• امروز : شنبه - ۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 12 - شوال - 1445
  • برابر با : Saturday - 20 April - 2024
1

کتابخانه شهید آرشام سرایداران در شیراز افتتاح شد

  • کد خبر : 62288
  • 06 اردیبهشت 1402 - 13:19
کتابخانه شهید آرشام سرایداران در شیراز افتتاح شد
کتابخانه عمومی شهید آرشام سرایداران با حضور دبیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور، فرماندار شیراز و پدربزرگ و مادربزرگ این شهید حادثه تروریستی حرم مطهر حضرت شاهچراغ (ع) افتتاح شد.

دبیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور چهارشنبه ۶ اردیبهشت در آیین افتتاحیه این کتابخانه گفت: معمولا در افتتاح و کلنگ زنی شرکت نمی‌کنم اما این افتتاح و عنوانی که بر این کتابخانه نهاده شده متفاوت بود.

مهدی رمضانی ادامه داد: امیدواریم شهادت روزی همه ما شود اما برخی از شهادت‌ها و اتفاقات رنگ و بوی متفاوتی و بعضی خون‌ها اثر و تأثیری فراتر و غیر قابل تصور دارند. شهدای عزیز حادثه شاهچراغ (ع) و شهید آرشام سرایداران جنس و رنگ شهادتشان و تأثیری که خونشان بر مسیر اتفاقات انقلاب اسلامی داشته متفاوت بود و فضا را به نفع جبهه حق تغییر داد.

او اضافه کرد: امید که این نامگذاری و تبرک این کتابخانه به نام شهید آرشام منشایی برای تقویت و پرورش فرزندان، دانش آموزان و دانشجویان کشور باشد تا بدانند کجا دارند از فضای فرهنگی کشور استفاده می‌کنند و برای اینکه این فضا شکل بگیرد چه حوادث، رویدادها و اتفاقاتی رخ داده، چه ظلم‌هایی شده، چه خون‌هایی ریخته شده و چه عزیزانی به شهادت رسیده‌اند.

رمضانی عنوان کرد: امیدوارم این مسیر با قوت بیشتری پیش رود. کتابخانه‌ها باید محلی برای تربیت و خدمت رسانی به نسل جدید و حتی نسل آینده باشند. این فضا متعلق به این نسل است. این فضا محلی برای اقدامات فرهنگی مؤثر در این روستا باشد و مردم بتواند از خدماتش بهره‌مند شوند.

محمدحسین فیروزی، سرپرست اداره کل کتابخانه‌های عمومی فارس نیز با بیان اینکه بدون شک شهید آرشام سرایداران الگویی برای دانش‌آموزان در سراسر دانش‌آموزان‌ ایران اسلامی است، گفت: این کتابخانه با مساحت۱۲۰ مترمربع زیربنا و اعتبار یک و نیم میلیارد تومان و با تجهیز نهاد کتابخانه‌های عمومی و کمک اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی به بهره‌برداری رسیده است. امید که خیر و برکت این کتابخانه ساری و جاری شود.

او خاطرنشان کرد: کتابخانه عمومی قطعا می‌تواند پاتوق فرهنگی و مکان متفاوتی برای روستا باشد و امیدواریم بتوانیم خدمات خوبی را در این مکان به مردم منطقه ارائه دهیم.

به گزارش سحاب پرس، آرشام سرایداران در حادثه تروریستی حرم شاهچراغ(ع) همراه با پدر و مادرش به شهادت رسید. آرتین برادر آرشام نیز در این حادثه مجروح شد.

انتهای پیام

لینک کوتاه : https://sahabpress.ir/?p=62288

سحاب پرس در شبکه های اجتماعی و پیام رسان ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.