• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : 20 - رمضان - 1445
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
3
شهردار منطقه ۲ شیراز؛

تعریف محور گردشگری مذهبی در منطقه ۲ شیراز/نصب المان‌های نوروزی

  • کد خبر : 59702
  • 22 اسفند 1401 - 21:00
تعریف محور گردشگری مذهبی در منطقه ۲ شیراز/نصب المان‌های نوروزی
شهردار منطقه ۲ شیراز گفت: در تلاشیم تا یک محور گردشگری مذهبی با ساماندهی آرامستان دارالسلام، خیابان شاهداعی الی‌الله و آبش خاتون در این منطقه شکل بگیرد.

محمد تولایی شیرازی دوشنبه ۲۲ اسفند در یک کنفرانس خبری گفت: همکاران، کارشناسان و پیمانکاران منطقه ۲ الگوی همدلی و هماهنگی برای خدمت صادقانه و مضاعف به شهروندان هستند.

او افزود: به جای اقدامات ویترینی و شعار به عملگرایی و کار شبانه روزی پرداختیم و لحظه به لحظه دوران مسئولیت را موهبتی برای خدمت به مردم و رفع مشکلات شهر قلمداد می کنیم.

آماده باش کامل پرسنل شهرداری منطقه ۲تا پایان تعطیلات نوروزی

شهردار منطقه ۲ شیراز همچنین از آماده باش کامل پرسنل این منطقه تا پایان تعطیلات نوروزی برای خدمت رسانی به شهروندان و مهمانان نوروزی خبر داد و گفت: در راستای اقدامات انجام شده در حوزه شهری به مناسب فرا رسیدن ایام نوروز در پنج نقطه، المان‌های نوروزی نصب خواهد شد.

تولایی یادآور شد: مساجد و مدارس در ایام نوروز برای مساعدت به مهمانان نوروزی همراهی می‌کنند.

او در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه در سال آینده ۱۶ پروژه کلان عمرانی در کنار ریز پروژه‌ها تعریف شده است؛ مناسب و بهسازی سازی بوستان کوی زهرا، احداث ۴۵ متری و لوله گذاری خیابان هرمزگان، پیاده رو سازی و جداره سازی بلوار رازی، ساماندهی فاز یک خیابان خلیج فارس، احداث زمین چمن در خیابان کارگران و پروژه بهسازی و مرمت بنای تاریخی آبش خاتون در سطح ملی در راستای احیاء و جایگاه بانوان در این پروژه را از جمله این پروژه‌ها اعلام کرد.

شهردار منطقه ۲ شیراز همچنین عنوان کرد: در تلاشیم تا یک محور گردشگری مذهبی با ساماندهی آرامستان دارالسلام، خیابان شاهداعی الی‌الله و آبش خاتون شکل بگیرد.

تولایی در بخش دیگری از سخنان خود به اقدامات انجام شده در حوزه عمرانی، فضای سبز، معاونت فنی، خدمات شهری، درآمد پایدار و…پرداخت.

او با بیان اینکه برخی موفقیت‌های شهرداری منطقه ۲ از جمله در موضوع افزایش چشمگیر درآمدهای شهرداری، صدور پروانه‌های ساخت، زیباسازی و گسترش فضای سبز با اختلاف زیاد نسبت به سایر مناطق گویای روند رو به رشد توسعه‌ای است، گفت: مفتخریم که با کار تیمی و همراهی مجموعه شهرداری شیراز و شورای شهر عملکرد منطقه ۲ مورد رضایت مردم است.

شهردار منطقه ۲ شیراز ادامه داد: برخی اقدامات عمرانی، آسفالت و زیبا سازی در بخش‌هایی از حوزه مسولیتی پس از ۲۰ سال انجام شده است، این در حالی است که چشم انداز سال آینده رصد ۲۰۰ درصدی در تعداد پروژه‌های عمرانی و زیر ساختی به ویژه در مناطق کمتر برخوردار به منظور رسیدگی به اقشار محروم است.

