• امروز : جمعه - ۳۱ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : 11 - شوال - 1445
  • برابر با : Friday - 19 April - 2024
3
معاون هماهنگی امور زائرین و گردشگری استاندار فارس؛

کاهش۱۹ درصدی حوادث فوتی در نوروز امسال

  • کد خبر : 62241
  • 06 اردیبهشت 1402 - 10:56
کاهش۱۹ درصدی حوادث فوتی در نوروز امسال
معاون هماهنگی امور زائرین و گردشگری استاندار فارس اعلام کرد که امسال علیرغم افزایش حدود ۲۰ درصدی سفرها نسبت به سال گذشته، به دلیل اقدامات و فرهنگسازی‌های انجام شده، شاهد کاهش ۱۹ درصدی حوادث منجر به فوت در فارس بودیم.

محمد فرخ‌زاده با بیان اینکه همزمانی ماه مبارک رمضان با تعطیلات نوروز موجب افزایش مدت زمان سفرهای امسال شد، گفت: از ۱۰ اسفندماه سال گذشته سفر به استان آغاز شد و طبق آمار چهار میلیون و ۵۰۰ هزار نفر گردشگر در این ایام در فارس اقامت داشتند که از این تعداد حدود ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار نفر در شیراز اقامت گزیدند.

به گزارش سحاب پرس و به نقل از استانداری فارس، همچنین با بیان اینکه بر اساس آمار بازدیدکنندگان نوروزی امسال، فارس در صدر این جدول قرار دارد، گفت: حافظیه شیراز با ۴۵۰ هزار نفر بازدیدکننده در صدر جدول بازدید اماکن تاریخی و فرهنگی کشور در ایام نوروز امسال قرار دارد.

معاون هماهنگی امور زائرین و گردشگری استاندار فارس ادامه داد: میراث جهانی تخت جمشید، آرامگاه سعدی و ارگ کریم خان در جایگاه دوم تا چهارم بیشترین تعداد بازدید نوروزی امسال این استان قرار گرفته اند.

فرخ‌زاده بیان کرد: ۲۸ میلیون تردد نوروزی امسال در سطح جاده های استان فارس ثبت شده است که به نسبت مدت مشابه سال قبل حدود ۱۸ درصد رشد داشته است.

او با بیان اینکه مقایسه آمار تصادفات منجر به فوت این استان در نوروز امسال با مدت مشابه نوروز ۱۴۰۱ نشان از کاهش ۱۹ درصدی دارد، یادآور شد: تعداد تصادفات فوتی سال گذشته ۶۲ مورد بوده که این آمار نوروز امسال به ۵۰ مورد کاهش پیدا کرده است.

معاون هماهنگی امور زائرین و گردشگری استانداری فارس اظهار کرد: در ایام نوروز امسال تعداد تصادفات جرحی در این استان پنج درصد کاهش داشته اما تصادفات خسارتی این ایام در فارس ۱۰۳ درصد افزایش پیدا کرده است.

فرخ‌زاده با اشاره به اینکه بیش از ۵۰۰ پرواز داخلی و ۱۲۰ پرواز خارجی در ایام نوروز امسال منجر به جابجایی بیش از ۵۰ هزار نفر مسافر و گردشگر شد، افزود: در این ایام بیش از ۱۴ هزار نفر نیز با استفاده از قطار به این استان سفر کردند.

معاون هماهنگی امور زائرین و گردشگری استاندار فارس تاکید کرد: فارس رتبه یک اسکان مسافران نوروزی در مدارس را داشته و روزانه حدود ۶۲ هزار نفر در مدارس این استان اسکان داده شدند.

فرخ‌زاده با بیان اینکه تلفات حوادث گازگرفتگی مسافران نوروزی در فارس امسال صفر بوده است، گفت: ۲۴۰ بقعه متبرکه در فارس میزبان مسافران و گردشگران نوروزی بوده‌اند که ۶۲۱ هزار نفر در محل های پیش بینی شده در مجاور این بقاء متبرکه در ایام نوروز امسال اسکان داده شدند.

معاون استانداری فارس با اشاره به اینکه تعداد زائرین بقاء متبرکه استان فارس بجز آستان مقدس شاهچراغ(ع) یک میلیون و ۱۰۰ هزا نفر بود، اضافه کرد: این استان در حوزه اسکان وضعیت خوبی را در نوروز امسال تجربه کرد.

فرخ‌زاده افزود: معیارهایی برای ارزیابی دستگاه ها و ارگانهای مختلف استان فارس در نوروز امسال تدوین و ارزیابی نیز انجام شده که نتایج برای هر دستگاه ارسال خواهد شد تا با نقاط قوت و ضعف با هدف رفع و تقویت بخش های مختلف مدنظر قرار گیرد.

او در ادامه نتیجه رتبه بندی کشوری در اقامت نوروزی رسمی امسال را اعلام کرد و گفت: خراسان رضوی، هرمزگان، گیلان، فارس و مازندران با ۵۷ میلیون نفر شب اقامت رسمی به ترتیب پنج استان برتر در اقامت رسمی کشور تعیین شدند.

فرخ زاده با بیان اینکه بیشترین مسافر نوروزی امسال در مازندران، گیلان، خراسان، هرمزگان، خوزستان بوده و فارس نیز رتبه ۹ را به دست آورده است، گفت: طبق آمار، اسکان رسمی، غیررسمی و اضطراری در نوروز امسال در کشور با ۱۵ درصد افزایش همراه بوده است.

انتهای پیام

لینک کوتاه : https://sahabpress.ir/?p=62241

سحاب پرس در شبکه های اجتماعی و پیام رسان ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.