• امروز : جمعه - ۳۱ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : 11 - شوال - 1445
  • برابر با : Friday - 19 April - 2024
3
مدیر حوزه علمیه منصوریه شیراز؛

فعالیت‌های فرهنگی اولویت اصلی است

  • کد خبر : 60874
  • 17 فروردین 1402 - 11:25
فعالیت‌های فرهنگی اولویت اصلی است
مدیر حوزه علمیه منصوریه شیراز با بیان اینکه فعالیت‌های فرهنگی در اولویت همه امور قرار دارد، گفت: اگر فرهنگ‌ اصلاح شود؛ امکانات برای رشد جامعه فراهم است.

حجت‌الاسلام و المسلمین علی‌رضا حدائق در دیدار با اعضای شورا و مدیران ارشد شهرداری شیراز با اشاره به اینکه به نسبت امکانات و تمکن‌ها مسئولیت‌ها نیز سنگین تر می‌شود، اظهار کرد: خداوند در آیه ۴۱ سوره مبارکه حج می‌فرماید، به نسبت امکانات و تمکن ما انتظار داریم.

به گزارش سحاب پرس و به نقل از شهرداری شیراز، حدائق با اشاره به روایتی از امام صادق(ع) در خصوص مسئولان موفق نیز عنوان کرد: امام صادق(ع) شرط موفقیت هر انسان موفق را در گرو رعایت سه اصل برشمردند که نخستین آنان ویژگی تخصص در کار، دومین امانت‌دار بودن و سومین آن مهربانی با زیرمجموعه‌ها است.

او خطاب به رئیس شورای اسلامی شهر، شهردار، اعضای شورای اسلامی شهر و معاونین، شهرداران مناطق، رؤسای سازمان‌ها و مدیران شهرداری شیراز، خاطرنشان کرد: مدرسه علمیه منصوریه شیراز قدمت بیش از ۶۰۰ سال خدمت به عالم اسلام دارد، بسیاری از بزرگان آمدند درس خواندند و درس دادند و به عالم آخرت رفتند، اکنون آثار و بنا مانده است و آنان نیز در جوار رحمت الهی هستند، نوبت ما نیز خواهد رسید، این میزها، فرصت‌ها و این قلم‌ها همیشه ماندگار نخواهد ماند.

استاد سطح عالی حوزه علمیه فارس گفت: ریاست امانتی است که باید در این دنیا گذاشت و رفت و شرط موفقیت عدم وابستگی است، کسانی در کار موفق هستند که نگاه آنان به ریاست امانتی است، خوبی ها ماندگار خواهد ماند.

او بیان کرد: اکنون شرایط خدمت کردن مسئولان در نظام اسلامی فراهم است، بنابراین اگر انسان منشأ خدمت برای جامعه باشد، توفیقی است که از سوی خداوند حاصل شده است.

حدائق در خصوص حجاب نیز گفت: عده‌ای حجاب را تکلیف شخصی می‌دانند، در صورتی که این‌چنین نیست. حجاب موضوعی است که مربوط به سلامت روح و روان جامعه است.

رئیس شورای اسلامی شهر شیراز نیز در این دیدار با تبریک تقارن بهار طبیعت و بهار قرآن اظهار امیدواری کرد: سال پیش رو، سالی توأم با عزت برای ایران اسلامی و مردم شیراز شهر سومین حرم اهل‌بیت(ع) باشد.

مهدی طاهری با اشاره با نامگذاری امسال‌ توسط رهبر معظم انقلاب با عنوان “مهار تورم و رشد تولید” خاطرنشان کرد: همه ما توفیق پیدا کنیم و بتوانیم سهم خود را در حرکت به سمت تحقق شعار سال انجام دهیم‌.

شهردار شیراز نیز به ارائه گزارش از فعالیت‌های مجموعه شهرداری در ایام نوروز به مسافرین و زائرین سومین حرم اهل‌بیت(ع) پرداخت.

محمدحسن اسدی با بیان اینکه شهرداری شیراز در ایام نوروز در کنار برخی از دستگاه‌های خدمات رسان، شاهد حضور میلیونی مسافرین و زائرین بود، اضافه کرد: تمام تمهیدات از سه ماه پیش از نوروز ۱۴۰۲ اندیشیده شده بود که یکی از بهترین سال‌ها را به منظور خدمات رسانی پشت سر گذاشته باشیم.

او بیان کرد: در واقع هیچ خانواده‌ای در نوروز بدون اسکان باقی نماند، عده‌ای که در هتل‌ها و مهانسراها پذیرش شده بودند، با تماس‌هایی که با سامانه ارتباطات مردمی ۱۳۷ داشتند، راهنمایی‌های لازم به آن‌ها داده می‌شد، اما برای عده ای از مسافرین و زائرین که وارد شیراز شده بودند، مکان‌هایی برای اسکان آنان از جمله کمپ زیباشهر، شهرک سعدی، باغ جنت، سالن‌های ورزشی سرپوشیده و مصلی‌نماز جمعه را تدارک دیده بودیم.

شهردار شیراز گفت: با توجه به کاهش دما در ایام نوروز به جابجایی مسافرین از بوستان‌ها به سالن‌های سرپوشیده پرداختیم، همچنین ۲۱۸ مورد خطر گاز گرفتگی در این ایام داشتیم که اگر هشدار کارکنان حوزه خدمات شهری و سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی نبود در معرض اتفاقات ناگوار قرار می‌گرفتیم که خوشبختانه هیچ مورد فوتی نداشتیم.

اسدی خاطرنشان کرد: به صورت میدانی در میان مردم حضور داشتیم که حدود سه هزار نفر از کارکنان خدوم شهرداری در این ایام به صورت آماده باش در سه شیفت نسبت به ارائه خدمات مشغول به کار بودند و بازخوردی که از مسافرین و زائرین گرفته شد بحمدالله مطلوب بود.

به گفته او؛ شهرداری شیراز با تبلیغات گسترده شهری به استقبال ماه مبارک رمضان رفته است، به طوری که در هر منطقه دو تا سه ایستگاه افطاری ساده برپا شده است و ۱۱ موکب نیز به صورت جداگانه با عنوان افطاری آسمانی برپا شده که بصورت میانگین هر موکب در هر شب هزار افطاری ساده توزیع کرده است.

انتهای پیام

لینک کوتاه : https://sahabpress.ir/?p=60874

سحاب پرس در شبکه های اجتماعی و پیام رسان ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.