• امروز : پنج شنبه - ۶ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 17 - شوال - 1445
  • برابر با : Thursday - 25 April - 2024
4

اخبار پلیس فارس – ۱۵ مردادماه ۱۳۹۹

  • کد خبر : 6112
  • 15 مرداد 1399 - 23:14
اخبار پلیس فارس – ۱۵ مردادماه ۱۳۹۹

ناکامی قاچاقچیان در انتقال  253 کیلو تریاک در “لارستان” فرمانده انتظامی استان از توقیف ۲ دستگاه خودرو و کشف ۲۵۳ کیلو تریاک در محور روستایی “درز و سایبان” شهرستان لارستان خبر داد. سردار “رهام‌بخش حبیبی” در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، بیان کرد: ماموران انتظامی پاسگاه “درز و سایبان” شهرستان لارستان در اجرای طرح […]

ناکامی قاچاقچیان در انتقال  253 کیلو تریاک در “لارستان”

فرمانده انتظامی استان از توقیف ۲ دستگاه خودرو و کشف ۲۵۳ کیلو تریاک در محور روستایی “درز و سایبان” شهرستان لارستان خبر داد.

سردار “رهام‌بخش حبیبی” در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، بیان کرد: ماموران انتظامی پاسگاه “درز و سایبان” شهرستان لارستان در اجرای طرح مقابله با ورود مواد مخدر، حین کنترل خودروهای عبوری در محورهای مواصلاتی، در یک عملیات ضربتی به ۲ دستگاه سواری ۴۰۵ و وانت پیکان مشکوک و دستور ایست را صادر کردند.

سردار “حبیبی” خاطر نشان کرد:  پس از طی مسافتی تعقیب و گریز، ماموران موفق شدند هر دو خودرو را متوقف و آنها را برای بررسی بیشتر به مقر انتظامی انتقال دهند.

این مقام انتظامی با بیان اینکه در این خصوص ۲ قاچاقچی حرفه‌ای دستگیر و تحویل مراجع قضائی شدند، عنوان داشت: ماموران موفق شدند در بازرسی از این خودروها، ۲۵۳ کیلو تریاک کشف کنند.

سردار “حبیبی” با اشاره به اینکه یک خودرو ۴۰۵ که اسکورت محموله بود توقیف و راننده نیز دستگیر شد،  تاکید کرد: پلیس در راستای برخورد با قاچاقچیان مواد مخدر و مبارزه بی امان با این پدیده شوم، از هیچ تلاش و کوششی دریغ نخواهد کرد.

پایان خط سارق درون خودرو با ۴۰ فقره سرقت در “شیراز”

جانشین فرمانده انتظامی استان از دستگیری سارق و اعتراف وی به ۴۰ فقره سرقت محتویات و قطعات خودرو در شهرستان “شیراز” خبر داد.

سرهنگ “یوسف ملک‌زاده” در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، در تشریح این خبر گفت: در پی وقوع چند فقره سرقت محتویات و قطعات خودرو در برخی از مناطق شیراز، موضوع شناسایی و دستگیری سارقان یا سارقان به صورت ویژه در دستور کار کارآگاهان پلیس آگاهی استان قرار گرفت.

 وی افزود: کارآگاهان با انجام تحقیقات میدانی و گشت‌زنی‌های محسوس و نامحسوس، موفق شدند در این خصوص یک سارق حرفه‌ای و سابقه دار را شناسایی و آنرا در مخفیگاهش در یکی از محله‌های شیراز دستگیر کنند.

جانشین فرمانده انتظامی استان، گفت: متهم در تحقیقات اولیه و در مواجهه با ادله و مستدات پلیس چاره‌ای جز بیان حقیقت نداشت و به ۴۰ فقره سرقت محتویات و قطعات خودرو در شیراز اقرار کرد.

سرهنگ “ملک‌زاده” با اشاره به اینکه متهم پس از سرقت، اموال مسروقه را به دوستش می‌فروخته است، گفت: کارآگاهان موفق شدند در یک عملیات ضربتی خریدار اموال مسورقه را شناسایی و آن را در مخفیگاهش دستگیر کنند.

این مقام انتظامی با اشاره به اینکه در بازرسی از مخفیگاه مالخر، اموالی مسروقه از جمله ۱۲۹ دستگاه انواع ضبط و پخش خودرو، ۱۵ عدد باند، ۳۲ عدد پانل و ۶۲ دستگاه انواع دی وی دی کشف شد، گفت: کارشناسان ارزش اموال مکشوفه را یک میلیارد ریال برآورد کرده‌اند.

جانشین فرمانده انتظامی استان با بیان اینکه کلیه صحنه های سرقت بازسازی و متهمین پس از سیر مراحل قانونی روانه زندان شدند، خاطر نشان کرد: شهروندان وسایل نقلیه خود را در پارکینگ‌های عمومی پارک کرده و از پارک کردن آن در مکان‌های خلوت و تاریک جدا خودداری کنند.