سال آینده کوچه بدون آسفالت در سطح منطقه نداریم

تولایی تاکید کرد: سال آینده در صورتی‌که دستگاه‌های خدمات رسان در سطح این منطقه عملیات عمرانی آنها به پایان رسیده باشد قطع به یقین اعلام می‌کنیم که هیچ کوچه‌ای را نخواهیم داشت که آسفالت و خاکی باشد.

او با اشاره به اینکه یکی از مشکلات منطقه ۲ شیراز عدم آسفالت معابر و کوچه‌هاست و شهروندان نسبت به این موضوع شکایت بسیاری دارند، عنوان کرد: در این خصوص بیش از ۵۷ هزار و ۸۵۰ متر مربع عملیات آسفالت اجرا شده و عملیات زیر سازی آسفالت و کانیو گذاری و جدول گذاری در سطح محلات انجام شده است.

شهردار منطقه ۲ شیراز با بیان اینکه این منطقه ۴۳۰۰ هکتار وسعت دارد که از این میزان ۵۸۰ هکتار در بافت فرسوده است، گفت: باتوجه به اینکه نوع مرزبندی منطقه دو و همسایگی آن با چند منطقه است این منطقه ۲۸ محله دارد و قریب به ۲۰۰ هزار نفر جمعیت دارد.

تولایی اضافه کرد: در سطح منطقه دو تعداد هفت محله کم برخوردار وجود دارد که ارزش ریالی برای اجرای پروژه‌های عمرانی و خدمات شهری این محلات محروم بالغ بر ۶۳ میلیارد تومان است.

او همچنین با تاکید بر اینکه در حوزه معاونت فنی و عمرانی به عنوان فصل شکوفایی منطقه دو تلاش شد تا توسعه عدالت اجتماعی و خدمت صادقانه به شهروندان سر لوحه کار شهرداری منطقه قرار بگیرد، افزود: این سؤال همواره مطرح است که چرا باید استشمام بوی خوش در شمال غرب شیراز باشد و بوی فاضلاب و نامطبوع را جنوب شیراز داشته باشد که در این خصوص با نفوذ به عمق محلات، شناسایی، احصاء و شناسنامه دار کردن نیازهای شهروندان با اصول علمی، پروژه‌ها تعریف شد.

شهردار منطقه ۲ شیراز ادامه داد: هم اکنون تعداد ۱۰۵ پروژه عمرانی و خدمات شهری در مرحله روند ثبت در سامانه PMIS است که از این تعداد ۹۰ پروژه در سامانه تکمیل شده و در حال تشریفات مناقصه بوده و همچنین ۱۵ پروژه در حال انجام است.

تولایی همچنین با اعلام این موضوع که هزینه پروژه‌های عمرانی منطقه بالغ بر ۷۵ میلیارد تومان به جز هزینه‌های تملک بوده است، افزود: از تعداد ۵۵ پروژه عمرانی در سطح منطقه پروژه احداث ۴۵ متری محراب، پیاده راه سلامت ضلع غربی احمد ابن موسی(ع)، پیاده راه مدافعان سلامت، زمین‌های ورزشی، میدان گاه‌های شهری و بوستان‌های حاشیه‌ای از اهم این پروژه‌ها است.

او همچنین خاطرنشان کرد: در سال جاری براساس ارزیابی انجام شده منطقه دو به عنوان یکی از مناطق برتر در حوزه رفع محرومیت زدایی معرفی شد.

نباید واژه محرومیت را برای محله‌های سطح شهر بکار برد

شهردار منطقه دو شیراز با بیان اینکه در تلاشیم تا مردم برای استفاده از خدمات تفریحی مجبور نشوند به شمال و شمال غرب بروند، گفت: نباید واژه محرومیت را برای محله های سطح شهر بکار برد.

تولایی ادامه داد: در تلاشیم تا در محلاتی همچون گود شیری، گلکوب، شیخعلی چوپان، دباغی و دهپیاله پروژه‌هایی تعریف شود که رفع محرومیت آنها در دستور کار قرار گیرد.

