• امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : 19 - رمضان - 1445
  • برابر با : Thursday - 28 March - 2024
3

توزیع بسته‌های رمضانیه بین کارگران ساختمانی شیراز توسط بسیج مهندسین

  • کد خبر : 61597
  • 27 فروردین 1402 - 20:13
توزیع بسته‌های رمضانیه بین کارگران ساختمانی شیراز توسط بسیج مهندسین
به همت سازمان بسیج مهندسین عمران و معماری فارس و انجمن انبوه سازان استان، ۱۱۰۰ بسته معیشتی بین کارگران ساختمانی و نیازمندان حاشیه شهر شیراز توزیع می‌شود.

جانشین فرمانده سپاه فجر در بسیج اقشاریکشنبه ۲۷ فروردین در رزمایش کمک مومنانه بسیج مهندسین عمران و معماری فارس و انجمن انبوه سازان استان، ضمن قدردانی از دست اندرکاران این رزمایش، اظهار کرد: شروع حرکت‌های فرهنگساز از ۲ سال قبل و با آغاز شیوع بیماری کرونا در قالب رزمایش کمک‌های مومنانه در قالب تقویت روحیه تعاون موجب رشد همکاری در جامعه شد.

سرهنگ امیر جاهدی با اشاره به اینکه در اوج بحران‌ها در گذشته شاید نگاه‌ها به سمت نهادهای حمایتی می‌رفت، اما این فرهنگ نوع‌دوستی در حال حاضر در تمام دستگاه‌ها و سازمان‌های مختلف رخنه کرده است، افزود: سازمان بسیج مهندسین و انجمن صنفی انبوه سازان مسکن و ساختمان استان هم در کنار سایر نهادهای حمایتی در بحران‌ها و حوادث که در کنار مردم است.

او با تاکید بر ضرورت توجه مردم و مسئولان برای کمک به نیازمندان جامعه، ادامه داد: با نگاهی به آموزه‌های دینی می‌توان ثواب و فضیلت بالای کمک به دیگران به خصوص دستگیری از اقشار ضعیف و آسیب‌پذیر جامعه را درک کرد.

جاهدی با اشاره به ماموریت بسیج مهندسی در ساخت و ساز خانه محرومان، اعلام کرد که تا کنون و با همت و همکاری گروه‌های جهادی بسیج سازندگی ۲۰ خانه افراد نیازمند مرمت شده است. همچنین اسفندماه ۱۴۰۱ تعداد ۵۳۴ باب منزل مسکونی احداث و تحویل محرومان شده است.

نیما زارع، مسئول سازمان بسیج مهندسین عمران و معماری سپاه فجر فارس نیز بیان کرد: در راستای انجام رزمایش مواسات، همدلی و کمک مؤمنانه و با همکاری انجمن انبوه سازان مسکن ساختمانی تعداد یک‌هزار و ۱۰۰ بسته معیشتی شامل برنج، رب گوجه، ماکارونی، روغن و … به ارزش ۷۰۰ هزار تومان بین کارگران ساختمانی توزیع می‌شود.

او، تامین هزینه یا ارائه خدمات درمانی و پزشکی نیازمندان، ایجاد فرصت‌های شغلی برای افراد به ویژه جوانان، کمک به زندانیان بدهکار و حمایت مالی از آن‌ها و … از مهمترین خدمات ارائه شده توسط بسیج مهندسین‌ را برشمرد.

رئیس انجمن انبوه سازان فارس نیز بیان کرد: توزیع ١١٠٠ بسته معیشتی با همکاری سازمان مهندسین عمران و معماری فارس و در ادامه رزمایش جهادگران عمران و معماری در دستور کار قرار گرفت.

مهرداد خائف؛ ارزش ریالی هر بسته معیشتی را ۷۰۰ هزار تومان و شامل برنج، رب گوجه، ماکارونی، روغن و …اعلام کرد.

او ادامه داد: در دوران کرونا نیز اقداماتی از جمله تامین آب مورد نیاز بیمارستان‌ها، توزیع بسته‌های معیشتی بین کارگران شرکت‌های ساختمانی و …توسط این انجمن صنفی اجرایی شد.

رئیس انجمن انبوه سازان فارس خاطرنشان کرد: بخشی از این تعداد بسته معیشتی نیز بین کارگران شرکت‌های ساختمانی و بخش دیگر بین نیازمندان حاشیه شهر شیراز توزیع خواهد شد.

خائف همچنین از شناسایی تعداد زیادی خانه‌های مسکونی حاشیه شهر شیراز و بافت فرسوده دارای مشکل از بهمن ماه ١۴٠١ توسط انجمن متبوع خبر داد و گفت: نسبت به بازسازی و رفع نیازهای این واحدهای مسکونی اقدام شده است.

او اضافه کرد: در تلاشیم تا پایان امسال با همراهی بسیج مهندسین و سپاه فجر فارس، ترمیم و بازسازی ١۵٠ تا ٢٠٠ واحد مسکونی دیگر نیز اجرایی شود.

رئیس انجمن انبوه سازان فارس تصریح کرد: در شرایط فعلی به دلیل مشکلات اقتصادی، مردم تحت فشار قرار گرفته‌اند و باید تلاش کرد تا هر فردی به سهم خود به دهک‌های پایین جامعه و محرومیت زدایی کمک کند.

انتهای پیام

لینک کوتاه : https://sahabpress.ir/?p=61597

سحاب پرس در شبکه های اجتماعی و پیام رسان ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.