• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : 20 - رمضان - 1445
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
4
معاون بازرسی و حمایت از مصرف‌کنندگان سازمان صمت فارس؛

طی ۵۰ روز در فارس ۱۴۵۱ پرونده تخلف صنفی تشکیل شده است

  • کد خبر : 61055
  • 19 فروردین 1402 - 12:27
طی ۵۰ روز در فارس ۱۴۵۱ پرونده تخلف صنفی تشکیل شده است
معاون بازرسی و حمایت از مصرف‌کنندگان سازمان صنعت، معدن و تجارت فارس اعلام کرد که طی حدود ۵۰ روز در این استان با انجام ۱۱ هزار و ۹۱۶ مورد بازرسی، بالغ بر ۱۴۵۱ پرونده تخلف به ارزش بیش از ۵۹ میلیارد ریال تشکیل شده است.

مهدی حسنی شنبه ۱۹ فروردین در جمع خبرنگاران گفت: از ابتدای اسفند سال گذشته تاکنون در زمینه قاچاق کالا و ارز ۹۵۲ مورد بازرسی انجام و ۹ فقره پرونده تخلف به ارزش ۴۰۰ میلیون ریال تشکیل شده است.

حسنی با اشاره به اهمیت بررسی دقیق و به موقع گزارش‌های مردمی، گفت: در این مدت ۳۴۵ مورد شکایت مردمی دریافت شد که از این تعداد ۳۲۷ رسیدگی شده و ۱۸ مورد دیگر نیز در دست بررسی است.

وی گفت: عمده تخلفات کشف شده شامل درج نشده قیمت و نصب نشدن نرخنامه، گران‌فروشی، کم‌فروشی، اخفاء و امتناع از عرضه کالا، ارائه نکردن فاکتور خرید، صادر نشدن صورتحساب، رعایت نکردن دستورالعمل‌های بهداشتی، تقلب، عرضه خارج از شبکه و احتکار بوده است.

حسنی گفت: تخلفات براساس گروه کالایی کشف شده توسط بازرسان شامل صنوف آجیل و خشکبار، لوازم التحریر، مشاورین املاک، میوه و تره بار، دخانیات، خدمات قالیشوئی، آرد و نان، کالای برقی، آش و حلیم پزی، مواد پروتئینی، موبایل و قطعات آن، پارکینگ، شیرینی‌فروشی، مصالح ساختمانی، خدمات کارواش، منسوجات، پوشاک، کیف وکفش، کافه و رستوران، مبلمان، اثاثیه و لوازم خانگی، هتل آپارتمان، اقلام آرایشی و بهداشتی، لاستیک، خدمات آرایش زنانه و مردانه ، لوازم یدکی، روغن موتور بوده است.

معاون بازرسی و حمایت از مصرف کنندگان سازمان صمت فارس، با بیان اینکه  خودکنترلی یک اصل مهم در فراهم‌سازی فضای آرام بازار است، بر ادامه بازرسی ها از صنوف و واحد های خدماتی استان تا پایان ماه مبارک رمضان تاکید کرد.

حسنی افزود: به مردم اطمینان می‌دهیم که نظارت کاملی توسط گشت های مشترک بازرسی با دستگاه های مرتبط مثل بهداشت، اتاق اصناف، اتحادیه‌ها، استاندارد و تعزیرات حکومتی بر بازار انجام شود و امیدواریم همچنان شاهد همراهی مردم در اعلام گزارش تخلفات باشیم.

انتهای پیام

لینک کوتاه : https://sahabpress.ir/?p=61055

سحاب پرس در شبکه های اجتماعی و پیام رسان ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.