• امروز : شنبه - ۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 12 - شوال - 1445
  • برابر با : Saturday - 20 April - 2024
2

کشف سموم آفت کش تقلبی در مرودشت

  • کد خبر : 61928
  • 30 فروردین 1402 - 11:11
کشف سموم آفت کش تقلبی در مرودشت
مدیر جهاد کشاورزی شهرستان مرودشت ازکشف و ضبط 321 کیلوگرم سموم آفت کش وکود تقلبی و تاریخ مصرف گذشته در منطقه ابرج بخش درودزن در این شهرستان خبرداد.

به گزارش سحاب پرس و به نقل از  روابط عمومی مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان مرودشت، منصور امیریان اظهار کرد:  این نهاده های تقلبی و تاریخ مصرف گذشته طی گزارشات مردمی با تشکیل اکیپ بازرسی استانی و هماهنگی با دادستانی شهرستان و پاسگاه انتظامی منطقه کشف و ضبط و متخلف بازداشت شد.

امیریان با بیان اینکه برای متخلفین  پرونده تعزیراتی از طریق اتاق اصناف شهرستان تشکیل شد، اظهار کرد: منزل متخلف و انبار داخل خانه هم با حکم قضایی و حضور ماموران انتظامی بررسی شد.

او با اشاره به اینکه تیم بازرسی متشکل از کارشناسان حفظ نباتات جهاد کشاورزی، نماینده تعزیرات، اتاق اصناف، نظام مهندسی و اداره صمت به صورت مستمر از همه فروشگاه ها و داروخانه های گیاهپزشکی بازدید می کنند، تصریح کرد: کشاورزان موقع خرید، تاریخ انقضای سموم و برچسب آنها را مورد بررسی قرار دهند و از اصالت کود با بررسی شماره ثبت کودی مطلع شوند.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان مرودشت، از کشاورزان خواست خرید از فروشگاه‌های معتبر و مورد تایید جهاد کشاورزی را در دستور کار خود قرار دهند و تهیه نهاده ها را با مشاوره کارشناسان کشاورزی و بر اساس نیاز مزرعه و تراکم آفات در مزرعه انجام دهند.

امیریان با تاکید بر اینکه  درخواست فاکتور خرید از فروشگاهها در زمان تهیه نهاده ها ضروری است، ابراز کرد: بهره برداران ضمن خرید، موارد مشکوک در خصوص سموم و کودهای تقلبی و قاچاق و تاریخ مصرف گذشته را به جهاد کشاورزی اطلاع دهند و  تاثیر سموم پس از مصرف و پیگیری موارد خسارت یا عدم تاثیر احتمالی را نیز بررسی و گزارش دهند.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان مرودشت با بیان اینکه ۹۰ فروشگاه عرضه سموم و نهاده‌های کشاورزی در این شهرستان فعالیت می‌کنند، اضافه کرد: ساماندهی و نظارت بر این فروشگاه‌ها به منظور جلوگیری از عرضه و فروش سموم تقلبی، قاچاق و تاریخ مصرف گذشته و مدیریت صحیح مصرف سموم ادامه دارد و با فروشندگان غیر مجاز مطابق با مقررات برخورد خواهد شد.

 

 

لینک کوتاه : https://sahabpress.ir/?p=61928

سحاب پرس در شبکه های اجتماعی و پیام رسان ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.