• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : 20 - رمضان - 1445
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
1

ساماندهی کارت‌های سوخت جایگاه‌ها/علت محدودیت عرضه بنزین سوپر در فارس

  • کد خبر : 62158
  • 04 اردیبهشت 1402 - 17:53
ساماندهی کارت‌های سوخت جایگاه‌ها/علت محدودیت عرضه بنزین سوپر در فارس
مدیرعامل شرکت پخش فرآورده‌های نفتی فارس گفت: جمع آوری کارت‌های سوخت در جایگاه‌ها مطرح نیست بلکه ساماندهی آنها در هر سکو در دستور کار است.

اسدالله طاهری در گفت‌وگو با خبرنگاران با تاکید بر اینکه جمع آوری کارت‌های سوخت از سطح جایگاه‌های عرضه، مطرح نیست بلکه ساماندهی آنها در دستور کار است، بیان کرد: در هر جایگاه عرضه سوخت، به ازای هر سکو، همانند گذشته ۲ کارت فعال وجود دارد و هیچ تغییری ایجاد نشده است.

او ادامه داد: تعداد کارت‌ها در برخی جایگاه‌های عرضه سوخت، بیش از حد مجاز بود که این موضوع امکان سوءاستفاده را فراهم می‌کرد؛ به همین دلیل نسبت به جمع آوری کارت‌های اضافه اقدام شده و برای دارندگان خودرو، تغییری در ماهیت کارت‌های عملیاتی ایجاد نشده است.

مدیرعامل شرکت پخش فرآورده‌های نفتی فارس عنوان کرد: در تبصره بودجه سال ١۴٠٢ وزارت نفت و شرکت پخش فرآورده‌های نفتی ملکف شده‌اند که طی شش ماهه اول امسال به گونه‌ای برنامه ریزی کنند که کارت‌های مربوط به سکوها کمتر مورد استفاده قرار گیرد و هر شهروند با کارت شخصی سوخت مورد نیاز را تامین کند.

طاهری تاکید کرد: همه دارندگان کارت بنزین از کارت خود استفاده کنند، چرا که علاوه بر اتمام شارژ سهمیه یارانه‌ای ماهانه، امکان شارژ سهمیه بنزین آزاد به صورت همزمان ایجاد شده و بلافاصله قابل دسترس است.

او ابراز امیدواری کرد که با فرهنگسازی همشهریان از کارت خود برای دریافت بنزین استفاده کنند.

مدیرعامل شرکت پخش فرآورده‌های نفتی فارس همچنین در خصوص محدودیت عرضه بنزین سوپر در این استان هم عنوان کرد: تولید بنزین سوپر در کشور محدود به چند پالایشگاه است.

به گفته طاهری؛ روزانه ٧ میلیون و ٣٠٠ هزار لیتر بنزین معمولی مصرف می‌شود و سهمیه بنزین سوپر روزانه پیش بینی برای استان بین ۶٠ تا ٩٠ هزار لیتر است.

او اضافه کرد: روزانه به دو تا سه جایگاه در شیراز  سوخت سوپر داده می‌شود و بعضا هم به دلیل محدودیت‌های ایجاد شده ممکن است وقفه در توزیع آن هم داشته باشیم.

مدیرعامل شرکت پخش فرآورده‌های نفتی فارس گفت: در حال حاضر در پالایشگاه شیراز و بندرعباس تولید بنزین سوپر نداریم و تنها سهمیه محدودی از پالایشگاه اصفهان دریافت می‌کنیم.

طاهری همچنین اعلام کرد که در سال گذشته ۵٧٠ میلیون مترمکعب سی ان جی در فارس مصرف شده و نسبت به مدت مشابه قبل از آن حدود ٨ درصد رشد داشته است.

این مقام مسئول در فارس خاطرنشان کرد: سال ١۴٠١ نزدیک به دو میلیارد و ۵٠٠ میلیون مترمکعب بنزین معمولی در استان مصرف شده که نسبت به سال ١۴٠٠ حدود ١٨ درصد رشد مصرف داشته‌ایم.

انتهای پیام

لینک کوتاه : https://sahabpress.ir/?p=62158

سحاب پرس در شبکه های اجتماعی و پیام رسان ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.