• امروز : سه شنبه - ۴ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 15 - شوال - 1445
  • برابر با : Tuesday - 23 April - 2024
4

اخبار پلیس فارس – ۱۶ مردادماه ۱۳۹۹

  • کد خبر : 6182
  • 16 مرداد 1399 - 13:12
اخبار پلیس فارس – ۱۶ مردادماه ۱۳۹۹

برگزاری مراسم تکریم و معارفه رئیس موسسه رهگشا در استان فارس با حضور جانشین انتظامی استان، مراسم تکریم و معارفه رئیس موسسه رهگشا برگزار شد. به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، سرهنگ “یوسف ملک زاده” در این مراسم ضمن تبریک فرا رسیدن عید سعید غدیر خم، اظهار داشت: رهگشا یک موسسه خدماتی است که به […]

برگزاری مراسم تکریم و معارفه رئیس موسسه رهگشا در استان فارس

با حضور جانشین انتظامی استان، مراسم تکریم و معارفه رئیس موسسه رهگشا برگزار شد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، سرهنگ “یوسف ملک زاده” در این مراسم ضمن تبریک فرا رسیدن عید سعید غدیر خم، اظهار داشت: رهگشا یک موسسه خدماتی است که به دلیل نیاز مردم در مقاطع مختلف به این موسسه، وظیفه خدمات رسانی به مردم را بر عهده دارد.

وی گفت: این موسسه در دوران شیوع ویروس منحوس کرونا به دلیل مراجعه مردم و نیاز به انجام خدمات ، با رعایت پروتکل های بهداشتی وظیفه خود را به خوبی انجام داده است.

جانشین فرماندهی انتظامی استان فارس از تلاش ها و اقدامات کارکنان موسسه رهگشا در خدمت رسانی به مردم تقدیر و تشکر به عمل آورد.

شایان ذکر است، در این مراسم که رئیس بازرسی، رئیس پلیس راهور و تعدادی از کارکنان پلیس راهور و موسسه رهگشا نیز حضور داشتند، طی حکمی که توسط رئیس بازرسی فرماندهی انتظامی استان فارس قرائت شد، سرهنگ “حمید کریمی” به عنوان رئیس موسسه رهگشا معرفی و از تلاش های ارزنده بازنشسته “رضا محمدی یگانه” در زمان تصدی گری این پُست تقدیر و تجلیل به عمل آمد.  

دستگیری ۴۶ متهم تحت تعقیب در “شیراز”

فرمانده انتظامی “شیراز” گفت: ماموران انتظامی این شهرستان طی ۲۴ ساعت گذشته، ۴۶ متهم که به دلیل ارتکاب جرایم مختلف تحت تعقیب پلیس بودند دستگیر کردند.

سرهنگ “فرج شجاعی” در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، گفت: در اجرای دستورات قضائی و با هدف دستگیری مخلان نظم و امنیت و متهمان تحت تعقیب، شناسایی این افراد در دستور کار فرماندهی انتظامی شهرستان شیراز قرار گرفت.

وی بیان داشت: ماموران با انجام کارهای فنی و پلیسی، در ۲۴ ساعت گذشته موفق شدند ۴۶ نفر متهم را شناسایی و طی چند عملیات جداگانه همه آنان را دستگیر کنند.

فرمانده انتظامی شهرستان شیراز تصریح کرد: در پیشینه این افراد جرایمی همچون سرقت، حمل مواد مخدر، توهین و تمرد نسبت به ماموران، جعل و کلاهبرداری و ایجاد ضرب و جرح دیده می شود.

دستگیری سارق در پوشش مامور اداره برق در”پاسارگاد”

فرمانده انتظامی “پاسارگاد” از شناسایی و دستگیری فردی سابقه دار که در پوشش مامور اداره برق اقدام به ۲۰ فقره سرقت از اماکن خصوصی و دولتی کرده بود خبر داد.

سرهنگ “محمد نیک‌بخت” در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، اظهار داشت: در پی وقوع چندین فقره سرقت از اماکن خصوصی و دولتی در سطح شهر، موضوع شناسایی و دستگیری سارق به صورت ویژه در دستور کار ماموران قرار گرفت.

