• امروز : شنبه - ۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 12 - شوال - 1445
  • برابر با : Saturday - 20 April - 2024
3

ورود ایمیدرو به معادن فارس برای فعالیت‌های اکتشافی جدید

  • کد خبر : 62164
  • 04 اردیبهشت 1402 - 19:19
ورود ایمیدرو به معادن فارس برای فعالیت‌های اکتشافی جدید
رئیس هیئت عامل ایمیدرو، استاندار و رئیس سازمان صمت فارس، تفاهمنامه سه جانبه‌ای برای فعالیت‌های اکتشافی جدید در این استان و گسترش فعالیت‌های معدنی و صنایع معدنی در این استان مبادله کردند.

رئیس هیئت عامل سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران ( ایمیدرو) در جلسه امضای تفاهمنامه گفت: در ایمیدرو چند محور اساسی در راستای افزایش بهره وری نظیر اکتشاف، فراهم کردن زیر ساخت‌ها، کمک به نوآوری و فناوری و تامین مالی را انجام می‌دهیم که با توجه به وجود ظرفیت‌های بالقوه معدنی خوب در محدوده‌های اکتشافی فارس، در تامین مالی اکتشافات استان و سرمایه گذاری‌های لازم در سایر طرح‌ها دریغ نخواهیم کرد.

به گزارش سحاب پرس و به نقل از سازمان صمت فارس، وجیه‌الله جعفری با بیان اینکه همکاری خوبی در طرح توسعه معادن، تامین برق و جاده و… در فارس انجام شده است، عنوان کرد: ایمیدرو بسترساز توسعه است و اکتشاف امری است که به عنوان زیربنای توسعه باید در اولویت برنامه‌ها قرار بگیرد.

او ادامه داد: توسعه اکتشافات و زیربناها در معادن فارس توسط ایمیدرو در حال انجام است و ادامه دارد؛ ایمیدرو آماده فعالیت بر روی عناصر راهبردی استان فارس است همچنان که اجرای طرح جامع مطالعات پتانسیل یابی مواد معدنی در استان مورد توجه ایمیدرو قرار گرفته و درصدد تامین مواد اولیه صنایع معدنی فارس از معادن این استان در چارچوب قانون هستیم.

رئیس هیئت عامل سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران ( ایمیدرو) گفت: ایمیدرو با توجه به استراتژی که برای ۱۴ عنصر راهبردی، تعریف و اجرایی کرده آماده فعالیت بر روی عناصری همچون کبالت، نیکل ، لیتیوم و… است.

جعفری با یادآوری اینکه ایمیدرو در حوزه‌های اکتشاف و زیربناهای استان، فعالیت داشته است، افزود: در شمال استان فارس معادن فلزی قابل قبولی در بخش آهن و مس کشف خواهد شد و ضروری است سازمان صمت استان پس از اخذ موافقت دستگاه‌های موضوع ماده ۲۴ نسبت به صدور پروانه‌های اکتشافی اقدام کند.

معاون وزیر صمت درباره فولاد نی ریز نیز گفت: پیشتر شاهد راه‌اندازی کارخانه آهن اسفنجی نی ریز بودیم و اکنون نیز مراحل پایانی ساخت بخش فولاد سازی این شرکت در حال اجراست و پیش بینی می‌شود که فولادسازی نی ریز تا اواخر بهار امسال وارد مدار تولید شود.

کارخانه فرآوری مواد معدنی فلزی توسط ایمیدرو در فارس راه‌اندازی می‌شود

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت فارس نیز در خصوص تفاهمنامه گفت: طبق مفاد این تفاهمنامه مواد معدنی حاصل از فعالیت‌های اکتشافی ایمیدرو فقط در صنایع معدنی استان مورد استفاده قرار خواهد گرفت؛ همچنین جهت جلوگیری از خام فروشی نیز کارخانه فرآوری مواد معدنی فلزی در استان توسط ایمیدرو احداث و راه‌اندازی می‌شود.

داد: توسعه اکتشافات و زیربناها در معادن فارس توسط ایمیدرو در حال انجام است و ادامه دارد؛ ایمیدرو آماده فعالیت بر روی عناصر راهبردی استان فارس است همچنان که اجرای طرح جامع مطالعات پتانسیل یابی مواد معدنی در استان مورد توجه ایمیدرو قرار گرفته و درصدد تامین مواد اولیه صنایع معدنی فارس از معادن این استان در چارچوب قانون هستیم.

رئیس هیئت عامل سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران ( ایمیدرو) گفت: ایمیدرو با توجه به استراتژی که برای ۱۴ عنصر راهبردی، تعریف و اجرایی کرده آماده فعالیت بر روی عناصری همچون کبالت، نیکل ، لیتیوم و… است.

جعفری با یادآوری اینکه ایمیدرو در حوزه های اکتشاف و زیربناهای استان، فعالیت داشته است، افزود: در شمال استان فارس معادن فلزی قابل قبولی در بخش آهن و مس کشف خواهد شد و ضروری است سازمان صمت استان پس از اخذ موافقت دستگاه های موضوع ماده ۲۴ نسبت به صدور پروانه های اکتشافی اقدام کند.

معاون وزیر صمت درباره فولاد نی ریز نیز گفت: پیشتر شاهد راه اندازی کارخانه آهن اسفنجی نی ریز بودیم و اکنون نیز مراحل پایانی ساخت بخش فولاد سازی این شرکت در حال اجراست و پیش بینی می شود که فولادسازی نی ریز تا اواخر بهار امسال وارد مدار تولید شود.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت فارس نیز در خصوص تفاهمنامه گفت: طبق مفاد این تفاهمنامه مواد معدنی حاصل از فعالیت‌های اکتشافی ایمیدرو فقط در صنایع معدنی استان مورد استفاده قرار خواهد گرفت؛ همچنین برای جلوگیری از خام فروشی نیز کارخانه فرآوری مواد معدنی فلزی در استان توسط ایمیدرو احداث و راه‌اندازی می‌شود.

حمیدرضا ایزدی با بیان اینکه برنامه ریزی و هدف گذاری در بخش معدن مبتنی بر توسعه و ایجاد صنایع معدنی است، عنوان کرد: زیربنای توسعه معدن و صنایع معدنی اکتشاف است و در این زمینه اقدامات خوبی انجام شده است.

او با اشاره به اینکه در فارس اکتشاف معادن در حال پیگیری است، یادآور شد: اکتشافات جدید در استان تاکید بر کشف معادن فلزی است که امیدواریم با کشف معادن خوب زمینه جذب سرمایه گذاران برای راه‌اندازی صنایع پایین دستی بخش معدن فراهم شود.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت فارس با بیان اینکه ۳۷ نوع ماده معدنی در استان شناسایی شده است، گفت: از این میزان ۲۳ نوع ماده معدنی در حال برداشت است و در حال حاضر ۶۹۵ پروانه بهره برداری، ۱۴۲ گواهی کشف، ۲۹۹ پروانه اکتشاف در استان صادر شده و با استخراج ۵۳ میلیون تن در سال، بیش از ۹ هزار شغل ایجاد کرده است.

انتهای پیام

لینک کوتاه : https://sahabpress.ir/?p=62164

سحاب پرس در شبکه های اجتماعی و پیام رسان ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.