او با بیان اینکه یکی از فعالیت‌های مهمی که در سطح منطقه تعریف شد پراکندگی فعالیت‌های عمرانی و خدمات شهری بود، افزود: تلاش شد تا در تمام سطح منطقه دو پروژه‌هایی در حوزه‌های مختلف عمرانی، فضای سبز و خدمات شهری تعریف شود که با این اقدام منطقه دو تبدیل یک کارگاه عمرانی در سطح منطقه شده است. این در حالی‌است که از سال آینده یک کارگاه عمرانی بزرگ به وسعت ۲۵۰۰ هکتار در محدوده خدماتی این منطقه ایجاد خواهد شد.

شهردار منطقه ۲ شیراز همچنین به اقدامات انجام شده در حوزه عمرانی و خدمات شهری محلات کم برخوردار اشاره و بیان کرد: لوله گذاری کوچه‌های محلات سطح منطقه، پیاده رو سازی و اصلاح شیب معابر گلکوب و اجرای عملیات جمع آوری آب‌های سطحی در شهرک بهار، احداث سرویس بهداشتی در بوستان شکوفه و مرمت دیواره و جداره سازی ۶۰ هزار متر مربع در دو محله گود شیری و دباغی از دیگر اقدامات است.

تولایی ادامه داد: از تعداد ۵۵ پروژه عمرانی در سطح منطقه پروژه احداث ۴۵ متری محراب، پیاده راه سلامت ضلع غربی احمد ابن موسی(ع) ، پیاده راه مدافعان سلامت، زمین‌های ورزشی، میدان گاه‌های شهری و بوستان‌های حاشیه‌ای از اهم این پروژه‌هاست.

تولایی همچنین در این نشست به حوزه درآمد پایدار و سرمایه گذاری منطقه اشاره کرد و افزود: تا پایان بهمن ماه امسال۱۲۰ درصد تحقق بودجه با احتساب متمم انجام شد که در نوع خود بی نظیر بود. این در حالی‌است که در سال ۱۴۰۰ بالغ بر ۶۲ درصد از بودجه محقق شد که این میزان در یازده ماهه امسال ۱۱۵ درصد تحقق داشت.

او به یکی اقدامات مهم منطقه در وصول مطالبات اشاره و عنوان کرد: شهرداری منطقه دو جزء اولین مناطقی بود که مبادرت به راه‌اندازی واحد وصول مطالبات از اداره دولتی کرده که این اقدام منجر به شناسایی قریب به ۹۰۰ میلیارد تومان بودجه شد که در مرحله اول ثبت و تأیید مبلغ ششصد میلیارد تومان انجام شد.

شهردار منطقه دو شیراز همچنین در خصوص قراردادهای منعقد شده گفت: در حوزه قراردادهای منعقد شده در چهار ماهه ابتدای امسال ۵۱ قرار داد منعقد شدو ۳۹ قرار داد در تشریفات مناقصه است.

تولایی با بیان اینکه در حوزه جذب بودجه جاری با احتساب بودجه متمم ۸۵درصد جذب بودجه جاری انجام شد، به بودجه بخش عمرانی اشاره کرد و افزود: در این بخش باتوجه به سررسید صورت وضعیت تا خرداد ماه سال آینده جذب ۱۰۰ درصدی خواهیم داشت.

او به حوزه فنی و شهرسازی هم اشاره و بیان کرد: در حوزه فنی و شهرسازی تا پایان بهمن ماه امسال تعداد۲۲۴ موافقت اصولی، ۳۶۳ مورد پروانه ساختمانی و ۳۹۵ مورد پایان کار و ۲۸۲ عدم خلاف و ۲۳۲۰ مورد استعلام غیر آپارتمانی صادر شده که این آمار نشان دهنده کثرت و تراکم جمعیتی و فعالیت‌های گسترده منطقه دو است.

شهردار منطقه ۲ شیراز ادامه داد: در حوزه ممیزی و اطلاعات مکانی حوزه‌های ۲۹ تا ۶۳مربوط به شهرداری منطقه است که عمده فعالیت‌ها در حوزه تجاری است.

