• امروز : شنبه - ۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 12 - شوال - 1445
  • برابر با : Saturday - 20 April - 2024
6

اخبار پلیس فارس – ۱۴ مردادماه ۱۳۹۹

  • کد خبر : 5994
  • 15 مرداد 1399 - 7:27
اخبار پلیس فارس – ۱۴ مردادماه ۱۳۹۹

آینده نیروی انتظامی بسیار روشن است // کارکنان ناجا حزب اللهی هستند نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه شیراز با بیان اینکه تا کسی ولایت را قبول نکند حزب اللهی نمی شود، گفت: کارکنان ناجا حزب اللهی هستند. به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، آیت الله “لطف الله دژکام” در دیدار فرمانده انتظامی […]

آینده نیروی انتظامی بسیار روشن است // کارکنان ناجا حزب اللهی هستند

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه شیراز با بیان اینکه تا کسی ولایت را قبول نکند حزب اللهی نمی شود، گفت: کارکنان ناجا حزب اللهی هستند.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، آیت الله “لطف الله دژکام” در دیدار فرمانده انتظامی استان فارس با وی، اظهار داشت: افتخار همه ما  در جمهوری اسلامی ایران این است که الحمدالله ولایت را توانسته ایم به نوعی در جامعه تحقق ببخشیم و این نتیجه زحمات امام راحل (ره) و خون پاک شهیدان است که جامعه ما ولایت مدار شده است.

وی ادامه داد: دشمنان ایران اسلامی می خواهند نعمت ولایت را به فراموشی بسپارند ولی ملت ما نشان داده اند که هیچ گاه دست از ولایت فقیه نمی کشند.

آیت الله دژکام گفت: شما کارکنان نیروی انتظامی کسانی هستید که قبول ولایت کرده اید و حزب اللهی هستید.

وی تصریح کرد: افتخار می کنیم که فرماندهان و تک تک کارکنان نیروی انتظامی با صفا و مردانگی خاصی اقدامات خود را در راستای ایجاد نظم و امنیت انجام می دهند.

نماینده ولی فقیه در استان فارس افزود: مأموران نیروی انتظامی از نظر علمی، ادبی و تدین در جایگاه بالایی قرار دارند و طیف نیروهای جدید در سازمان نیروی انتظامی نیز به سمت نیروهای ارزشی و پاک پیش می رود.

آیت الله دژکام با بیان اینکه آینده نیروی انتظامی بسیار روشن است، تصریح کرد: ان شاء الله نیروی انتظامی در تأمین نظم و امنیت جامعه توفیق داشته باشد و ما همانند همیشه دعا گوی شما عزیزان هستیم.

در ابتدای این دیدار، سردار “رهام بخش حبیبی” فرمانده انتظامی استان فارس ضمن تبریک دهه ولایت، گفت: دشمنان می خواهند جایگاه ولایت را تضعیف کنند، ولی افتخار ما این است که سرباز ولایت هستیم و در راستا ی تحقق آرمان های انقلاب اسلامی تلاش می کنیم.

پرداخت سهام مهرگان ۴۰ هزار نفر از کارکنان ناجا / تحویل ۶۰۰ واحد مسکونی به کارکنان انتظامی استان فارس

مدیر عامل بنیاد تعاون ناجا گفت: با تدابیر فرمانده ناجا تا کنون سهام مهرگان نزدیک به ۴۰ هزار نفر از کارکنان نیروی انتظامی پرداخت شده و به دنبال آن هستیم که تا پایان سال جاری با کلیه سهام داران تسویه کنیم.

 سردار “هابیل درویشی” در حاشیه جلسه قرارگاه مسکن در ستاد انتظامی استان فارس و در گفت و گوی اختصاصی با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، اظهار داشت: برابر تدابیر سردار “حسین اشتری” فرمانده ناجا قرار است تا مدت ۵ سال همه کارکنانی که واجد شرایط کد ۶۲ هستند خانه دار شوند؛ این موضوعی است که جزء برنامه ها و اولویت های اصلی بنیاد تعاون است و فرمانده ناجا نیز به صورت جدی آن را دنبال می کند.

