• امروز : سه شنبه - ۴ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 15 - شوال - 1445
  • برابر با : Tuesday - 23 April - 2024
10

نهادینه سازی فرهنگ ازدواج بدون برگزاری تجمعات؛ ضرورت ایام کرونایی

  • کد خبر : 6103
  • 15 مرداد 1399 - 23:10
نهادینه سازی فرهنگ ازدواج بدون برگزاری تجمعات؛ ضرورت ایام کرونایی
در یکصد و سی و ششمین نشست ستاد دانشگاهی مدیریت کووید ۱۹، رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز از اعضای این ستاد خواست تا پیرامون راهکارهای نهادینه سازی فرهنگ ازدواج، بدون برگزاری تجمعات، همفکری داشته باشند.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی شیراز، در این نشست که ساعتی پیش در دفتر ریاست دانشگاه برگزار شد، دکتر «مهرزاد لطفی» با اشاره به اینکه برگزاری آئین های ازدواج یکی از دلایل عمده افزایش شیوع بیماری کووید ۱۹ در استان طی هفته های اخیر بوده است، اظهار کرد: با توجه به ادامه دار بودن اپیدمی کروناویروس در دنیا و کشور ما، چاره اندیشی برای برگزاری ازدواج های بدون گردهمایی با هدف کاهش زنجیره های انتقال این بیماری، یک ضرورت است.

او در بخش دیگری از نشست امروز، با اعلام تصمیم گیری مجموعه وزارت علوم برای برگزاری کنکور سراسری، برنامه ریزی برای اجرای پروتکل های بهداشتی در برگزاری این آزمون را در دستور کار معاونت بهداشت دانشگاه قرار داد.

دکتر لطفی در ادامه با پیگیری مصوبات نشست روز گذشته و با توجه به نزدیک بودن ایام سوگواری ماه محرم، خواستار ساماندهی نحوه توزیع نذورات مردمی با همکاری بین بخشی دیگر سازمان ها و نهادهای خیریه شد.

رئیس دانشگاه همچنین بر نقش تاثیرگذار افزایش آگاهی عمومی در مقابله موفقیت آمیز با کروناویروس تاکید کرد و گفت: در همین راستا لازم است به همت اعضای کارگروه اطلاع رسانی، تبلیغات محیطی در خصوص راهکارهای پیشگیری از ابتلا به کروناویروس در سطح شهرهای استان توسعه یابد.

او معرفی هر چه بیشتر سامانه ۴۰۳۰ به عنوان یک سامانه پاسخگویی ۲۴ ساعته را نیز از دیگر نیازهای مردم برای دریافت پاسخ پرسش های خود در حوزه سلامت عنوان کرد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز همچنین به روال نشست های این ستاد، به بررسی آمار روزانه مبتلایان، نحوه نمونه گیری در آزمایشگاه های استان، میزان بستری و آمار مرگ و میر مبتلایان بر اساس علت های مرگ پرداخت.

بررسی آمار مربوط به ابتلای مدافعان سلامت استان به کروناویروس به تفکیک گروه های مختلف، از دیگر محورهای نشست امروز بود.

دکتر «علیرضا میراحمدی زاده» رئیس کمیته اپیدمیولوژی ستاد مدیریت کروناویروس در دانشگاه نیز در این نشست گزارشی از آمار ازدواج در سال های اخیر و مقایسه این آمار در دوران کروناویروس با مدت مشابه سال های گذشته ارائه کرد.

دیگر اعضای این نشست نیز ضمن اعلام اقدامات انجام شده در خصوص اجرای مصوبات نشست های پیشین، پیرامون فعالیت های حوزه خود در راستای تحقق اهداف این ستاد برای مقابله با کروناویروس، توضیحاتی ارائه کردند.
یکصد و سی و ششمین نشست ستاد دانشگاهی مدیریت کووید ۱۹، صبح امروز، پانزدهم مرداد و با حضور رئیس دانشگاه، معاونان و مدیران ارشد دانشگاه، برگزار شد.

لینک کوتاه : https://sahabpress.ir/?p=6103

سحاب پرس در شبکه های اجتماعی و پیام رسان ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.