• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : 20 - رمضان - 1445
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
2
مدیرکل زندان‌های فارس؛

آزادی ۵۰۰ زندانی به همت خیرین در فارس

  • کد خبر : 59720
  • 23 اسفند 1401 - 18:20
آزادی ۵۰۰ زندانی به همت خیرین در فارس
مدیرکل زندان‌های فارس اعلام کرد که از ابتدای امسال تاکنون با مشارکت خیرین در قالب جشن‌های گلریزان، زمینه آزادی ۵۰۰ زندانی نیازمند جرائم غیرعمد در استان فراهم شده است.

اسحاق ابراهیمی سه‌شنبه ۲۳ اسفند در دیدار با مدیرکل صدا و سیمای مرکز فارس بیان کرد: رقم بدهی این زندانیان آزاد شده ۶۸۲ میلیارد و ۴۹۹ میلیون تومان بوده است که با قبولی دادخواست اعسار توسط قضات مبلغ ۳۷۵ میلیارد و ۱۸۲ میلیون تومان از بدهی این افراد کسر و مبلغ ۲۵۶ میلیارد و ۷۹۷ میلیون تومان توسط کمیته صلح وسازش رضایتمندانه به عمل آمده است.

او ادامه داد: برخی از افراد آبرومند و متدین جامعه به دلیل بدهی ناخواسته و جرائم غیرعمد راهی حبس می‌شوند که حمایت خیران از این افراد موجب رفع بسیاری از مشکلات اجتماعی جامعه و کاهش جمعیت زندان‌ها شده و در یک نگاه کلی به اقتدار بیشتر نظام می‌انجامد.

مدیرکل زندان‌های فارس همچنین اقدام خداپسندانه و انسان دوستانه خیرین استان در کمک به آزادی زندانیان جرایم غیر عمد و مالی را عملی بسیار پسندیده عنوان کرد و از نهادهای فرهنگی از جمله صدا و سیما و اصحاب رسانه استان خواست با ترویج و نشر اینگونه اقدامات نیکو به گسترش فرهنگ همنوع دوستی و دستگیری از نیازمندان در جامعه کمک کنند.

ابراهیمی با بیان این موضوع که با آزادسازی زندانیان جرایم غیر عمد از فروپاشی خانواده‌ای جلوگیری می‌شود، گفت: خیرین باید نسبت به این نوع کارهای جهادی توجه بیشتری از خود نشان دهند تا هدف حبس زدایی، به طور مطلوب تحقق یابد.

پهلوانیان، مدیرکل صدا و سیمای مرکز فارس نیز در زمینه همکاری و تولید برنامه و فرهنگ سازی اجتماعی که رسالت اصلی صداوسیما بیان کرد: خیرین فارس در زمینه کمک به همنوع و کار خیر با داشتن پیشنه فرهنگی غنی در قله مهر ورزی و مهربانی هستند که جای بسیار تقدیر و تشکر دارد.

در این نشست مقرر شد صدا و سیمای مرکز فارس در قالب تولید برنامه با همیاری شهردای شیراز در زمینه تبلیغات شهری و محیطی با بهره گیری از شبکه استانی و فضای مجازی، در خصوص آزادسازی زندانیان جرایم غیرعمد استان به منظور جمع آوری کمک‌های خیرین و نیکوکاران همکاری کند.

انتهای پیام

لینک کوتاه : https://sahabpress.ir/?p=59720

سحاب پرس در شبکه های اجتماعی و پیام رسان ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.