وی افزود: بنا داریم که تا پایان سال جاری خانه هایی را که به کارکنان بدهکار و تعهد داریم تحویل داده و بقیه را نیز طی مدت ۵ ساله تکمیل و واگذار کنیم.

مدیر عامل بنیاد تعاون ناجا در خصوص وضعیت سهام مهرگان، گفت: سهام مهرگان از کارهای پیچیده ای بود که با تدبیر فرمانده ناجا و فروش اموال و دارایی های بنیاد، از ابتدای اردیبهشت ماه سال جاری روزانه به ۵۰۰ نفر از کارکنان پرداخت و تا کنون سهام نزدیک به ۴۰ هزار نفر از سهام داران پرداخت شده است.

سردار درویشی با بیان اینکه کارکنانی که سهام مهرگان دارند، ابتدا باید انصراف دهند و سپس توسط بنیاد تعاون مطالبات آن ها پرداخت خواهد شد، افزود: به دنبال این هستیم که در سال جاری سهام مهرگان را تسویه کنیم.

وی در خصوص پروژه های بنیاد تعاون در استان فارس، گفت: در جلسه ای که امروز برگزار شد، دو پروژه حافظ و سعدی در شیراز با بیش از یک هزار واحد مسکونی در حال ساخت که مشکل سند و مالکیت داشت، تعیین تکلیف و پس از ۱۰ سال با امضای توافقنامه با مالکان واگذاری به نتیجه رسید.

مدیر عامل بنیاد تعاون ناجا تصریح کرد: در این راستا از سردار “رهام بخش حبیبی” فرمانده انتظامی استان فارس که با همت و تلاش های شبانه روزی خود باعث باز شدن این گره ۱۰ ساله شد، تقدیر و تشکر به عمل می آورم.

وی گفت: تا پایان سال ۶۰۰ واحد مسکونی که نسبت به آن ها تعهد داشته ایم به کارکنان انتظامی استان فارس واگذار خواهد شد و پس از آن وارد فاز جدید شده و کسانی که شرایط لازم را داشته باشند، خانه دار خواهیم کرد.

سردار درویشی در پایان تأکید کرد: بنیاد تعاون همه کارهای اقتصادی و متفرقه خود را کنار گذاشته و دو موضوع مسکن و معیشت کارکنان انتظامی را به صورت ویژه در دستور کار خود قرار داده است.

توقیف کامیون و کشف ۹۴ راس گوسفند قاچاق

فرمانده انتظامی “رستم” از توقیف یک دستگاه کامیون و کشف ۹۴ راس گوسفند قاچاق به ارزش ۲ میلیارد ریال خبر داد.

سرهنگ “قربانعلی روستا” در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، بیان کرد: مأموران انتظامی این شهرستان هنگام کنترل خودروهای عبوری در یکی از محورهای مواصلاتی، به یک دستگاه کامیون حامل احشام مظنون و آن را متوقف کردند.

فرمانده انتظامی شهرستان “رستم” با بیان اینکه در بازرسی از این خودرو، ۹۴ راس گوسفند قاچاق کشف شد، تصریح کرد: در این خصوص یک نفر دستگیر و برای سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضائی شد.

سرهنگ “روستا” با بیان اینکه مبارزه با قاچاق یکی از اولویت‌های ما در سال جاری است، خاطر نشان کرد: کارشناسان ارزش دام‌های مکشوفه را ۲ میلیارد ریال برآورد کرده‌اند.

تقدیر شورای اسلامی و معتمدین بخش “بیرم” از پلیس

فرمانده انتظامی “لارستان” گفت: در پی دستگیری سارقان مسلح طلا فروشی در تیرماه سال جاری در بخش “بیرم”، شورای اسلامی و معتمدین آن بخش با نصب بنر و حضور در مقر انتظامی، از پلیس تقدیر و تشکر کردند.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، سرهنگ “داود امجدی” در این دیدار صمیمانه، تعامل و هدف مشترک نیروی انتظامی و شورای اسلامی، معتمدین و مردم را زمینه ساز ایجاد امنیت پایدار و برخورد با مخلان نظم و امنیت عنوان کرد.

