• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : 20 - رمضان - 1445
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
5

رئیس کل دادگستری استان فارس بر سرکشی و بازدید هدفمند قضات از زندان تأکید کرد

  • کد خبر : 6243
  • 17 مرداد 1399 - 10:02
رئیس کل دادگستری استان فارس بر سرکشی و بازدید هدفمند قضات از زندان تأکید کرد

مراسم تکریم و معارفه رئیس دادگستری شهرستان فسا با حضور رئیس کل دادگستری استان فارس، حضرت آیت الله بهشتی عضور مجلس خبرگان رهبری، فرماندار، اعضای شورای تأمین این شهرستان، با رعایت پروتکل های بهداشتی برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی دادگستری استان فارس حجت الاسلام والمسلمین سید کاظم موسوی رئیس کل دادگستری استان فارس در مراسم تکریم و معارفه رئیس دادگستری شهرستان فسا با تبریک عید غدیر خم، عید الله اکبر، گفت : عید غدیر خم از بزرگترین اعیاد اسلامی است.

رئیس کل دادگستری استان فارس پس از توصیه به رئیس جدید حوزه قضایی فسا و همگان به تقوای الهی و توسل و تمسک جستن به ائمه اطهار (علیهم السلام) و به خصوص ام الائمه حضرت فاطمه زهرا (سلام الله علیها) به موضوع فساد ستیزی دستگاه قضایی اشاره کرد وگفت: دادگستری استان فارس در برخورد با مقوله فساد قاطعانه و بدون اغماض عمل می نماید و لازم است رئیس جدید دادگستری فسا در راه فساد ستیزی هرگز از مواضع قانونی خود کوتاه نیاید حال این فرد دارای هر مسئولیت؛جایگاه و مقام اجتماعی هم که باشد در صورتی که فسادی از وی سربزند باید با چشمان تیز بین با فساد و مفسدین برخورد قاطعانه و در چارچوب قانون کند.

حجت الاسلام والمسلمین موسوی به موضوع کاهش جمعیت کیفری و نظارت بیشتر قضات و روسا و دادستان های حوزه های قضایی بر زندان و سرکشی و بررسی وضعیت زندانیان اشاره کرد و گفت: زندان محل نگهداری سارقین و مجرمین جرائم خشن و خطرناک است و نه مجرمین غیرعمد بنابراین لازم است در خصوص کاهش جمعیت کیفری زندان ها با استفاده از مجازات های جایگزین حبس و ارفاقی از ورود زندانیان جرائم غیر عمد و مالی به زندان جلوگیری به عمل آمده و برای آزادی این دسته از زندانیان و به خصوص زندانیان ناتوان از پرداخت مهریه تدبیری اندیشده شود.

وی در این مراسم بر استفاده از ظرفیت خیرین شهرستان فسا برای کمک به آزادی زندانیان جرائم غیر عمد و مالی تأکید داشت و گفت: همان گونه که در گذشته نیز شاهد برگزاری جشن گلزیزان آزادسازی زندانیان جرائم غیر عمد و مالی بوده ایم؛ خیرین این شهرستان با همت و کمک خیرخواهانه و مؤمنانه خود شرایط آزادسازی این قبیل زندانیان به ویژه زندانیان زن و ناتوان از پرداخت مهریه و مالی را فراهم نمایند.

نماینده عالی قوه قضائیه در استان فارس در ادامه بر لزوم سرکشی و بازدید هدفمند قضات و رئیس دادگستری شهرستان فسا از زندان این شهر تأکید داشت و گفت: همان گونه که در آداب القضاء آمده است مستحب است تا قضات از زندانیان سرکشی و جویای اوضاع و احوال مددجویان زندان باشند و بدین منظور رئیس دادگستری جدید اولین بازدید و سرکشی هدفمند خود را معطوف به بازدید از زندان فسا و بررسی وضعیت زندانیان این شهرستان قرار دهد .

حجت الاسلام والمسلمین موسوی بر کادر سازی رئیس این حوزه قضایی نیز توصیه و کرد و گفت: بر اساس فرمایشات رهبر معظم انقلاب و تأکیدات ریاست معظم قوه قضائیه لازم است کادرسازی کنید و قضات توانمندی که لیاقت وشایستگی مسئولیت هایی همچون رئیس دادگستری و یا دادستان عمومی و انقلاب را دارند به مدیریت ارشد دادگستری استان معرفی نمائید تا از ظرفیت این قضات توانمند در موقعیت و مسئولیت های مناسب استفاده شود.