تولایی اضافه کرد: میزان وصولی از حوزه ممیزی بالغ بر ۱۵ میلیارد تومان بوده که این میزان برای منطقه‌ای که نیاز به ارتقاء کیفیت زندگی دارد و دارای بافت‌های تجاری و مرغوب در خیابان‌های لطفعلی خان زند و مشیر فاطمی است، در پایدارسازی درآمد بسیار موثر بوده است.

مراکز دی آی سی در اختیار شهرداری نیستند

او همچنین در خصوص جمع آوری مرکز دی آی سی در مجاورت مرکز بهداشت انقلاب پاسخ داد: این اقدام معضلات اجتماعی به همراه دارد و این نکته را نباید فراموش کرد که مراکز دی آی سی در اختیار شهرداری نیستند.

تولایی افزود: مخاطب قالب مطالبه گری‌های اجتماعی و فضای شهری، شهرداری شده است اما در واقعیت به دلیل عدم مطالبه مدیریت واحد شهریو ضعف در کشور شهرداری نمی تواند موضوعات مد نظر را جاری و ساری کند.

شهردار منطقه دو شیراز اضافه کرد: شهرداری با استفاده از ظرفیت ۲۹ دستگاه اجرایی در راستای اجرای طرح خانه محلات، از سال آینده در حوزه ایجاد اشتغال قدم‌های بزرگی برخواهد برداشت.

تولایی همچنین در خصوص اقدامات انجام شده در حوزه فضای سبز، عنوان کرد: در این حوزه  ۱۹ پروژه احداثی در ۲۷ نقطه منطقه انجام شد که منجر به افزایش ۱.۱ دهم مربع سرانه فضای سبز منطقه شد.

او خاطرنشان کرد: با مجموع اقدامات انجام شده در حوزه فضای سبز، منطقه دو شهرداری شیراز موفق به کسب رتبه برتر در حوزه احداث، نگهداری و تعمیر و مرمت از سوی سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهرداری شد.

شهردار منطقه ۲ شیراز در خاتمه یادآور شد: در حال حاضر سرانه فضای سبز منطقه ۸.۱ متر مربع است که این میزان در سال گذشته ۷.۱ متر مربع بوده است.

تغییر فرهنگ با اجرای پروژه‌ها همراه است

ناظر شورای شهر شیراز در منطقه دو نیز در این نشست اظهار کرد: در سطح این منطقه هم اکنون بیش از یکصد پروژه در حال اجراست.

محمدتقی تذروی اضافه کرد: درآمد منطقه دو، طی چند ماهه گذشته بیش از سایر مناطق بوده است.

ناظر شورای شهر شیراز در منطقه دو شهرداری با بیان اینکه روزهای دوشنبه هر هفته برنامه ملاقات مردمی برگزار می‌شود، گفت: در این برنامه شنوای تمام مشکلات مردم سطح منطقه بوده و در چارچوب قانونی در صدد رفع مشکلات مردم هستیم.

تذروی با بیان اینکه در این منطقه تا رسیدن به آرمان‌های مد نظر راه طولانی پیش رو داریم، گفت: در اجرای برخی اقدامات همچون عملیات آسفالت با دستگاه‌های خدمات رسان تداخل وجود دارد.

او عنوان کرد: در حوزه محرومیت زدایی، کم کاری‌های گذشته را امروز لمس می‌کنیم اما عزم جدی برای مقابله با این اقدام آغاز شده است.

تذروی همچنین به وضعیت دروازه کازرون در این منطقه اشاره کرد و گفت: وضعیت این بازار و خیابان خاص است و با توجه به اعتراضی که شهروندان نسبت به آن دارند پاکسازی‌ها انجام می‌شود اما معضل جای دیگر است.

انتهای پیام

لینک کوتاه : https://sahabpress.ir/?p=59702

سحاب پرس در شبکه های اجتماعی و پیام رسان ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.