وی افزود: امروز نیروی انتظامی به عنوان یک نیروی انقلابی در کنار مردم و در ایجاد نظم و امنیت و افزایش قانونمندی و ارتقاء آسایش و آرامش شهروندان در سطح جامعه با انجام اقدامات هدفمند و علمی، گام‌های بسیار موثری برداشته که ثمره آن کاهش وقوع جرایم و آسیب‌های اجتماعی و برخورد قاطع با مجرمان در سطح شهرستان است.

در ادامه “احمد محمدی” شورای بخش بیرم و جمعی از معتمدین ضمن قدردانی از مجموعه انتظامی این شهرستان، از زحمات شبانه روزی آنان در ایجاد امنیت و دستگیری سارقان مسلح طلا فروشی و برخورد با ناهنجاریهای اجتماعی، تشکر کردند.

گفتنی است اعضای شورا و معتمدین ضمن نصب بنر در سطح شهر، با اهداء لوح تقدیر از فرمانده انتظامی و رئیس پلیس آگاهی این شهرستان به دلیل خدمات ارزنده تجلیل کردند.

تقدیر از عملکرد پلیس”لارستان”

روز گذشته اعضای ستاد امر به معروف و نهی از منکر لارستان با حضور در دفتر فرمانده انتظامی، از زحمات شبانه روزی پرسنل خدوم در ایجاد امنیت و اجرای قانون تشکر و قدردانی کردند و با اهداء لوح تقدیر از مجموعه انتظامی این شهرستان تجلیل کردند.                                                                                       

        کشف گنج یاب ۱۰ میلیاردی در “فراشبند”

فرمانده انتظامی “فراشبند” از کشف دستگاه گنج یاب ۱۰ میلیارد ریالی قاچاق در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ “کرامت اله برومندی” در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، با اعلام این خبر گفت: مامورین پلیس آگاهی این شهرستان در اجرای طرح مبارزه با قاچاق کالا و ارز، با اقدامات فنی و تخصصی مطلع شدند فردی در منزل مسکونی خود یک دستگاه گنج یاب قاچاق مخفی کرده است که موضوع را در دستور کار خود قرار دادند.

سرهنگ “برومندی” عنوان داشت: ماموران پس از هماهنگی قضائی به محل مورد نظر اعزام و در بازرسی از آن مکان، موفق شدند یک دستگاه گنج یاب قاچاق کشف و ضبط کنند.

این مقام انتظامی با بیان اینکه  طبق اعلام نظر کارشناسان قیمت کالای قاچاق کشف شده، ۱۰ میلیارد ریال برآورد شده است، گفت: در این خصوص یک نفر دستگیر و تحویل مراجع قضائی شد.

بازی با احساسات قربانیان، شگرد  این‌ روزهای مجرمان سایبری

رئیس پلیس فتا استان از دستگیری مردی کلاهبردار که خود را خانمی بی‌سرپرست و دارای فرزند بیمار و نیازمند به کمک مالی است، خبر داد.

سرهنگ “حشمت سلیمانی” در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، در تشریح این خبر گفت: در پى شکایت تعدادی از شهروندان مبنى‌ بر واریز پول به حساب فردی ناشناس که در شبکه‌ اجتماعی واتساپ خود را خانمی بی‌سرپرست و دارای فرزند بیمار معرفی کرده بود، رسیدگى به این پرونده ‌به‌ صورت ویژه در دستور کار کارشناسان پلیس‌فتا قرار گرفت.

وی افزود: با توجه به اظهارات شکات و بررسی‌هاى لازم مشخص شد متهم با ورود به شبکه‌های اجتماعی و سو استفاده از احساسات شهروندان، خود را خانمی بی‌سرپرست و دارای فرزندی بیمار که در یکی از بیمارستان‌های سطح شهر بستری است معرفی، که با استفاده از همین موضوع و بیان اینکه برای عمل فرزندش نیاز به کمک‌ مالی دارد، اقدام به کلاهبرداری از شهروندان می‌کرده است.

رئیس پلیس فتا استان فارس بیان کرد: کارشناسان پلیس فتا با حساسیت ویژه نسبت به پیگیری پرونده اقدام و با به‌ کارگیری شگردهای فنی و تخصصی، متهم را دستگیر و تحویل مقام قضائی دادند.

