• امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : 19 - رمضان - 1445
  • برابر با : Thursday - 28 March - 2024
2
معاون هماهنگی امور زائرین و گردشگری استانداری فارس؛

فارس ظرفیت ایجاد دهکده‌های گردشگری عشایری را دارد

  • کد خبر : 61944
  • 30 فروردین 1402 - 19:21
فارس ظرفیت ایجاد دهکده‌های گردشگری عشایری را دارد
معاون هماهنگی امور زائرین و گردشگری استانداری فارس تاکید کرد که این استان ظرفیت ایجاد دهکده‌های گردشگری عشایری را دارد و باید این مهم را به عنوان ضرورت مد نظر قرار داد.

محمد فرخ‌زاده چهارشنبه ۳۰ فروردین با بیان اینکه فارس مهد حضور عشایر و استان معین عشایر جنوب کشور است، عنوان کرد: ایجاد دهکده یا دهکده‌های گردشگری عشایری یکی از ضرورت‌ها برای توسعه توریسم در فارس است.

او گفت: آنچه به عنوان دهکده گردشگری عشایری مد نظر قرار دارد به معنای یک زیست بوم و زندگی کاملا طبیعی عشایری بدون هیچگونه دخل و تصرفی است.

فرخ‌زاده با تاکید براینکه چنین امکانی باید توسط عشایر ایجاد شود، گفت: دهکده گردشگری عشایر باید زمینه آشنایی با آداب و رسوم و باورهای جامعه عشایری را پیدا کرده و از ظرفیت‌های مختلف افراد این جامعه در زمینه‌های مختلف مطلع شوند.

قائم مقام استاندار در شورای توسعه گردشگری فارس اشاره کرد: وسعت و ظرفیت فارس این اجازه را می دهد که بیش از یک دهکده گردشگری عشایری در آن ایجاد شود.

او اجرای چنین پروژه بزرگ و اثرگذاری را نیازمند همکاری مشترک همه ایل‌ها، تیره‌ها و اقوام عشایری استان فارس دانست.

فرخ‌زاده گفت: آنها می توانند با ایجاد یک تعاونی یا شرکت های سهامی و بهره بردن از زمین ها و امکاناتی که در اختیار دارند اقدام به سرمایه گذاری در این حوزه کرده و اقتصاد گردشگری عشایر را رونق داده و هزاران شغل مولد در حوزه تخصصی خود ایجاد کنند.

به اعتقاد فرخزاده این دهکده‌های گردشگری عشایری باید به شهرهای بزرگ نزدیک باشند و امکان دسترسی آسان شهروندان به این مکان ها برای حفظ رونق فرهنگی و اقتصادی فراهم شود.

معاون استانداری فارس گفت: حضور راهنمایان تور و آشنا به زندگی ارزشمند عشایری که به صورت تخصصی برای این موضوع آموزش دیده و به زبان های مختلف محلی و بین المللی تسلط دارند امری ضروری برای رونق در سطح ملی و فرا ملی توسعه و ترویج این فرهنگ ارزشمند است.

ایجاد فرصت و ظرفیت برای اقامت شبانه، تجربه یک زندگی کامل به همراه آموزش های لازم و آموزش آواها و نواهای اقوام عشایری، شنیدن موسیقی اقوام عشایر، رصد آسمان زیبای شب ، تجربه غذاهای محلی، آشنایی با خواص و کاشت و برداشت گیاهان دارویی ، تولید محصولات از دام و طیوذ و مواد لبنی و… از دیگر مواردی بود که فرخزاده به عنوان نیازهای یک دهکده گردشگری عشایری به آنها اشاره کرد.

او خاطرنشان کرد: برای تامین مالی می توان از روش های مختلف علاوه بر شرکت های سهامی عام و شرکت تعاونی استفاده نمود که در صورت اتحاد اقوام و پای کارآمدن آنها قابل پیگیری است.

انتهای پیام

لینک کوتاه : https://sahabpress.ir/?p=61944

سحاب پرس در شبکه های اجتماعی و پیام رسان ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.