وی از اقدامات و تلاش مسئولان قضایی استان در راستای حمایت از تولیدکنندگان واحدهای صنعتی داخلی تشکر و قدردانی نمود و گفت: حمایت از تولید داخلی وظیفه همه دستگاه ها و نهادها بوده و در سال “جهش تولید” قوه قضائیه خود را مکلف تر از همه دستگاه ها و نهادها می داند و با تأکیدات و دستورات حضرت آیت الله رئیسی ، ریاست معظم قوه قضائیه در سال جاری ستاد اجرای سیاست های اقتصاد مقاومتی دادگستری استان فارس گام های مفید و مؤثری را در راستای جهش تولید و حمایت از واحدهای صنعتی تعطیل و نیمه تعطیل در سطح استان فارس برداشته است.

رئیس شورای قضایی استان فارس در جلسه تکریم ومعارفه رئیس دادگستری شهرستان فسا از رفع توقیف و پرداخت ۱۰ میلیارد تومان بدهی به کارگران کارخانه قند فسا از سوی دادگستری استان فارس در ماه گذشته خبر داد و گفت: بدهی کارگران ، تأمین اجتماعی بیمه مربوط به کارگران کارخانه قند شهرستان فسا و همچنین مطالبات کشاورزان چغندر کار نیز با ورود و مدیریت دادگستری استان فارس در شرف پرداخت است.

حجت الاسلام والمسلمین موسوی در ادامه تأکید کرد: قضات ضمن حفظ استقلال قضایی ارتباط و تعامل با سایر نهادها و دستگاه‌های مختلف را در دستور کار خود قرار دهند؛ چرا که این مشارکت و ارتباط با نهادها و دستگاه های مختلف هیچ گونه منافاتی با استقلال قاضی ندارد.

وی گفت: قضات و کارکنان بویژه مسئولان قضایی در راستای سیاست ها و اهداف کلی دستگاه قضایی مسئولیت پذیر باشند و برای کار، زمان و محدودیت قائل نباشند و ضمن تکریم و احترام ارباب رجوع تمام وقت وحتی خارج از وقت اداری پاسخگوی مراجعه کنندگان به دستگاه قضایی باشند.

رئیس کل دادگستری استان فارس به موضوع کاهش اطاله دادرسی و رسیدگی به پرونده های مسن و معوق اشاره کرد و گفت: اکنون کمترین موردی سراغ داریم که فردی نسبت به اطاله دادرسی نارضایتی داشته باشد چرا که امروز دادگستری استان فارس ودر همه شعب دادگاه پرونده های قضایی در کوتاهترین زمان ممکن رسیدگی می شود ودر دادگستری فارس اطاله داددرسی وجود ندارد.

حجت الاسلام والمسلمین موسوی با بیان این که نشست های قضایی و اتقان آرای قضایی بسیار مهم و حائز اهمیت است تصریح کرد: سرعت در رسیدگی و اتقان تصمیمات قضایی دو انتظار مقام معظم رهبری(مدظله العالی) از دستگاه قضایی است و ثمره اتقان آراء قضات، افزایش اعتماد عمومی به حاکمیت و دستگاه قضایی و گسترش روحیه عدالت خواهی در کل جامعه است .

وی در ادامه افزود: قضات بر روی اتقان آرای قضایی اهتمام لازم را داشته باشند و آرای محکم، مستدل و متقنی صادر کنند که به سادگی اعمال ماده ۴۷۷ نشود.

رئیس کل دادگستری استان فارس از قضات و کارکنان ،امام جمعه، شورای تأمین و سایر مسئولان اجرائی شهرستان فسا خواست تا همکاری و تعامل لازم با رئیس جدید دادگستری این شهرستان داشته باشند.

گفتنی است در پایان این مراسم با اهدای لوح تقدیر از سوی رئیس کل دادگستری استان فارس از زحمات و تلاش های قاضی محسن رستگار رئیس سابق دادگستری فسا قدردانی و با حکم ریاست معظم قوه قضائیه، قاضی حجت الاسلام والمسلمین علی خورشیدی به عنوان رئیس جدید دادگستری شهرستان فسا منصوب شد.

لینک کوتاه : https://sahabpress.ir/?p=6243

سحاب پرس در شبکه های اجتماعی و پیام رسان ها

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.