تصمیمات گامی شایسته را در راه پیشرفت داشته باشد.

وحید جلال‌زاده با تصریح بر مؤلفه سرمایه اجتماعی به‌عنوان اصلی مهم در تأکیدات رهبر معظم انقلاب بیان کرد: دشمن به دنبال ناامیدی و نارضایتی مردم و ناکارآمد نشان دادن جمهوری اسلامی است.

او شهرداری‌ را از مهم‌ترین نهادهای امیدآفرین در حوزه سرمایه اجتماعی ذکر و بیان کرد: مباحثی همانند خودگردانی شهرداری‌ها، حمل‌ونقل عمومی و قانون مدیریت یکپارچه شهری در این راستا برای ما از اهمیت بسزایی برخوردار است و برای آن تلاش می‌کنیم.

رئیس شورای اسلامی شهر شیراز نیز در این دیدار با بیان اینکه پایه اصلی امنیت ملی، امنیت اجتماعی است، گفت: ساعات و ایامی که مردم درگیر شهرداری به‌عنوان شخصیت حقوقی هستند، نسبت به سایر دستگاه‌ها بیشتر بوده و طبیعی است که اگر این حوزه، موفق باشد منجر به افزایش ضریب سرمایه اجتماعی و به تبع آن افزایش رضایتمندی خواهد شد.

به اعتقاد مهدی طاهری؛ اگر نگاه مجلس و دولت به این نکته که شهرداری حوزه موفقی باشد، معطوف شود، بهره‌‌برداری بیشتری را شامل می‌شود.

او با تأکید بر تصویب قانون مدیریت یکپارچه خدمات شهری بیان کرد: نبود قانون مدیریت یکپارچه خدمات شهری، مردم را در مواجهه میان دستگاه‌ها دچار فرسایش کرده است و با این قانون، رابطه بین مردم و این دستگاه خدمات‌رسان بهبود می‌یابد.

شهردار شیراز نیز در این دیدار که مدیریت شهری میزبان رئیس و اعضای کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی بود، به تشریح مباحث جغرافیایی و فرهنگی «شیراز؛ شهر سومین حرم اهل‌بیت (ع)» پرداخت و برنامه‌های پیش رو در هفته شیراز را بیان کرد.

او با اشاره به مسائل مختلف عرصه اقتصادی کشور اظهار کرد: با وجود اینکه شهرداری شیراز نهادی درآمد- هزینه بوده، اما توانسته رشد بودجه ۳۰۰ درصدی را در سال گذشته محقق کند و در یک سال بودجه ۶هزار میلیارد تومانی را به ۱۸هزار میلیارد تومان برساند و امسال نیز این بودجه را به ۲۳ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان رساندیم.

این مقام ارشد مدیریت شهری شیراز با بیان اینکه خط یک مترو روزانه ۱۲۰ هزار نفر را جابجا می‌کند و خط ۲ مترو نیز از دهه فجر سال گذشته مورد افتتاح، بهره‌برداری و مسافرگیری قرارگرفته است، به کمبود واگن اشاره و بیان کرد: ما امروز در بحث تأمین واگن مشکل‌ داریم.

اسدی به فرسودگی بخشی از ناوگان حمل‌ونقل عمومی نیز اشاره و عنوان کرد: امروز شهرداری در ارتباط با دولت نیاز به پول ندارد، بلکه دولت باید نقش تسهیلگری را در تأمین واگن و حمل‌ونقل عمومی ایجاد کند.

شهردار شیراز با تقدیر از تصویب قانون درآمد پایدار در مجلس که بستری خوب برای شهرداری ایجاد کرده، گفت: امروز به دلیل موازی کاری‌هایی که بین دستگاه‌های خدمات‌رسان وجود دارد، زمان مطلوب خدمات به مردم از دست می‌رود و باعث نارضایتی و اتلاف منابع می‌شود؛ به همین منظور ضرورت تصویب قانون مدیریت واحد یکپارچه مردمی بیش‌ازپیش احساس می‌شود.

لینک کوتاه : https://sahabpress.ir/?p=62589

سحاب پرس در شبکه های اجتماعی و پیام رسان ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.