سرهنگ “سلیمانی” گفت: طی بازجویی‌ه به عمل آمده، مشخص شد متهم با این شگرد مبلغ ۱۰۰ میلیون ریال از ۵۰ نفر شهروندان کلاهبرداری کرده است.

این مقام انتظامی به هموطنان توصیه کرد: هرگز فریب اینگونه پیام‌ها که از طرف افراد ناشناس در شبکه‌های اجتماعی ارسال می‌شود را نخورند و شهروندانی که قصد کمک به خانواده‌های نیازمند را دارند از طریق نهادهای حمایتی دولتی و معتبر در سراسر کشور اقدام به پرداخت کمک‌های مالی خود کنند.

سرهنگ “سلیمانی” گفت: به ‌هیچ وجه به کانال‌ها و گروه‌هایی که در شبکه‌های اجتماعی جهت کمک مالی به مؤسسه‌های خیریه و مراکز نیازمند اقدام به تبلیغ و فعالیت دارند اعتماد و اطمینان نکنند و فقط از طریق درگاه‌هایی که از طریق رسانه ملی و سایت‌های معتبر اعلام می شود، اقدام به واریز وجه کنند.

وی خاطر نشان کرد: پلیس فتا به‌ صورت شبانه روزی آماده پاسخگویی به شهروندان بوده و کاربران می‌توانند در صورت مواجهه با هرگونه موارد مشکوک آن را از طریق سایت پلیس فتا به آدرس www.cyberpolice.ir (بخش گزارش‌های مردمی) با ما در میان بگذارند.

پلمب ۱۲ واحد صنفی متخلف در”خرامه”

فرمانده انتظامی “خرامه” از پلمب ۱۲ واحد صنفی متخلف در این شهرستان خبر داد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، سرهنگ “زمان اله کریمی” در تشریح این خبر گفت: در راستای اجرای مصوبات ستاد مقابله با کرونا و به منظور پیشگیری از شیوع کرونا در بین شهروندان، طرح بازدید و نظارت واحدهای صنفی متخلف به صورت مستمر در سطح شهرستان اجرا شد.

سرهنگ “کریمی “خاطر نشان کرد: در اجرای این طرح، ماموران پلیس نظارت بر اماکن عمومی به همراه نمایندگان اداره صنعت، معدن و تجارت به صورت روزانه از واحدهای صنفی این شهرستان بازدید می کنند .

این مقام انتظامی با اشاره به بازدید از ۸۴ واحد صنفی در سطح شهرستان خرامه طی یک ماه گذشته، تصریح کرد: در این خصوص به ۳۵ واحد صنفی متخلف به دلیل بی توجهی به هشدارها و عدم رعایت دستورالعمل ها تذکر و اخطار داده شده و ۱۲ واحد نیز پلمب شده‌اند

فرمانده انتظامی شهرستان خرامه با تاکید بر این مطلب که همواره اجرای طرح‌های امنیت اجتماعی به منظور ایجاد فضایی امن برای شهروندان و برخورد با صنوف متخلف صورت می‌گیرد از شهروندان خواست در صورت مشاهده هرگونه تخلف در واحدهای صنفی، مراتب را از طریق سامانه ۱۱۰ به پلیس اطلاع دهند.

تقدیرآموزش و پرورش مرودشت از فعالان طرح “نماد”

با حضور امام جمعه، نماینده مردم شهرستان‌های مرودشت، ارسنجان و پاسارگاد در مجلس شورای اسلامی و تعدادی از مقامات استان، از فعالان طرح نماد تقدیر شد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، طی مراسمی در سالن جلسات اداره آموزش و پرورش شهرستان مرودشت، از فعالان طرح نماد از سوی اداره کل آموزش و پرورش استان فارس تجلیل به عمل آمد.

در این مراسم که تعدادی از معاونین اداره کل آموزش و پرورش استان فارس، مقامات شهرستان و مسئولان اداره آموزش و پرورش مرودشت حضور داشتند، از فرمانده، جانشین و معاونت اجتماعی پلیس مرودشت با اهدا هدایا و لوح تقدیر تجلیل به عمل آمد.