وی افزود: تیم ویژه ماموران انتظامی شهرستان پاسارگاد در بررسی های میدانی و تخصصی، فردی سابقه دار را تحت تعقیب قانونی قرار دادند.

سرهنگ “نیکبخت” گفت: در استعلام و تحقیقات فنی مشخص شد متهم علاوه بر سوابق متعدد کیفری، جعل عنوان مامور اداره برق و خرید و جابجایی مواد مخدر را نیز در پرونده خود دارد.

این مقام انتظامی به تشدید اقدامات اطلاعاتی و تخصصی ماموران در این راستا اشاره کرد و گفت: در نهایت با تلاش گسترده پلیس، مجرم در مخفیگاه خود دستگیر و به پلیس آگاهی منتقل شد.

فرمانده انتظامی شهرستان “پاسارگاد” با اشاره به اینکه متهم در بازجویی اولیه به ۲۰ فقره سرقت از اماکن دولتی و خصوصی اعتراف کرد، عنوان داشت: این سارق حرفه‌ای پس از سیر مراحل قانونی روانه زندان شد.

توقیف ۱۷۰ دستگاه خودرو و موتورسیکلت متخلف در مرودشت

فرمانده انتظامی “مرودشت” از توقیف ۱۷۰ دستگاه وسایط نقلیه متخلف طی دو هفته گذشته در این شهرستان خبر داد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، سرهنگ “فرشید زینلی” گفت: طرح ارتقاء امنیت اجتماعی در خصوص برخورد با وسایط نقلیه متخلف در سطح حوزه استحفاظی با به کارگیری تمامی امکانات و نیروهای انسانی در قالب چندین اکیپ به مرحله اجراء در آمد.

سرهنگ “زینلی” افزود: در اجرای این طرح‌ها طی دو هفته گذشته، ۱۰۷دستگاه خودرو و  63 دستگاه موتورسیکلت توقیف و روانه پارکینگ شد.

این مقام انتظامی خاطر نشان کرد: طرح ارتقاء امنیت اجتماعی و برخورد با متخلفان همچنان ادامه دارد؛ چرا که این طرح ها نقش به سزایی در پیشگیری از وقوع جرم در بین شهروندان دارد.

سرهنگ “زینلی”، مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ را آسان ترین پل ارتباطی بین مردم و پلیس دانست و از شهروندان خواست تا هرگونه اعمال مجرمانه را از این طریق اطلاع دهند.

دستگیری سارق با ۳۷ فقره سرقت در “شیراز”

فرمانده انتظامی “شیراز” از دستگیری سارق حرفه‌ای با ۳۷ فقره سرقت در شیراز خبر داد.

سرهنگ “فرج شجاعی” در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، گفت: در پی وقوع سرقت‌های متعدد موبایل و کیف قاپی توسط یک دستگاه موتورسیکلت، موضوع به صورت ویژه در دستور کار مأموران کلانتری “۳۷ بهارستان” قرار گرفت.

وی افزود: مأموران با تقویت کنترل و مراقبت‌های نامحسوس و اقدامات فنی، سارق را در یک عملیات غافلگیرانه حین سرقت دستگیر کردند.

سرهنگ “شجاعی” اظهار داشت: در پی تشکیل پرونده قضائی و انجام تحقیقات فنی و پلیسی و مواجهه حضوری با شکات، متهم  لب به اعتراف گشود و به ۳۷ فقره موبایل و کیف قاپی اقرار کرد.

فرمانده انتظامی شهرستان “شیراز” از شهروندان خواست، در صورت حمل وجوه نقد و یا اموال قیمتی، از تردد در مکان‌های خلوت پرهیز کنند تا سارقان به اهداف شوم خود نرسند.

خدا محوری و ولایتمداری رمز جاودانگی نام شهدا

فرمانده انتظامی شهرستان “فسا” در دیدار با خانواده شهید والا مقام “علی‌محمد موحد” گفت: خدا محوری و ولایتمداری رمز جاودانگی نام شهداست.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، در این دیدار معنوی که جمعی از مسئولین انتظامی شهرستان نیز حضور داشتند، سرهنگ “فرج رستمی” با اشاره به فرمایش امام راحل (ره)، گفت: خانواده معظم شهدا چشم و چراغ این ملت هستند و صبر و بردباری آنها موجب افتخار و سرمایه معنوی نظام اسلامی است.