نیروی انتظامی با اقتدار، امنیت و آرامش شهروندان را  تامین می‌کند

امام جمعه شهرستان “کازرون” گفت: شما کارکنان خدوم نیروی انتظامی در راستای اقتدار امنیت و آرامش شهروندان تلاش می‌کنید و کارکنان ادارات نیز به موازات وظایفی که به آنها محول شده با وحدت و همدلی در انجام این ماموریت خطیر، در کنار شما خواهند بود.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، امام جمعه، فرماندار ویژه و اعضای شورای اداری کازرون با حضور در ستاد فرماندهی، با رئیس پلیس این شهرستان دیدار کردند.

حجت الاسلام والمسلمین “محمد صباحی” در این دیدار ضمن عرض تبریک انتصاب سرهنگ “اسماعیل زراعتیان” به سمت فرماندهی، بیان داشت: شما سبزپوشان ناجا راس کار انتظامی هستید و ما نیز یار و یاور شما در اجرای این ماموریت بزرگ خواهیم بود.

حجت الاسلام “صباحی” افزود: شما کارکنان خدوم نیروی انتظامی در راستای اقتدار امنیت و آرامش شهروندان تلاش می‌کنید و کارکنان ادارات نیز به موازات وظایفی که به آنها محول شده با وحدت و همدلی در انجام این ماموریت خطیر در کنار شما خواهند بود.

در ادامه دکتر “داریوش دهقان” معاون استاندار و فرماندار ویژه، عنوان کرد: ادارات دولتی در کنار پلیس در راستای کاهش معضلات و آسیب‌های اجتماعی تلاش می‌کنند و خدماتی که در سطح شهرستان به مردم ارائه می‌دهند نتیجه همدلی و وحدت بسیار خوب می‌باشد و ما تعامل با مجموعه انتظامی را در راس کار خود قرار خواهیم داد.

در ادامه فرمانده انتظامی شهرستان کازرون ضمن عرض خیر مقدم و تقدیر و تشکر از مسئولان حاضر در جلسه، اظهار کرد: تعامل و همکاری باعث می‌شود که قلوب خسته نشوند و ما با انگیزه  و تلاش وافر در راستای هر چه بهتر خدمت به مردم گام برداریم.

سرهنگ “اسماعیل زراعتیان” خاطر نشان کرد: شهرستان کازرون از پتانسیل‌های خوبی برخوردار می‌باشد و ان شاء الله از تمام ظرفیت‌های موجود برای ایجاد امنیت و آرامش پایدار استفاده خواهیم کرد.

تجلیل فرمانده انتظامی ممسنی از خبرنگاران

فرمانده انتظامی “ممسنی” به مناسبت روز خبرنگار، از خبرنگاران این شهرستان تجلیل کرد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، سرهنگ  “محمدهاشم قسام” در جلسه تجلیل از خبرنگاران که در دفتر فرماندهی این شهرستان برگزار شد، ضمن تبریک روز خبرنگار، آنان را افسران جنگ نرم در کشور دانست و گفت: خبرنگاران از این منظر گامی موثر در آموزش همگانی و پیشگیری اجتماعی از وقوع جرم در جامعه برداشته و از این رو آنها سربازان فرهنگی کشور هستند.

وی افزود: با توجه به اینکه خبرنگاران عامل موثری برای اطلاع رسانی مطلوب و ارتقاء سطح آگاهی جامعه به ویژه در حوزه امنیتی و انتظامی هستند، لذا تعامل و همکاری مطلوب می‌تواند در افزایش سطح آگاهی مردم و پیشگیری از وقوع جرم مفید واقع شود.

 فرمانده انتظامی “ممسنی”، بیان صریح، سریع و شفاف سازی خبری را از شاخصه‌های یک خبرنگار دانست و افزود: نیروی انتظامی بر این اعتقاد است که توفیقات حاصله قطعاً با مشارکت مردم به ویژه جامعه رسانه‌ها است و امنیت یک مقوله فرابخشی بوده و نقش اصحاب رسانه و خبرنگاران در تولید آن یک نقش کلیدی و محوری است.

سرهنگ “قسام” ضمن تقدیر از اصحاب رسانه، گفت: تکریم و قدردانی از کسانی که با قلم خود تلاش‌های نیروی انتظامی را برای حفظ نظم و امنیت به احساس امنیت در جامعه تبدیل می‌کنند امری لازم و ضروری است.

در حاشیه این مراسم، خبرنگاران به تبادل نظر با مسولان انتظامی و بیان مسایل خود پرداختند و ضمن تاکید بر همکاری پلیس و اصحاب رسانه، از امنیت پایدار موجود در شهرستان ممسنی و عملکرد خوب فرماندهی انتظامی تقدیر و تشکر کردند.