گفتنی است، نظام مراقبت اجتماعی دانش آموزان طرحی است که در قالب “نماد” از یک سال گذشته با هدف پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی در بین دانش آموزان در تمامی مدارس شهرستان مرودشت به عنوان پایلوت در حال اجرا است و ۱۴ دستگاه و نهاد در این طرح به صورت مستقیم ایفای نقش می‌کنند و فرماندهی انتظامی شهرستان مرودشت از جمله سازمان هایی بود که به دلیل فعالیت های گسترده در این طرح مورد تقدیر قرار گرفت.

دستگیری  عامل آتش سوزی ۵۰ هکتار از ارتفاعات جنگل “بناب” در کمتر از ۲۴ ساعت

فرمانده انتظامی “ارسنجان” از شناسایی و دستگیری عامل آتش سوزی ۵۰ هکتار از ارتفاعات جنگل “بناب” که  روز گذشته دچار آتش سوزی شده بود در کمتر از ۲۴ ساعت خبر داد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، سرهنگ “محمدعلی فرهادی” اظهار داشت: روز یکشنبه هفته جاری ماموران انتظامی این شهرستان از طریق مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ از آتش‌سوزی ارتفاعات جنگل “بناب” مطلع و بلافاصله به همراه عوامل امدادی به محل مورد نظر اعزام شدند.

وی افزود : این آتش سوزی که از ساعت۱۴:۳۰روز یکشنبه  12 مردادماه در ارتفاعات جنگل بناب شعله ور و با فرا گرفتن بیش از ۵۰ هکتار از پوشش های جنگلی ادامه یافته بود با تلاش‌های پلیس، نیرهای مردمی و همچنین دستگاه های امدادی و اداره منابع طبیعی، شب گذشته کنترل و خاموش شد.

فرمانده انتظامی شهرستان “ارسنجان” با بیان اینکه شناسایی عامل آتش سوزی به صورت ویژه در دستور کار پلیس قرار گرفت، گفت: ماموران انتظامی با اشرافیت اطلاعاتی و بررسی‌های فنی و تخصصی، موفق شدند عامل آتش سوزی را شناسایی و در یک عملیات غافلگیرانه آن را در مخفیگاهش دستگیر کنند.

فرمانده انتظامی “ارسنجان” افزود: متهم در بازجویی اولیه اقرار کرد که  جهت تفریح به این منطقه کوهستانی عزیمت و پس از افروختن آتش، قادر به مهار آن نبودم و سریعاً از محل متواری شدم.

سرهنگ “فرهادی” با بیان اینکه متهم برای سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضائی شد، عنوان داشت: در این فصل از سال مراتع و چمن زارهای جنگلی خشک و با کوچک ترین جرقه، شعله‌ور شده و موجب آتش سوزی به وسعت زیادی خواهد شد، لذا تاکید می‌گردد که هموطنان هنگام رفتن به طبیعت از افروختن آتش در آن مکان‌ها جدا خودداری کنند.

تقدیر فرمانده کل یگان حفاظت زندان های استان فارس از فرمانده انتظامی شیراز

مسؤلان زندان استان فارس و شیراز با حضور در دفتر فرمانده انتظامی این شهرستان، از زحمات و تلاش‌های مجموعه انتظامی در حفظ نظم و امنیت زندان‌ها قدردانی کردند.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، در این دیدار سرهنگ “فرج شجاعی” فرمانده انتظامی شیراز، امنیت زندان را یکی از اولویت‌های مهم این فرماندهی دانست و گفت: همکاری زندان با پلیس‌های تخصصی در کشف جرایم و همچنین بدرقه زندانیان، نقش موثری دارد.

در ادامه این نشست سرهنگ “علی طهماسبی” فرمانده کل یگان حفاظت زندان‌های استان فارس، ضمن تقدیر و تشکر از فرمانده انتظامی شیراز، گفت: همکاری و تعامل مطلوبی بین این دو مجموعه برقرار است و امیدواریم با اجرای مانورهای مختلف، ضریب امنیتی زندان‌ها بیش از پیش ارتقاء یابد.

لینک کوتاه : https://sahabpress.ir/?p=5994

سحاب پرس در شبکه های اجتماعی و پیام رسان ها

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.