سرهنگ “رستمی” افزود: امنیت و اقتدار مثال زدنی ایران اسلامی مرهون ایثار و جانفشانی شهدای والا مقام است و باید سیره شهدا بین مسئولین و مردم بیش از پیش ترویج شود.

این مقام انتظامی خاطر نشان کرد: شهدا و ایثارگران مظهر صلابت و اقتدار هستند و خدا محوری و ولایتمداری رمز جاودانگی نام آنهاست.

گفتنی است، سرباز سرافراز اسلام “شهید علی محمد موحد” در سال ۱۳۶۷ در منطقه زبیدات عراق به درجه رفیع شهادت نائل آمد.

کشف  ۱۹۰ میلیون ریال اسکناس جعلی

فرمانده انتظامی “کازرون” از کشف ۱۹۰ میلیون ریال اسکناس جعلی در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ “اسماعیل زراعتیان” در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، بیان کرد: در پی اعلام نماینده یکی از شعب‌ بانک صادرات این شهرستان مبنی بر مراجعه و تحویل مبلغ ۱۹۰میلیون ریال چک پول جعلی توسط فردی به بانک، بلافاصله ماموران سریعا به محل مورد نظر اعزام شدند.

سرهنگ “زراعتیان” با بیان اینکه ماموران در اقدامی غافلگیرانه وارد بانک شده و فرد مورد نظر را دستگیر کردند، گفت: در بازرسی از متهم ۱۹۰ میلیون ریال چک پول جعلی کشف شد.

این مقام انتظامی خاطر نشان کرد: متهم پس از تشکیل پرونده برای سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضائی شد.

 پیام تبریک فرمانده انتظامی استان فارس به مناسبت عید غدیرخم

فرمانده انتظامی استان به مناسبت فرا رسیدن عید سعید غدیر خم پیام تبریک صادر کرد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، متن پیام سردار “رهام بخش حبیبی” به شرح زیر است:

در هجدهم ذی الحجه، پیامبرعظیم الشأن اسلام (ص) در واپسین روزهای عمر پر برکت خود، جمعیت عظیمی از مسلمانان را گرد آورد تا حجت را بر آنان تمام نماید.آن حضرت دستان فخر دو عالم، مولای متقیان حضرت علی (ع)، عصاره تعبد و تقوی را بالا برد و از همه خواست پس از ایشان، در سایه ولایت علی (ع) ولی مؤمنان، الگوی عدالت و ایمان ، در مسیر متعالی دین مبین اسلام گام بردارند.

غدیر نه تنها به عنوان روزی تاریخی بلکه به عنوان یک عید بزرگ اسلامی مطرح است و باید این روز خجسته را به عنوان تعظیم شعائر دینی، بزرگ داشت و برشکوه آن افزود تا ارزش های نهفته در این روز عظیم، همواره زنده بماند و سیره معصومین (ع) احیا گردد.

غدیر تداوم رسالت نبی مکرم اسلام حضرت محمد(ص) در ولایت علی(ع) است. غدیر عید پیمان و میثاق و عهد است. غدیر عید عدالت و رهبری است. عید ولایت وامامت فرا می‌رسد و شیعیان جهان به شکرانه تکمیل دین و تتمیم نعمت، همگان با عرشیان و فرشیان این روز بزرگ را جشن خواهند گرفت.

عید غدیر بهترین موقعیت برای نیایش و بهترین فرصت برای تبلیغ در ارتباط با ولایت فقیه، دهه امامت و ولایت و روز سپاس و ستایش به پیشگاه حضرت احدیت است.

اینجانب ضمن گرامیداشت این واقعه فرخنده٬ فرارسیدن عید سعید امامت و ولایت را به تمامی شیعیان عالم به ‌ویژه مردم ولایتمدار استان فارس و همکاران گرامی در نیروی انتظامی تبریک و تهنیت عرض می‌نمایم.

لینک کوتاه : https://sahabpress.ir/?p=6182

سحاب پرس در شبکه های اجتماعی و پیام رسان ها

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.