گفتنی است در این مراسم از طرف فرماندهی انتظامی ممسنی به خبرنگاران فعال در عرصه نظم و امنیت، لوح تقدیری به رسم یادبود اهدا شد.

پلمب ۳۴ واحد صنفی متخلف در “مرودشت”

فرمانده انتظامی “مرودشت” از پلمب ۳۴ واحد صنفی متخلف در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ “فرشید زینلی” در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، اظهار داشت: در راستای برخورد با صنوف متخلف، طرح نظارت و کنترل بر اصناف توسط ماموران اداره نظارت بر اماکن عمومی و با همکاری عوامل شبکه بهداشت، طی ۲ هفته گذشته در این شهرستان اجرا شد.

وی افزود: در این راستا از ۱۳۶واحد صنفی بازدید که ۳۴ واحد متخلف به علت نداشتن پروانه کسب، عدم رعایت قوانین و مقررات و ضوابط اماکن عمومی و عدم رعایت موارد بهداشتی با دستور مقام قضائی پلمب شدند.

وی با اشاره به اینکه کلیه اصناف ملزم به رعایت دستورالعمل های ستاد ملی مقابله با کرونا هستند، گفت: پلیس همواره تلاش می‌کند تا با برقراری امنیت مطلوب در جامعه، زمینه کسب و کار سالم را برای اصناف فراهم کند.

سرهنگ “زینلی” با اعلام تداوم و تشدید اقدامات کنترلی و نظارتی پلیس، از شهروندان خواست: در صورت مشاهده هرگونه تخلف صنفی، موضوع را سریعاً به مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ اطلاع دهند.

راننده پراید در آتش سوخت

رئیس پلیس راه شمالی استان، گفت: بر اثر برخورد سواری پراید با وانت نیسان در محور روستایی “نوبندگان-مهدی‌آباد” شهرستان فسا، راننده در آتش سوخت و ۲ سرنشین نیز مجروح و راهی بیمارستان شدند.

سرهنگ “عبدالهاشم دهقانی” در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، گفت: در پی اعلام یک فقره تصادف فوتی در محور روستایی “نوبندگان-مهدی‌آباد” شهرستان فسا، بلافاصله مأموران به همراه دیگر نیروهای امدادی به محل مورد نظر اعزام شدند.

وی افزود: ماموران در بررسی‌های اولیه مشاهده کردند خودرو  پراید با ۳ سرنشین به شدت با یک وانت نیسان برخورد و منجر به آتش سوزی سواری شده است.

رئیس پلیس راه شمالی استان با بیان اینکه در این حادثه راننده پراید به علت سوختگی فوت و ۲ سرنشین دیگر مجروح و راهی بیمارستان شدند، گفت: کارشناسان در صحنه حاضر و علت وقوع این حادثه را توجه نکردن راننده پراید به جلو اعلام کردند.

بازگشت ۱۰ میلیاردی اراضی کشاورزی به چرخه تولید

فرمانده انتظامی “نی‌ریز” از قلع و قمع ۱۰ میلیاردی اراضی کشاورزی در این شهرستان خبر داد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، سرهنگ “سیدمحمد یوسفی” با اعلام این خبر گفت: در اجرای دستور دادیار اجرای احکام کیفری شهرستان “نی ریز” مبنی بر قلع و قم کلیه بناهای غیرمجاز احداثی در اراضی کشاورزی و بازگشت آن به چرخه تولید،  موضوع به صورت وبژه در دستور کار ماموران مبارزه با جرائم اقتصادی پلیس آگاهی قرار گرفت.

وی افزود: در بررسی‌های فنی کارآگاهان پلیس مشخص شد بخشی از اراضی کشاورزی به مساحت ۳ هزار متر مربع به ارزش ۱۰ میلیارد ریال برابر نظر کارشناسان، به صورت غیر قانونی تبدیل به ساخت و ساز مسکونی شده است.

این مقام انتظامی تصریح کرد: تیم رسیدگی کننده پرونده پس از اطمینان از صحت موضوع با هماهنگی مقام قضائی به محل مورد نظر اعزام و موفق شدند ۳ هزار متر از اراضی که تبدیل به ساخت و ساز غیر مجاز شده بود را قلع و قمع و به چرخه تولید کشاورزی بازگردانند.

فرمانده انتظامی شهرستان “نی‌ریز” با اشاره به اینکه در این خصوص ۵ نفر به دادسرا معرفی شدند، خاطر نشان کرد: حفظ بیت المال، اراضی ملی و برخورد با قانون گریزان همواره در دستور کار پلیس قرار دارد.

لینک کوتاه : https://sahabpress.ir/?p=6112

سحاب پرس در شبکه های اجتماعی و پیام رسان ها

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.