به گزارش سحاب پرس و به نقل از پایگاه اطلاعرسانی شهرداری شیراز، رضا جاویدی فعالیتهای صورت گرفته و اقدامات سامانه ارتباطات مردمی ۱۳۷ را در نوروز تشریح کرد.
او این فعالیتها را در سه بخش شامل پاسخگویی و راهنمایی مسافران، زائران و گردشگران، ثبت گزارش ناظرین شورا در بستر سامانه ارتباطات مردمی ۱۳۷ و افکار سنجی برشمرد.
مدیرکل ارتباطات و امور بینالملل شهرداری شیراز با اشاره به پاسخگویی و راهنمایی مسافران، زائران و گردشگران اظهار کرد: در این راستا با هر تماس زائرین و مسافران با مرکز ارتباطات مردمی ۱۳۷ لینک و موقعیت مکانی محل اسکان زائرین و اماکن تاریخی و گردشگری به همراه نقشه هوشمند شیراز بر روی گوشی همراه زائرین و مسافران از طریق پیامک ارسال شده است.
به گفته جاویدی؛ کل تماسهای دریافتی با سامانه ارتباطات مردمی ۱۳۷ در نوروز ۱۱هزار و ۵۰۰ تماس بوده است که از این تعداد پنج هزار و ۲۴۵ تماس شامل کل راهنماییهای شهروند و مسافر و مابقی درخواستهای خدمات شهری بوده است.
ثبت گزارش ناظرین شورا در بستر سامانه ۱۳۷ دیگر موردی بود که این مدیر شهرداری شیراز به آن پرداخت و گفت: نظارت بر عملکرد شهرداری توسط شورای اسلامی شهر برای نخستین بار در بستر سامانه ارتباطات مردمی انجام شد.
او اضافه کرد: ناظرین در قالب همیاران ۱۳۷ پس از آموزش در این مرکز با کارتابل اختصاصی به شناسایی پرداخته و مشکلات و نواقص موجود در سطح شهر زیرنظر ستاد عالی نظارت بر خدمات سفر شورای اسلامی شهر شیراز را انجام دادند.
مدیرکل ارتباطات و امور بینالملل شهرداری شیراز گفت: پس از ثبت مشکلات شهری توسط همیاران ۱۳۷ گزارشها با فرآیند اختصاصی جهت پیگیری و بررسی به حوزههای مربوطه ارسال شد و حوزههای اجرایی بر اساس برنامه زمانبندیشده به بررسی و حل مشکلات پرداختند.
جاویدی در بخش پایانی سخنان خود به مقوله افکار سنجی در سامانه ارتباطات مردمی ۱۳۷ پرداخته و بیان کرد: در نوروز ۱۴۰۲ اداره کل ارتباطات و امور بینالملل شهرداری شیراز با همکاری جهاد دانشگاهی استان فارس اقدام به انجام طرح سنجش رضایت مسافران نوروزی و واکاوی دیدگاه همشهریان نسبت به خدمات شهرداری کرد.
او با بیان اینکه پرسشگران با حضور در اقامتگاههای نوروزی و مراکز گردشگری، نظرات و پیشنهادهای مسافران و شهروندان را ثبت کردند، گفت: با این هدف میتوان از نتایج و بازخورد آن در بهبود عملکرد شهرداری در سالهای آینده استفاده کرد.