• امروز : پنج شنبه - ۳۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : 10 - شوال - 1445
  • برابر با : Thursday - 18 April - 2024
3
مدیر سازمان تعاون روستایی فارس؛

کاهش قیمت‌ها در پی توزیع میوه تنظیم بازار در فارس

  • کد خبر : 59895
  • 28 اسفند 1401 - 3:45
مدیر سازمان تعاون روستایی فارس از کاهش قیمت میوه در این استان با توزیع میوه تنظیم بازار و واگذاری مسئولیت تعیین قیمت و عرضه به اتحادیه‌های تعاونی میوه و تره بار از سوی دولت خبر داد.

سید کاظم موسوی در گفت‌وگو با خبرنگاران، اعتماد دولت به بخش خصوصی و عدم ورود به مسئله خرید مستقیم از سوی دولت را وجه تمایز عرضه میوه ذخیره عید نسبت به سال‌های قبل اعلام کرد و گفت: با این تصمیم خرید و بسته بندی و دخیره سازی با کیفیت مناسب و نظارت دولت توسط شبکه تعاونی‌های روستایی فارس در دستور کار قرار گرفت.

او با بیان اینکه از ٢۴ اسفندماه توزیع میوه ذخیره شب عید در استان آغاز شده است، افزود: با اعلام قیمت سیب و پرتقال، نرخ بازار میوه در بازار خرده فروش و میدان میوه و تره بار بر اساس رصدها کاهش پیدا کرده و خروجی که مورد انتظار بود، حاصل شده است.

مدیر سازمان تعاون روستایی فارس خاطرنشان کرد: در حال حاضر سیب زرد و قرمز درجه یک ممتاز در طرح تنظیم بازار با قیمت ٢٩ هزار و ٨٠٠ تومان، پرتقال تامسون شمال با کیفیت بسیار مناسب با قیمت ١٨ هزار و ٨٠٠ تومان و پرتقال والنسیای جنوب که بسیار مورد استقبال فارسی‌ها قرار دارد با قیمت ٢٣ هزار و ٩٠٠ تومان در حال عرضه در شیراز و سایر شهرستان‌های فارس قرار دارد.

موسوی با بیان اینکه تا ١٣ فرودین ماه توزیع میوه ذخیره شب عید در فارس ادامه دارد، عنوان کرد: ١۶۵ غرفه در شیراز و۱۷۷ غرفه و واحد صنفی هم در شهرستان‌ها در حال توزیع میوه تنظیم بازار هستند.

او خاطر نشان کرد نظارت با قیمت و کیفیت توسط سازمان تعاون روستایی، جهادکشاورزی و استانداری در بازه زمانی اجرای طرح انجام خواهد شد.

مدیر سازمان تعاون روستایی فارس تصریح کرد: امسال با توجه به اعتماد دولت، بخش غیر دولتی(تعاونی‌ها) بطور مستقیم در مسئله تنطیم بازار میوه نوروز ۱۴۰۲ ورود پیدا کرده‌اند و کیفیت میوه عرضه شده در بازار قابل توجه است هم چنین اعتماد دولت موجب پای کار امدن تعاونی‌ها و بهره مندی مردم از خدمات تعاونی‌های روستایی شده است و در نهایت از هزینه‌های گزافی که سال‌های قبل که بر دوش دولت بود، جلوگیری شد و دولت به طور دقیق و کامل فرایند بازار را رصد و نظارت می‌کند.

انتهای پیام

لینک کوتاه : https://sahabpress.ir/?p=59895

سحاب پرس در شبکه های اجتماعی و پیام رسان ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.