ابراهیم عزیزی سهشنبه ۵ اردیبهشت در جلسه بررسی وضعیت آزادراه شیراز اصفهان که با حضور سردار طلایی نیک معاون وزیر دفاع، استاندار فارس، شهردار شیراز و جمعی از مدیران در شیراز برگزار شد، بر ضرورت تکمیل آزادراه سپس افتتاح آن تاکید کرد و گفت: اگر قطعه هفت این آزادراه تکمیل نشود، افتتاح عجولانه آن ضرورت ندارد.
او افزود: مردم از ما انتظار دارند که وقتی یک پروژه را افتتاح می کنیم، آن پروژه کاملا به اتمام رسیده باشد نه اینکه هدف ما فقط افتتاح باشد اما پروژه تکمیل نشده باشد.
نایبرئیس اول کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: آزادراه شیراز اصفهان یک پروژه ملی است که به نوعی با اتصال به آزادراه شیراز بوشهر کریدور شمال به جنوب را شکل می دهد لذا از اهمیت استراتژیک و فوق العاده ای برخوردار است و نمی توان نقایص آن را نادیده گرفت.
رییس فراکسیون جنوب کشور مجلس رضایت مندی مردم را مهم تر از افتتاح عجولانه آزادراه شیراز اصفهان دانست و افزود: در شرایطی که قطعات شش و هفت هنوز تکمیل نشده نباید به فکر افتتاح صرف پروژه باشیم چرا که این قطعه جزو لاینفک آن است.
عزیزی تاکید کرد: افتتاح عجولانه آزادراه بدون تکمیل قطعات شش و هفت، موجب یک چالش بزرگ برای شهر شیراز و خطرات جانی مردم می شود چراکه حجم ترافیک پیش بینی شده بسیار بالا است و اگر مسیرهای دسترسی قطعات و موارد دیگر تکمیل نشود، باید منتظر اتفاقات ناخوشایند بود.
نایبرئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: افتتاح کردن و روبان چیدن کار ساده ای است اما باید ببینیم آیا این پروژه ای که افتتاح می کنیم، به درد مردم می خورد یا نه لذا نباید عجولانه اقدام کرد.
او همچنین با اشاره به سفر قریب الوقوع رییس جمهور به فارس نیز اظهار داشت: وضعیت پروژه باید به اطلاع ایشان رسانده شود تا قبل از سفر و افتتاح آن، برای تکمیل آن اقدام نمود اما اگر هم تکمیل نشد، هیچ عجله ای برای افتتاح یک پروژه ناقص نباید داشته باشیم.
به گزارش سحاب پرس، آزادراه شیراز اصفهان بزرگترین آزادراه کشور به شمار میرود که ۱۱ سال قبل عملیات اجرایی آن شروع شد و علیرغم آنکه مسیر کوهستانی و صعب العبور و … هم نبوده، هنوز آماده افتتاح نشده است.
این درحالیست که فارس به دلیل وسعت جغرافیایی و دارا بودن بیشترین میزان جاده اصلی و فرعی و موقعیت استراتژیک به لحاظ تردد خودروهای مختلف سواری و باری و عمومی، همواره در صدر فهرست حوادث رانندگی و لطمات جانی و مالی ناشی از آن قرار داشته است.
اهمیت بهرهبرداری از آزادراه شیراز اصفهان علاوه بر کاهش هزینههای مختلف به واسطه کوتاه شدن مسیر و ارتقا شاخص رضایتمندی و کاهش قابل توجه میزان حوادث جادهای؛ به لحاظ ایجاد یک کریدور امن برای اتصال شمال و جنوب کشور است که با اجرای آزادراه شیراز بوشهر، دریای خزر را به خلیج فارس متصل خواهد کرد.
انتهای پیام