• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : 20 - رمضان - 1445
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
3
سرپرست سازمان آتش‌نشانی شیراز؛

کاهش ۵۹ درصدی عملیات‌ها شب چهارشنبه‌سوری شیراز

  • کد خبر : 59797
  • 25 اسفند 1401 - 12:36
کاهش ۵۹ درصدی عملیات‌ها شب چهارشنبه‌سوری شیراز
سرپرست سازمان آتش‌نشانی شیراز، گفت: امسال با همراهی مردم، شاهد اجرای کمپین چهارشنبه‌سوری اصیل و کاهش ۵۹ درصدی عملیات‌های حریق مرتبط با این روز در مقایسه با سال قبل بودیم.

هادی عیدی‌پور پنج‌شنبه ۲۵ اسفند به خبرنگاران گفت: شهروندان شیرازی امسال با همراهی چهارشنبه سوری اصیل این رویداد را در مقایسه با سال‌های گذشته متفاوت تجربه کردند به این معنا که عملیات‌های چهارشنبه سوری سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری شیراز با کاهش ۵۹ درصدی در حوادث آتش سوزی و انفجار نسبت به سال قبل ختم شد.

او با اشاره به اینکه به رغم آماده باش کامل نیروهای عملیاتی در ایستگاه‌ها و نقاط مختلف شهر شیراز، زنگ تلفن ۱۲۵ کمتر شنیده شد، عنوان کرد: در مقایسه با سال گذشته از ۱۳۰۰ مورد تماس با این سامانه، تماس‌های سال جاری در شب چهارشنبه سوری به ۱۰۵۰ مورد کاهش یافت.

سرپرست سازمان آتش‌نشانی شیراز با بیان اینکه شاهد کاهش ۵۹ درصدی عملیات‌های چهارشنبه سوری نیز بوده‌ایم، عنوان کرد: عملیات‌های حریق مرتبط با چهارشنبه آخر سال در سال گذشته ۴۴ مورد بوده و در سال جاری با کاهش قابل توجه به ۱۸ مورد عملیات ختم شد و آژیر خودروهای آتش‌نشانی کمتر از سال‌های پیش در خیابان‌های مناطق مختلف شیراز به صدا درآمد.

او با ابراز خرسندی از اینکه با همراهی مردم شریف و فهیم کلانشهر شیراز توانستیم کاهش عملیات و تماس‌ها را داشته باشیم، خاطرنشان کرد: اقدامات پیشگیرانه سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری شیراز در گسترش اطلاع رسانی از طریق رسانه‌های مجازی، آنلاین و محیطی در قالب‌های مختلف و موضوعاتی آموزشی و آگاهی بخشی انجام شد.

سرپرست سازمان آتش‌نشانی شهرداری شیراز همچنین با تاکید بر اینکه یکی از اهدف اصلی این سازمان در سال جدید آگاهی بخشی به شهروندان شیراز در موضوعات مختلف است، افزود:  امیدواریم با آگاهی بخشی و پیشگیری کمترین میزان حوادث را در موضوعات مختلف و مرتبط با این سازمان تجربه کنیم.

عیدی‌پور عنوان کرد: نیروهای آتش نشانی در ایام نوروز ۱۴۰۲ هم به صورت ۲۴ ساعته آماده باش بوده و در کنار شهروندان شیراز و مسافران به عنوان عضوی از خانواده همراه آن‌ها خواهند بود.

انتهای پیام

لینک کوتاه : https://sahabpress.ir/?p=59797

سحاب پرس در شبکه های اجتماعی و پیام رسان ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.