• امروز : جمعه - ۳۱ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : 11 - شوال - 1445
  • برابر با : Friday - 19 April - 2024
3

مناطق شهرداری شیراز اضافه نمی‌‍شود/بازنشستگی در شهرداری اجباری نیست

  • کد خبر : 59726
  • 23 اسفند 1401 - 20:20
مناطق شهرداری شیراز اضافه نمی‌‍شود/بازنشستگی در شهرداری اجباری نیست
شهردار شیراز پیرامون گسترش این کلانشهر ناشی از الحاق برخی از مناطق روستایی و اجرای طرح ملی نهضت مسکن، گفت: بنایی بر افزایش منطقه شهری نداریم اما حدود و مرزهای برخی مناطق شهرداری تغییر پیدا خواهد کرد.

محمدحسن اسدی سه شنبه ٢٣ اسفند در یک کنفرانس خبری که به صورت مشترک با رئیس و تعدادی از اعضای شورای شهر شیراز برگزار شد، ضمن بیان اینکه درآمد پیش بینی شده ناشی از عوارض و تغییر کاربری در گروه باغ‌ها به جز گروه یک صرف تملک اراضی باغ‌های گروه یک خواهد شد، گفت: با توجه به افزابش قیمت‌ها و تورم شکل گرفته باغداران و مالکان نیز باغ‌های گروه یک، رغبت کمی برای فروش این باغ‌ها با توجه به قیمت تعیین شده توسط شهرداری و کانون کارشناسان دارند.

او همچنین با اشاره به ارائه لایحه بازنشستگی ویژه پرسنل شهردای شیراز افزود: به دنبال بازنشستگی اجباری در شهرداری نیستیم و معتقدیم افراد دارای سابقه بالا در شهرداری به دلیل تجربیات ارزشمندشان سرمایه‌های شهرداری محسوب می‌شوند.

شهردار شیراز در بحث نور پردازی در این کلانشهر نیز گفت: معتقدیم نورپردازی‌ها و تعمیر و نگهداری شهر در وضعیت مطلوبی است اما یکی از مشکلات جدی در این باره سرقت کابل‌هاست.

اسدی تصریح کرد: تلاش خواهیم کرد در بحث مبلمان شهری، آسفالت معابر، تاسیسات شهری و تعمیر و نگهداری به صورت جهادی عمل کنیم.

او در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه خود را مبرا از انتقاد نمی‌دانیم، تاکید کرد: در بودجه سال آینده شهرداری شیراز نگاه ویژه‌ای به بودجه فرهنگی داشته‌ایم و با افزایش بیش از ٢٠٠ درصدی بودجه این بخش، به دنبال تقویت زیرساخت‌های فرهنگی کلانشهر شیراز به ویژه در حوزه احداث فرهنگسراها، زمین چمن، سالن‌های ورزشی و دیگر اقدامات زیرساختی هستیم.

شهردار شیراز ادامه داد: نظم و انظباط مالی دیگر مولفه‌ای است که به جد در دستور کار شهرداری شیراز قرار گرفته است.

اسدی با مقایسه میزان افزایش بودجه و سهم سرانه هر شهروند گفت: نسبت به سال گذشته باز کمی بر دوش مردم گذاشته شده است و تنها ٣۶ درصد از کل بودجه از محل عوارض خواهد بود.

او تصریح کرد: برای ارائه خدمات بهتر و مطلوب به مردم و فاصله گرفتن از افزایش عوارض، راهی به جز دنبال کردن طرح‌های سرمایه گذاری و مشارکتی و جلب بخش خصوصی نداریم.

شهردار شیراز تاکید کرد: شهرداری این کلانشهر از تمام ابزارهای تامین مالی برای توسعه و پیشرفت شهر شیراز استفاده خواهد کرد اما تا بخش خصوصی وارد میدان نشود، نمی توان اتفاقات بزرگی را رقم زد.

اسدی همچنین در پاسخ به سوالی مبنی بر پخش کلیپی در فضای محازی از استعمال مواد محدر در یکی از ناوگان‌های حمل و نقل درون شهری گفت: اگرچه این راننده خاطی از پرسنل شهرداری نبوده و جزو نیروهای شرکت‌های بهره برداری است اما تذکرات لازم در این باره داده شده و شخص خاطی برکنار شده است.

او از مردم شیراز بابت این موضوع عذرخواهی کرد.

مهدی طاهری، رئیس شورای شهر شیراز نیز در ادامه این نشست با اشاره به بودجه ٢٣ هزار و ۵٠٠ میلیارد تومانی شهرداری این کلانشهر در سال ١۴٠٢ گفت: ٨٠ درصد این بودجه عمرانی، ١٧.۶ درصد آن جاری است.

او با بیان اینکه بودجه امسال نسبت به سال گذشته ٣١ درصد رشد داشته است، افزود: توجه به شهر شیراز به عنوان سومین حرم اهل بیت(ع)، توجه به محلات محروم، ایمنی و تاب آوری شهر، احیای باغ‌ها و فضای سبز شهری، توسعه پروژه‌های خدماتی، مدیریت هزینه در شهرداری با رویکرد صرفه جویی، اهتمام بر پرداخت بدهی‌های معوق شهرداری و استفاده از ظرفیت‌های درآمد پایدار و کاهش وابستگی به اوراق از عمده محورهای بودجه سال آینده است.

رئیس شورای شهر شیراز ادامه داد: بیشترین افزایش ردیف بودجه‌ای با ٢۴٩ درصد مربوط به بخش فرهنگی و اجتماعی است و سهم ردیف پروژه‌های شهرسازی و عمرانی ٣٨ درصد رشد داشته است.

طاهری با بیان اینکه از بودجه ٢٣ هزار و ۵٠٠ میلیارد تومانی ۱۴۰۲ شهرداری شیراز ۴۴٨٠ میلیارد تومان به عمران اختصاص دارد! گفت: از این بودجه ٢٧٢٠ میلیارد تومان مربوط به حوزه خدمات شهری و محیط زیست، ٧٣۵٠ میلیارد تومان مربوط به حوزه حمل و نقل و ترافیک، ٢٢٠٠ میلیارد تومان مربوط به حوزه فرهنگی و اجتماعی، ٧۵٠ میلیارد تومان مربوط به حوزه ایمنی و مدیریت بحران، ۴ هزار و ١٠۴ میلیارد تومان مربوط به بخش هزینه‌های جاری شامل حقوق و دستمزد و ١٣١٠ میلیارد تومان مربوط به سایر حوزه‌های مدیریتی است.

رئیس شورای شهر شیارز، او سقف پیش بینی شده برای درآمد از محل تغییر کاربری باغ‌ها منهای گروه یک را ١٠٠٠ میلیارد تومان اعلام کرد و گفت: باید این درآمد در بخش تملک باغ‌های گروه یک هزینه شود.

انتهای پیام

لینک کوتاه : https://sahabpress.ir/?p=59726

سحاب پرس در شبکه های اجتماعی و پیام رسان ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.