• امروز : پنج شنبه - ۳۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : 10 - شوال - 1445
  • برابر با : Thursday - 18 April - 2024
2

فراهم شدن امکان استمهال یک ماهه در اجرائیه‌های ثبتی

  • کد خبر : 62050
  • 01 اردیبهشت 1402 - 16:01
فراهم شدن امکان استمهال یک ماهه در اجرائیه‌های ثبتی
معاون قوه قضاییه و رئیس سازمان ثبت استاد و املاک کشور، دستور جلوگیری از هرگونه تعطیلی و رکود واحدهای تولیدی با ایجاد امکان استمهال یک ماهه در اجرائیه‌های ثبتی را صادر کرد.

حسن بابایی شامگاه پنج‌شنبه ۳۱ فروردین در حاشیه نشست منطقه‌ای مدیران ثبتی استان‌های جنوبی کشور در شیراز، در بازدید سرزده از اداره ثبت شرکتهای اداره کل ثبت اسناد و املاک استان فارس، به گام‌های مؤثر سازمان ثبت برای شناسایی و جلوگیری از فعالیت شرکت های صوری و کاغذی، به محدودیت‌های ایجاد شده در زمینه امور مالیاتی، فعالیت‌های بورسی و محدودیت‌های ناشی از دستور مراجع ذیصلاح در سامانه ثبت شرکتها اشاره کرد.

به گزارش سحاب پرس و به نقل از اداره کل ثبت اسناد، بابایی گفت: تا پایان سال ۱۴۰۱ برای یک میلیون و ۵۰ هزار و ۶۹۵ شرکت غیرفعال مالیاتی در راستای تبصره ۴ ماده ۱۸۶ قانون مالیات‌های مستقیم محدودیت ایجاد شده و از ۱۶۲ هزار و ۱۷۳ شرکت نیز رفع محدودیت انجام شده است.

رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور با اعلام ایجاد محدودیت برای ۸۸ هزار و ۸۳۰ فقره از اشخاص حقوقی و مدیران شرکتها و مؤسسات دارای بدهی مالیاتی در راستای تبصره ۳ ماده ۱۸۶ قانون مالیات‌های مستقیم در سامانه ثبت شرکتها، افزود: در این مدت همچنین در راستای قانون اجرای سیاست‌های کلی اصل ۴۴ در خصوص شرکتها، برای ۴هزار و ۴۳۲ شرکت محدودیت‌های مرتبط با سازمان بورس ایجاد شده و از یک هزار و ۴۶ شرکت نیز رفع محدودیت انجام شده است.

معاون رئیس قوه قضائیه خاطرنشان کرد: در راستای دستور مراجع ذیصلاح نیز تا کنون در سامانه ثبت شرکت‌ها برای ۴۸ هزار و ۵۹۳ شرکت محدودیت ایجاد شده و از ۲۱ هزار و ۷۸۳ شرکت نیز رفع محدودیت انجام شده است.

او ادامه داد: در این راستا مدیریت و شناسایی شناسه ملی بیش از ۸۵۰ هزار شرکت به علت نداشتن تطابق اطلاعات و کدپستی از سوی اداره کل پایگاه اطلاعات اشخاص حقوقی و ادارات ثبت شرکتها و مؤسسات غیرتجاری با هدف تعلیق و جلوگیری از ارائه هرگونه خدمات حقوقی، ثبتی و بانکی و اقدام جهت رفع تعلیق آنها بعد از اصلاح اطلاعات و اعلام کدپستی معتبر، همچنین برای ساماندهی و پیشگیری هرچه مطلوب تر از ثبت شرکت‌های صوری، بخشنامه‌ای در سال گذشته با موضوع نحوه ممیزی مستندات مالی و اسنادی شرکت های تجاری توسط سازمان ثبت صادر شده که اثرات بسیار مهم و چشمگیری در نحوه ثبت و فعالیت شرکت های مورد نظر داشته است.

معاون قوه قضائیه از تحقق ۹۱ درصدی راهکارهای اجرای سند تحول قضایی مرتبط با سازمان ثبت اسناد خبر و ادامه داد: سال گذشته ۶۴ هزار شرکت تجاری و بیش از ۷ هزار مؤسسه غیرتجاری به صورت الکترونیکی در این سازمان به ثبت رسیده است.

اهداء سند مالکیت حدنگاری صادره ۵۲۸ هکتار اراضی کشاورزی آستان قدس رضوی در شیراز

همچنین با حضور رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور در شیراز، سند مالکیت حدنگاری ۵۲۸ هکتار از اراضی کشاورزی آستان قدس رضوی در این شهر به نماینده این آستان اهداء شد.

حدنگاری و صدور سند این زمین مزروعی که پلاک ۳۲۸۸ و به مساحت ۵۲۸ هکتار است، در راستای اقدامات جهادی این سازمان در هدف گذاری پیشبرد ۷۰ درصدی حدنگاری اراضی کشاورزی تا تیرماه سال جاری انجام شده است.

معاون رئیس قوه قضائیه همچنین با حضور در مسجد حجت بن الحسن(عج) شهر شیراز به طور مستقیم به همراه معاونین ستادی و مدیرکل ثبت استان فارس به درخواست‌ها و مشکلات ثبتی مردم این شهر رسیدگی و از برخی ادارات ثبت اسناد در شیراز بازدید کرد.

انتهای پیام

لینک کوتاه : https://sahabpress.ir/?p=62050

سحاب پرس در شبکه های اجتماعی و پیام رسان ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.