• امروز : جمعه - ۳۱ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : 11 - شوال - 1445
  • برابر با : Friday - 19 April - 2024
7

کارگروه آرشیو الکترونیکی ثبت فارس برگزار گردید

  • کد خبر : 6156
  • 16 مرداد 1399 - 12:36
کارگروه آرشیو الکترونیکی ثبت فارس برگزار گردید
مدیرکل ثبت اسناد و املاک فارس اسکن پرونده های ثبتی را یکی از مهم ترین مؤلفه های شفاف سازی و ارتقای سلامت اداری برشمرد و بیان داشت: مراجعه کارشناسان به پرونده های اسکن شده گامی ارزشمند در سرعت، دقت و در نهایت صحت ارائه خدمات می باشد و ابراز امیدواری نمود با اتمام اسکن پرونده های ثبتی در 5 شهرستان باقیمانده این استان آرشیو الکترونیکی پرونده های ثبتی ادارات تابعه این اداره کل با موفقیت پایان پذیرد.

با حضور مدیرکل، معاونین امور اسناد و املاک و مسؤل اداره فناوری اطلاعات اداره کل ثبت اسناد و املاک فارس کارگروه آرشیو الکترونیکی پرونده های ثبتی با هدف بررسی نحوه پیشرفت انجام آن در ادارات ثبتی تابعه این اداره کل برگزار گردید.
در ابتدا تابش فراز مسؤل اداره فناوری اطلاعات ثبت فارس به ارائه گزارش اجمالی در این خصوص پرداخت و از نظارت مستقیم و مستمر کارشناسان این اداره بر نحوه آرشیو الکترونیکی پرونده های ثبتی در ۵ شهرستان باقیمانده این استان خبر داد و ابراز داشت: از ابتدا تا کنون بالغ بر ۴۲ میلیون برگ اوراق اسکن گردیده است.
در ادامه این نشست سید مهدی هاشمی مدیرکل ثبت اسناد و املاک فارس ضمن قدردانی از کارشناسان ادارات املاک و فناوری این اداره کل به جهت مدیریت مطلوب مبحث آرشیو الکترونیکی و نظارت بر شرکت طرف قرارداد تصریح نمود: با توجه به نقش مهم آرشیو الکترونیکی
پرونده های ثبتی در صیانت از سوابق مالکیتی، حفظ و نگهداری مدارک و جلوگیری از تحریف و سوء استفاده های احتمالی، تسهیل سطح دسترسی به پرونده ها و حفظ بهداشت و سلامت کارکنان و نیز امکان بهره مندی مراجع و ارائه خدمات الکترونیک قضایی، این فرایند بخشی مهم از برنامه های تحولی سازمان ثبت می باشد و با تأکید بر لزوم نظارت و به روز رسانی آن جدیت و سرعت بخشی به انجام فرایند فوق را از اولویت ها برشمرد.
همچنین وی اسکن پرونده های ثبتی را یکی از مهم ترین مؤلفه های شفاف سازی و ارتقای سلامت اداری برشمرد و خاطر نشان ساخت: مراجعه کارشناسان به پرونده های اسکن شده گامی ارزشمند در سرعت، دقت و در نهایت صحت ارائه خدمات می باشد و ابراز امیدواری نمود با اتمام اسکن پرونده های ثبتی در ۵ شهرستان باقیمانده این استان آرشیو الکترونیکی پرونده های ثبتی ادارات تابعه این اداره کل با موفقیت پایان یابد.
هاشمی بیان داشت: اتمام آرشیو الکترونیکی ۳۶ اداره ثبتی تابعه این اداره کل و اسکن بالغ بر ۴۲ میلیون برگ از پرونده های ثبتی این استان مبین پیشرفت مطلوب کار در این راستا بوده و متصدیان امر را به نظارت مطلوب بر عملکرد شرکت طرف قرارداد با هدف تسریع در این امر ملزم نمود.
در ادامه این کارگروه حاضرین ضمن تبادل نظر در خصوص نحوه بازرسی بهینه مراحل انجام آرشیو الکترونیکی هم اندیشی نموده و در این خصوص راهکارهایی ارائه گردید.

لینک کوتاه : https://sahabpress.ir/?p=6156

سحاب پرس در شبکه های اجتماعی و پیام رسان ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.